LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ov-kaart kapot buiten mijn schuld; klacht ingediend

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Robert-Jan

Ov-kaart kapot buiten mijn schuld; klacht ingediend

Ongelezen bericht door Robert-Jan »

Vandaag heb is mij het volgende overkomen met de NS OV kaart en de klantenservice. Ik heb hierover de volgende klacht ingediend.

Ik wil een klacht indienen. Vandaag vrijdag avond wil ik van Lelystad naar Amsterdam reizen. Mijn OV kaart doet het niet. niet bij het oplaad apparaat en niet bij de poortjes. Ik haal vervolgens het personeel erbij en het lijkt erop dat mijn kaart kapot is. Dit is aan de buiten kant van de kaart niet te zien. Het personeel zegt niets te kunnen doen en adviseert mij losse kaartjes te kopen en naar Almere centrum af te reizen waar men het tegoed op een anonieme kaart kan zetten kosten 7,50 euro. Ik bel vervolgens de klantenservice en die kunnen mij een nieuwe kaart sturen voor 11 euro. Als blijkt dat het mijn schuld niet is krijg ik de 11 euro binnen 15 dagen terug. Ik ga hier in eerste instantie niet mee akkoord en vraag tot 5 maal toe om de leidinggevende te spreken.
Deze krijg ik niet aan de telefoon.
Uiteindelijk na een uur aan de telefoon te hebben gezeten ben ik akkoord gegaan om 11 euro te machtigen.
Mij gaat het om het volgende:
* Ik heb een geldige kaart.
* ik heb hiervoor betaald
* Het logo van de NS staat op de kaart.
* Ik wil het hele weekend reizen en kan geen gebruik maken van mijn 40 procent korting.
* Er wordt van mij verwacht dat ik alle kaartjes dit weekend zelf betaal van mijn bankrekening.
* Er wordt van mijn verwacht dat ik losse kaartjes ga kopen waar ook nog eens een toeslag van 50 cent op zit.
*Het is niet mogelijk om kaartjes te kopen met 40 procent korting terwijl ik hier wel recht op heb.
* Het personeel van de OV infobalie kan mijn kaart niet uitlezen en geven aan niets voor mij te kunnen doen.
* Naast dat ik losse kaartje moet kopen, moet ik gelijk toestemming geven om 11 euro te machtigen en deze krijg ik dan binnen 15 dagen terug als blijkt dat het mijn schuld niet is dat de kaart niet werkt (Wat voor argwaan hebben jullie naar mij als vast klant, waar is het vertrouwen in mij?)
* Er wordt van mij verwacht dat ik mijn oude kaart terug stuur, als blijkt dat het niet mijn schuld is (wie bewijst dit?) krijg ik mijn geld 11 euro terug. (ik krijg nog geld van de NS terug ivm een nieuw abbonement wat ik heb aangeschaft / omgewisseld. Ook dit geld is nog niet terug gekomen)
* mijn afspraak in Amsterdam heb ik moeten afzeggen en mijn vrienden uit zwitserland heb ik niet kunnen zien.
* Het personeel van de OV infobalie deed mij de suggestie om achter iemand aan te lopen en het onderweg bij eventuele controle dan uit te leggen (sorry, maar ik doe niets strafbaars)
* ik heb de mevrouw van de klantenservice gevraagd om het personeel bij de Ov Infobalie te bellen daar waar ik stond, om te bevestigen dat mijn kaart goed en heel is en tot een passende oplossing te komen. Dit wou ze niet terwijl ik haar dit meerdere malen heb gevraagd.
* De klantenservice houdt zich vast aan de bestaande procedure en verwacht nadat ik al deze kosten moet maken, kaartjes kopen, geen korting kunnen krijgen terwijl ik daar recht op heb, vrienden uit zwitserland die ik niet heb gezien omdat ik de afspraak moest afzeggen, dat ik ook nog eens 11 euro extra betaal omdat het ook nog een keer aan mij zou kunnen liggen dat de kaart het niet doet, terwijl al het personeel die ik heb gesproken op het station direct bij de klantenservice konden bevestigen dat mijn kaart er prima uit ziet.
* Ik heb minimaal een uur aan de telefoon gezeten met uw medewerkers. We betaald deze gesprekskosten ??
* Al uw personeel die ik heb gesproken, snappen mij allemaal, Blijven in procedures hangen, zeggen het te begrijpen maar geven aan niets te kunnen doen en niemand, maar dan ook niemand heeft uit zichzelf sorry gezegd dat mijn hele avond is verpest.

Jullie dwingen mij jullie systeem te volgen, op de wijze dat het voor jullie goed is ingericht. Dat heb ik gedaan want anders had ik nooit een OV kaart gekregen en kon ik er nooit mee reizen en dan vertrouwen jullie mij vervolgens niet en moet ik nog extra kosten gaan betalen om een nieuwe kaart te kunnen krijgen. In niets heb ik iets fout gedaan.
Ik heb het gevoel of ik gevangen zit in jullie procedures, waarin het mijn schuld is dat het zo loopt. Terwijl ik mij alleen maar aan jullie procedures heb gehouden. Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld dat wanneer ik de klantenservice bel, dit niets te maken heeft met klanten en met service, maar alles te maken heeft met de NS en procedures !!

Ik dien dan ook bij deze een officieel klacht in en wil graag van u weten hoe u mij tegemoet gaat komen voor het wantrouwen dat uw personeel in mij heeft als trouwe klant, in de avond die niet is doorgegaan, voor de kosten van tijd die ik besteed besteed (ik schat in 3 uur) en ook nog moet besteden en het vervelende gevoel dat ik aan de NS heb overgehouden.

Graag hoor ik van u op korte termijn.

Met vriendelijke groet

R.J. Koopmans
Laatst gewijzigd door Radar op 05 aug 2017 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio

Re: Ov-kaart kapot buiten mijn schuld; klacht ingediend

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij deze is uw klacht ontvangen, maar u bent hier bij Radar, niet bij de NS.

Hoe weet u zo zeker dat de kaart niet kapot is gegaan door uw schuld? En als u zo zeker bent, dan is het voorschieten toch ook geen probleem? En afspraken moeten afzeggen en mensen niet kunnen zien die zover gereisd hebben voor u is natuurlijk de grootste flauwekul. En een uur lang moeilijk doen aan de telefoon en dan gaan klagen dat u zo lang heeft staan bellen.
U hoort in de trein een geldig vervoersbewijs te hebben. Deze is op zat manieren te krijgen en als blijkt dat tijdelijk uw eigen kaart niet werkt kunt u vrij snel een oplossing krijgen om te kunnen blijven reizen. Extra kosten kunnen gewoon gedeclareerd worden. Of bent u voor de poortjes blijven staan totdat u een nieuwe kaart had?
En natuurlijk wordt u gedwongen het systeem van de NS te volgen, daar heeft u immers een contract mee afgesloten.

Als u al zo overstuur raakt van een ov kaart die niet werkt zult u een heel zwaar leven hebben.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jammer dat u uw vrijdagavond heeft laten verpesten op deze manier. En op vrijdagavond krijg je m.i. echt geen leidinggevende meer ad telefoon.
Ik was zelf maar gewoon gaan reizen met losse kaartjes i.p.v 3 uur ad lijn hangen , dan had u uw vrienden uit Zwitserland kunnen ontmoeten en dan had ik op mn gemakkie a.s maandag het e.e.a verder uitgezocht en proberen op te lossen. Het tegoed van uw oude ov chipkaart kan zo worden overgezet op een nieuwe kaart...
Zelf heb ik meegemaakt dat mijn portemonnee werd gejat met daarin mn pinpassen en mn ov chipkaart. Alles moest worden vervangen en jawel___ tegen betaling. :( Het is niet anders....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Robert-Jan schreef:Ik dien dan ook bij deze een officieel klacht in en wil graag van u weten hoe u mij tegemoet gaat komen voor het wantrouwen dat uw personeel in mij heeft als trouwe klant, in de avond die niet is doorgegaan, voor de kosten van tijd die ik besteed besteed (ik schat in 3 uur) en ook nog moet besteden en het vervelende gevoel dat ik aan de NS heb overgehouden.
Je verhaal laat ik even voor wat het is. Wat is je eigen voorstel hoe de NS je tegemoet zou moeten komen?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Robert-Jan schreef:Vandaag heb is mij het volgende overkomen met de NS OV kaart en de klantenservice. Ik heb hierover de volgende klacht ingediend.

Ik wil een klacht indienen. Vandaag vrijdag avond wil ik van Lelystad naar Amsterdam reizen. Mijn OV kaart doet het niet. niet bij het oplaad apparaat en niet bij de poortjes. Ik haal vervolgens het personeel erbij en het lijkt erop dat mijn kaart kapot is. Dit is aan de buiten kant van de kaart niet te zien. Het personeel zegt niets te kunnen doen en adviseert mij losse kaartjes te kopen en naar Almere centrum af te reizen waar men het tegoed op een anonieme kaart kan zetten kosten 7,50 euro. Ik bel vervolgens de klantenservice en die kunnen mij een nieuwe kaart sturen voor 11 euro. Als blijkt dat het mijn schuld niet is krijg ik de 11 euro binnen 15 dagen terug. Ik ga hier in eerste instantie niet mee akkoord en vraag tot 5 maal toe om de leidinggevende te spreken.
Deze krijg ik niet aan de telefoon.
Uiteindelijk na een uur aan de telefoon te hebben gezeten ben ik akkoord gegaan om 11 euro te machtigen.
Mij gaat het om het volgende:
* Ik heb een geldige kaart.
En dat is nu net het probleem. Uw kaart is door wat voor oorzaak niet meer te lezen en dus ook niet meer geldig. Vervolgens kunt gaan schoppen, klagen en een bijdrage hier plaatsen maar daarmee krijgt U helaas geen nieuwe OV Chipkaart. Die moet U krijgen door het proces te volgen. Dat komt U niet uit maar daar heeft de NS geen boodschap aan.
* Naast dat ik losse kaartje moet kopen, moet ik gelijk toestemming geven om 11 euro te machtigen en deze krijg ik dan binnen 15 dagen terug als blijkt dat het mijn schuld niet is dat de kaart niet werkt (Wat voor argwaan hebben jullie naar mij als vast klant, waar is het vertrouwen in mij?)
Dat is er niet. U bent slechts een van de klanten en de mensen bij de Helpdesk horen dagelijks dit soort verhalen. Zij zijn er op getraind om U zo snel mogelijk aan een nieuwe kaart te helpen en kost nu even een bepaald bedrag, wat U misschien ook weer terug krijgt. De rest van Uw verhaal is voor de NS bijzaak.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is vrij simpel geregeld. Als je OV-chipkaart stuk is, dan kun je een nieuwe krijgen en de extra kosten van de losse kaartjes kun je vergoed krijgen. Is de kaart door je eigen schuld of onzorgvuldigheid kapot gegaan, dan kost je dat 11 euro. Voor die elf euro maken ze een nieuwe kaart, sturen die op, zetten de abonnementen erop en verwerken de declaratie van de losse kaartjes.

Je hebt dus twee opties. Balen van het ongemak en de trein naar Amsterdam nemen met een los kaartje, of je avond verspillen met een uur aan de telefoon hangen om alleen bevestigd te krijgen wat je al wist of had kunnen weten.

Dat jij de keus hebt gemaakt dat je het blijkbaar belangrijker vond om op dat moment, op een vrijdagavond, een leidinggevende aan de lijn te krijgen om nogmaals de procedure bevestigd te krijgen, in plaats van naar je kennissen uit Zwitserland te gaan, is een keus die je zelf hebt gemaakt.

Robert-Jan

Ongelezen bericht door Robert-Jan »

Afgelopen vrijdag onderstaande klacht ingediend en vandaag gaat het gewoon weer verder !!! zie onderste gedeelte
Klacht van vrijdag 2 augustusIk wil een klacht indienen. Vandaag vrijdag avond wil ik van Lelystad naar Amsterdam reizen. Mijn OV kaart doet het niet. niet bij het oplaad apparaat en niet bij de poortjes. Ik haal vervolgens het personeel erbij en het lijkt erop dat mijn kaart kapot is. Dit is aan de buiten kant van de kaart niet te zien. Het personeel zegt niets te kunnen doen en adviseert mij losse kaartjes te kopen en naar Almere centrum af te reizen waar men het tegoed op een anonieme kaart kan zetten kosten 7,50 euro. Ik bel vervolgens de klantenservice en die kunnen mij een nieuwe kaart sturen voor 11 euro. Als blijkt dat het mijn schuld niet is krijg ik de 11 euro binnen 15 dagen terug. Ik ga hier in eerste instantie niet mee akkoord en vraag tot 5 maal toe om de leidinggevende te spreken. Deze krijg ik niet aan de telefoon.

* Al uw personeel die ik heb gesproken, snappen mij allemaal, Blijven in procedures hangen, zeggen het te begrijpen maar geven aan niets te kunnen doen en niemand, maar dan ook niemand heeft uit zichzelf sorry gezegd dat mijn hele avond is verpest.
Ik dien dan ook bij deze een officieel klacht in en wil graag van u weten hoe u mij tegemoet gaat komen voor het wantrouwen dat uw personeel in mij heeft als trouwe klant, in de avond die niet is doorgegaan, voor de kosten van tijd die ik besteed besteed (ik schat in 3 uur) en ook nog moet besteden en het vervelende gevoel dat ik aan de NS heb overgehouden.
Klacht van vandaag 08-08-2017

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 6439274. Uw vraag is: Afgelopen vrijdag heb ik bij u een klacht ingediend en bij deze doe ik vandaag opnieuw voor het volgende:
Volgens de uw medewerker die mij geholpen heeft zou ik binnen 48 uur een reactie terug krijgen. Deze heb ik tot op heden niet van u gekregen.
Vandaag heb ik wel uw klantenkaart gekregen en zal over 5 werkdagen mijn 11 euro van mijn bankrekening worden afgeschreven. (zie ook mijn vorige klacht)Om mijn 11 euro terug te krijgen, moet ik de oude kaart naar u terug sturen. U dit moet ik doen door een envelop en een postzegel te kopen. (kosten komen voor mij)Naast alle kosten die ik al gemaakt heb, zit er bij deze brief geen eens een envelop of antwoordnummer waar ik de kaart naar toe kan sturen.Daarnaast kunt u wel telefonisch geld van mij machtigen om van mijn rekening te halen, maar bent u niet instaat om telefonisch, waar uw medewerkers bij staan, te controleren of mijn kaart door mijn toedoen niet meer functioneert.
Wanneer ik hierover de klantenservice informeer, over al het onrecht wat mij is aangedaan wordt er opgehangen en niemand die zich in kan leven in mij.
daarnaast krijg ik alleen maar surinaamse mensen aan de telefoon. (ik heb niets tegen surinamers, bijna al mijn vrienden zijn surinaams en antiliaans) maar iedereen verschuilt zich achter het proces, het systeem en niemand is instaat om service te verlenen aan de klant.
Graag zou ik door een leidinggevende terug gebeld willen worden die meer bevoegdheden heeft en niet vast zit in processen, protocollen en systemen.
Wij streven ernaar uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Gast, je krijgt nooit een manager te spreken op een callcenter. Verder benadruk je het feit dat je alleen maar mensen met een Surinaamse achtergrond te spreken krijgt. Eerlijk gezegd heb ik dan ook weinig zin om je te helpen.

Daarnaast de vraag: hoe ben jij er zo zeker van dat je de pas niet zelf hebt gesloopt? Er zijn best veel factoren die invloed kunnen hebben op de werking van de kaart.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zucht, waarom opnieuw de vraag stellen hier? Waren de antwoorden niet duidelijk genoeg?
Een kaart kan altijd kapot gaan, kwijt geraakt worden, gestolen worden of wat dan ook. Wat doet u als u zonder benzine aan de kant van de weg staan? Inderdaad, tanken. Wat doet u als uw ov kaart niet werkt, gewoon even een kaartje kopen. Wat de reden is dat de kaart kapot is gegaan kan door de telefoon niet beoordeeld worden. Daarvoor zal de kaart eerst opgestuurd moeten worden. Er komt ook echt geen koerier met spoed naar het station om u te helpen aan de poortjes.

En al met al, wat voor nut heeft het benoemen van een achtergrond van een telefonisch medewerker?

Gratis tip voor u: volg het proces en alles zal het snelst verlopen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk kan iemand niet van afstand zien hoe je kaart stuk is gegaan. Ze zijn niet helderziend...

En ik zie ik niet bepaald aanleiding waarom voor jou en uitzondering moet worden gemaakt op de vrij heldere regeling. Als je OV-chipkaart kapot is, kun je een nieuwe aanvragen en de meerkosten van de kaartjes die je in de tussentijd moet kopen vergoed krijgen. Ze zetten de abonnementen op je kaart en sturen hem naar je toe. Voor al deze service vragen ze maar 11 euro, als het je eigen schuld was, en anders krijg je zelfs dat nog vergoed.

Dat jij zo koppig bent om niet van deze schappelijke regeling gebruik te maken, maar liever een avond aan de telefoon te hangen met het callcenter zie ik niet bepaald als een reden om van de regeling af te wijken.

Of misschien is het wel een idee als ze die elf euro kwijtschelden en in plaats daarvan de kosten die hun callcenter heeft moeten maken in rekening brengen, als je daar bij van wordt.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

wat een gedoe zeg.
Waarom hier lopen klagen?? je verziekt je eigen avond daar kan je de NS niet de schuld van geven ze hebben je netjes uitgelegd hoe het in zijn werking gaat. Dat jij wilt gaan bellen en onredelijke eisen stelt is je eigen pakkie an, en dan specifiek de achtergrond van werknemers benoemen waar gaat dat over?? hebben ze je gezegd dat ze Surinaams zijn? zo niet heb je ze dan gezien? anders aannames..
Als je de regels en processen gewoon had gevolgd was je probleem nu al opgelost. Hoe weet jij trouwens zeker dat jij de kaart niet hebt gesloopt? moeten we jou geloven op je blauwe oogjes?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Robert-Jan schreef:Afgelopen vrijdag onderstaande klacht ingediend en vandaag gaat het gewoon weer verder !!! zie onderste gedeelte
Klacht van vrijdag 2 augustusIk wil een klacht indienen. Vandaag vrijdag avond wil ik van Lelystad naar Amsterdam reizen. Mijn OV kaart doet het niet. niet bij het oplaad apparaat en niet bij de poortjes. Ik haal vervolgens het personeel erbij en het lijkt erop dat mijn kaart kapot is. Dit is aan de buiten kant van de kaart niet te zien. Het personeel zegt niets te kunnen doen en adviseert mij losse kaartjes te kopen en naar Almere centrum af te reizen waar men het tegoed op een anonieme kaart kan zetten kosten 7,50 euro. Ik bel vervolgens de klantenservice en die kunnen mij een nieuwe kaart sturen voor 11 euro. Als blijkt dat het mijn schuld niet is krijg ik de 11 euro binnen 15 dagen terug. Ik ga hier in eerste instantie niet mee akkoord en vraag tot 5 maal toe om de leidinggevende te spreken. Deze krijg ik niet aan de telefoon.

Klacht van vandaag 08-08-2017

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 6439274. Uw vraag is: Afgelopen vrijdag heb ik bij u een klacht ingediend en bij deze doe ik vandaag opnieuw voor het volgende:
Volgens de uw medewerker die mij geholpen heeft zou ik binnen 48 uur een reactie terug krijgen. Deze heb ik tot op heden niet van u gekregen.
Vandaag heb ik wel uw klantenkaart gekregen en zal over 5 werkdagen mijn 11 euro van mijn bankrekening worden afgeschreven. (zie ook mijn vorige klacht)Om mijn 11 euro terug te krijgen, moet ik de oude kaart naar u terug sturen. U dit moet ik doen door een envelop en een postzegel te kopen. (kosten komen voor mij)Naast alle kosten die ik al gemaakt heb, zit er bij deze brief geen eens een envelop of antwoordnummer waar ik de kaart naar toe kan sturen.Daarnaast kunt u wel telefonisch geld van mij machtigen om van mijn rekening te halen, maar bent u niet instaat om telefonisch, waar uw medewerkers bij staan, te controleren of mijn kaart door mijn toedoen niet meer functioneert.
Wanneer ik hierover de klantenservice informeer, over al het onrecht wat mij is aangedaan wordt er opgehangen en niemand die zich in kan leven in mij.
daarnaast krijg ik alleen maar surinaamse mensen aan de telefoon. (ik heb niets tegen surinamers, bijna al mijn vrienden zijn surinaams en antiliaans) maar iedereen verschuilt zich achter het proces, het systeem en niemand is instaat om service te verlenen aan de klant.
Graag zou ik door een leidinggevende terug gebeld willen worden die meer bevoegdheden heeft en niet vast zit in processen, protocollen en systemen.
Wij streven ernaar uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden bij aanschaf van je OV kaart en producten er op, dus dan kan je niet eenzijdig maar even gaan afwijken als je ergens tegenaan loopt wat je niet bevalt. De regeling is er, ze houden zich er aan, en that's it. Jij wilt zo te lezen een voorkeursbehandeling tov alle andere klanten, die volgens diezelfde regeling geholpen worden als ze tegen hetzelfde aanlopen.

Zoals de grote, maar miskende filosoof & wijsgeer van de jaren '80 en '90. Bassie ooit al zei; "houdt je rustig rustig rustig, houdt je rustig kalm en stil". :D

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Onderwerpen samengevoegd door moderatie.

Gesloten