LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ov-studenkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
janjan1717

ov-studenkaart

Ongelezen bericht door janjan1717 »

Hallo,

Ik heb een vraag over de OV-studentkaart:

Kan ik nu gewoon zo in de bus stappen of in de metro gaan door alleen maar deze pas te laten zien of op die scanner leggen van de ov-chipkaart of moet ik alsnog betalen met mijn eigen OV-chipkaart???

MvG,

janjan1717

Dirkie

Re: ov-studenkaart

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je schrijft over een OV-Studentenkaart en niet over een Studenten OV Chipkaart. Dat zou kunnen betekenen, dat het geen OV-Chipkaart is.

Als het OV-chipkaart logo op je kaart staat, dan kun je hem gebruiken. Als het er niet op staat, dan niet.

Je kunt het ook proberen bij een poortje van de Metro in Rotterdam bijvoorbeeld.

Kortom mogelijkheiden genoeg om er achter te komen.

Wat ik wel weet, dat in als je in Rotterdam een vorm van een OV-chipkaart hebt, je hem ook moet gebruiken, omdat bij een controle de kaart uitgelezen wordt. Mijn NS abonnement met extra zones aansluitend vervoer gebruik ik ook op die manier zonder problemen.

weardguy

Ongelezen bericht door weardguy »

Waarom zou je in Rotterdam, als je een OV-chipkaart hebt hem ook persé moeten gebruiken? Als ze al naar je vervoersbewijs vragen hou je gewoon je studentenkaart omhoog. Die chipkaart lezen ze waarschijnlijk niet eens uit... ben al hordes controleurs tegengekomen die niet eens weten hoe dat ding werkt (áls het ding al werkt)

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Die chipkaart lezen ze waarschijnlijk niet eens uit...
In de metro lezen ze chipkaart wel degelijk uit. Ook mijn NS abonnement! En als je de metro in wilt moet je de poortjes openmaken. Dat kan (tot 29 januari 2009) nog op vele manieren, maar daarna alleen nog met de OV chipkaart. En als je hem toch hebt, waarom dan niet gebruiken. Het kost niets.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Een chip moeten zij uitlezen... een chipkaart is namelijk geen bevestiging dat je ook betaald hebt. Wel gaan sommige controleurs ervan uit, maar helaas wijst de praktijk ander uit.

Je kunt namelijk heel makkelijk zwart rijden met zo'n kaart.

Fouten zijn nog niet uit het systeem en toch wilt Rotterdam het doordrukken daar het teveel geld gaat kosten......

weardguy

Ongelezen bericht door weardguy »

Wat ik bedoel is het feit dat geen enkele controleur in de metro zo'n hand-apparaat heeft: als ze m al hebben vinden ze 'm te ingewikkeld en gebruiken 'm dus niet.

Dus, waarom gebruiken als je nog gewoon op de betrouwbare papieren studentenkaart kan reizen?

"Fouten zijn nog niet uit het systeem"

Nee inderdaad... al 2 jaar niet, en verdwijnen zullen ze ook niet.

villasappho

Ongelezen bericht door villasappho »

Je groene of roze pas moet je altijd bij je hebben dat even als eerste. Je kan een OV-chipkaart aanvragen bij je studentenpas. je kan ook een tijdelijk gaan vragen op centraal station Rotterdam. Diegene die je aanvraagt staat geladen met een abonnement voor heel NL om gratis te reizen en in het weekend kan je hem gebruiken als kortingskaart (roze strippenkaart). In demetro moet je een OV-chip hebben in de trams bussen en metro nog niet, maar dat gaat volgen. Let wel op dat wanneer je je ov studentenkaart in moet leveren je het abonnement van je chipkaart moet laten halen. Doe je dat niet dan reis je nog met studentenreisrecht en kan je daar een boete voor krijgen. Het afhalen van je abonnement is heel makkelijk te doen in het kantoor aan de beurs of op centraal station!

groetjes!

Gesloten