Hallo,
Ben begin januari studenten-ov kwijt geraakt. Omdat ze er twee hadden opgestuurd in het begin van mijn schoolcarriere, konden ze mijn abbonnement overzetten op de andere kaart. Na elke week bellen en zeuren werd mij steeds verteld dat er een fout is gemaakt en dat ik als ik hem terug heb naar een ov loket kon gaan om een kosten overzicht te laten printen. Na 2 maanden(!!!!) stond er eindelijk een nieuw abbonnement klaar, dus ik naar een loket, blijken ze alleen de laatste 12 transacties uit te kunnen printen, terwijl mij over de telefoon dus is verteld dat ik een heel overzicht zou krijgen. Ik weer bellen met de hulplijn, konden ze niks aan doen. Dus ik zeg nog van "dus omdat jullie foutieve informatie geven ben ik de ***?" Kreeg ik een antwoord: "Ja dat klopt inderdaad!"
Ik kan nu dus geen declaratie indienen omdat ik buiten mijn schuld om geen bewijs van mijn gemaakte kosten heb terwijl ik enkele honderden euro's kwijt ben hieraan en dik in de schulden zit.
Is er IETS wat ik nog kan doen?
Vrgr, Rick
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ov-Studentenkaart, geen geld terug door foutieve informatie.
Re: Ov-Studentenkaart, geen geld terug door foutieve informatie.
Even een vraagje:Ik kan nu dus geen declaratie indienen omdat ik buiten mijn schuld om geen bewijs van mijn gemaakte kosten heb terwijl ik enkele honderden euro's kwijt ben hieraan en dik in de schulden zit.
Kun je de gemaakte kosten niet op een andere wijze aantonen?
bv door afschrijvingen van de bank dat een vervoersbewijs is gepind of de kaart is opgeladen met geld?
Het probleem is dat niet alle afschrijvingen voor de periode van vergoeding gebruikt zijn. Bv. in de weekeinden krijg ik maar 40% vergoed volgens de standaard regels, als ik bijvoorbeeld 20 euro op laad is niet aan een afschrift te zien welke dagen ik met die 20 euro heb gereisd.
Ah zo, tja ik wist niet precies hoe het in elkaar zat, vandaar mijn vraag.
Sowieso zitten ze fout omdat ze eerst zeggen dat ze een overzicht kunnen maken en later blijken het maar 12 transacties te zijn, dat is maar net 6 dagen heen en weer reizen
Het lastige is alleen dit aan te tonen. Wordt snel een wellus/nietus verhaal wat lang kan duren.
Wellicht raadzaam even te gaan informeren bij een juridisch loket of wetswinkel ofzo. Mogelijk kun je in ieder geval een bepaald minimum bedrag terugrekenen aan het vaste traject school/uni/faculteit en huis. Of heb je andere bewijsstukken dat je ergens op een doordeweekse dag bent geweest, zoals een pintransactie in een winkel of bij automaat, toegangskaartje van iets ofzo..
Sowieso zitten ze fout omdat ze eerst zeggen dat ze een overzicht kunnen maken en later blijken het maar 12 transacties te zijn, dat is maar net 6 dagen heen en weer reizen
Het lastige is alleen dit aan te tonen. Wordt snel een wellus/nietus verhaal wat lang kan duren.
Wellicht raadzaam even te gaan informeren bij een juridisch loket of wetswinkel ofzo. Mogelijk kun je in ieder geval een bepaald minimum bedrag terugrekenen aan het vaste traject school/uni/faculteit en huis. Of heb je andere bewijsstukken dat je ergens op een doordeweekse dag bent geweest, zoals een pintransactie in een winkel of bij automaat, toegangskaartje van iets ofzo..