LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overstap trein-bus
overstap trein-bus
We willen toch goed functionerend openbaar vervoer? Zorg dan eens voor goede aansluitingen!
In mijn woonplaats Arnhem sluit het grootste deel van de bussen 's avonds na 20.30 niet aan op de meeste sneltreinen en een intercity.
Deze treinen komen namelijk EXACT op dezelfde tijd aan als dat de
bussen vertrekken. (-18/-48 en -25/-55)
Je aanschouwt dan ook vaak het klassieke tafereel van de horde bussen die (vrijwel leeg) wegrijden waarvan je de achterlichtjes nog net ziet.
Gevolg: een half uur wachten. Overdag rijden de bussen tot wel 8 x per uur, 's avonds na 20.30 nog - hooguit - 2x per uur.In het station is alles dicht: Bruna, Kiosk etc. Voor enkele vrienden van me reden om toch maar weer de auto te pakken.
ERGERLIJK! Connexxion is al gemaild, maar nul komma nul reactie.
Interesseert ze niet waarschijnlijk.
In mijn woonplaats Arnhem sluit het grootste deel van de bussen 's avonds na 20.30 niet aan op de meeste sneltreinen en een intercity.
Deze treinen komen namelijk EXACT op dezelfde tijd aan als dat de
bussen vertrekken. (-18/-48 en -25/-55)
Je aanschouwt dan ook vaak het klassieke tafereel van de horde bussen die (vrijwel leeg) wegrijden waarvan je de achterlichtjes nog net ziet.
Gevolg: een half uur wachten. Overdag rijden de bussen tot wel 8 x per uur, 's avonds na 20.30 nog - hooguit - 2x per uur.In het station is alles dicht: Bruna, Kiosk etc. Voor enkele vrienden van me reden om toch maar weer de auto te pakken.
ERGERLIJK! Connexxion is al gemaild, maar nul komma nul reactie.
Interesseert ze niet waarschijnlijk.
Re: overstap trein-bus
weet je wat pas irritant is: met het OV 2,5 uur doen over eens tukje waar je met de auto nog geen half uur over doet. nu met die zomerperiode is dat helemaal erg, meeste bussen rijden nu maar 1 keer in het uur, metro's in rdam maar 1 keer in de 15 min. gewoon schandalig!
Re: overstap trein-bus
Ik heb een hekel aan auto rijden en ik vind het duur, duurder dan OV in ieder geval voor een alleenstaande.
ik wil gewoon goed vervoerd worden. waarom hebben zoveel mensen goede ideeën waar NOOIT naar geluisterd wordt? Wie bepalen routes en dienstregelingen? In ieder geval mensen die nooit met het OV gaan.
In mijn stad is ook de frequentie van de bussen gehalveerd (zomerperiode): nu zit je dus na 20 min. wachten tussen groepen toeristen met tassen en koffers en héél veel kinderen met opa en oma in de bus. Bussen overvol. De chauffeur verontschuldigde zich vanochtend, hij zou het ook wel anders willen.
Toch blijf ik OV-reiziger. ik hou ervan om te treinen met een krantje of een goede boek, mensen kijken enzo. Ergernissen ook genoeg, maar die had ik als automobilist net zo goed.Maar ik hoop dat er eindelijks eens verbeteringen doorgevoerd worden.
ik wil gewoon goed vervoerd worden. waarom hebben zoveel mensen goede ideeën waar NOOIT naar geluisterd wordt? Wie bepalen routes en dienstregelingen? In ieder geval mensen die nooit met het OV gaan.
In mijn stad is ook de frequentie van de bussen gehalveerd (zomerperiode): nu zit je dus na 20 min. wachten tussen groepen toeristen met tassen en koffers en héél veel kinderen met opa en oma in de bus. Bussen overvol. De chauffeur verontschuldigde zich vanochtend, hij zou het ook wel anders willen.
Toch blijf ik OV-reiziger. ik hou ervan om te treinen met een krantje of een goede boek, mensen kijken enzo. Ergernissen ook genoeg, maar die had ik als automobilist net zo goed.Maar ik hoop dat er eindelijks eens verbeteringen doorgevoerd worden.
Re: overstap trein-bus
Over welke verbeteringen heb je het door ????Het is zomer dan zijn de diensten gewoon anders,dat is al jaren zo !!!!Dus zal je heel lang moeten wachten tot de scholen weer beginnen en de vakanties achter de rug zijn.Dus veranderen zal niets-Pech voor jou.Ik geniet er alleen van en mopper er niet over.Dus ben een optimist voor je het weet gaat het andere rooster weer als vanouds verder. De zomergroetjes!!!!![/u]
Re: overstap trein-bus
Daar gaat het niet om! Dat het al jaren zo is, is geen argument om het dan maar niet te veranderen. Kwestie van service, je betaalt immers al meer dan genoeg.
De bussen zijn overvol, dan ga je toch geen diensten beperken? Er is juist veel vraag naar vervoer in de vakantieperiode. Dat is duidelijk als ik nu uitpuilende bussen langs zie rijden.
Zelfde geldt voor de NS: zomerdienstregeling (sinds enkele jaren ingevoerd). Argument hiervoor: er reizen zomers minder mensen per trein. Dat geloof je toch zelf niet: ladingen forensen, dagjesmensen en toeristen, zeker in de Randstad. Het is gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel die onder het mom van "vakantieperiode" uitgevoerd wordt.
De bussen zijn overvol, dan ga je toch geen diensten beperken? Er is juist veel vraag naar vervoer in de vakantieperiode. Dat is duidelijk als ik nu uitpuilende bussen langs zie rijden.
Zelfde geldt voor de NS: zomerdienstregeling (sinds enkele jaren ingevoerd). Argument hiervoor: er reizen zomers minder mensen per trein. Dat geloof je toch zelf niet: ladingen forensen, dagjesmensen en toeristen, zeker in de Randstad. Het is gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel die onder het mom van "vakantieperiode" uitgevoerd wordt.
Re: overstap trein-bus
Maar door dat heb je in het buitenland ook dat daar andere tijden gereden worden omdat in het hoog seizoen veel toeristen komen,dus reiden de streek of stads bussen wel vaker en stipt op tijd van wege de toeristen.Waar ik was moest ik eerst anderhalve kilometer lopen voor wij een bus konden nemen en terug moesten wij weer anderhalve kilometer lopen voor we weer thuis waren.Want waar wij zaten kwam er geen bus.Maar je kon er van opaan dat de tijden goed klopte met de dienst regeling.Je doet er toch niets aan en waarom steeds dat mopperen dat help toch niet.Ik pak hier de fiets wel of anders de auto als we ver moeten gaan. Geen probleem ermee.
Re: overstap trein-bus
Triest gesteld met het o.v
ze moesten gewoon al die mensen ontslaan die het opzetten en mensen neerzetten die wel weten hoe het moet.
ze moesten gewoon al die mensen ontslaan die het opzetten en mensen neerzetten die wel weten hoe het moet.
Re: overstap trein-bus
Ondanks alle dagjesmensen, toeristen en weet ik veel wie nog meer zijn er in de zomer minder mensen in de trein. Echter slechts gedurende de bouwvak en mogelijk zelfs nog korter.
Dat er dus minder treinen en bussen rijden is op zich niet verkeerd, maar het kan niet zo zijn dat de treinen of bussen gaan uitpuilen. En dat is dus wat er gebeurd.
Deze week zijn treinen tussen Den Haag en Amersfoort ingekort: gevolg uitpuilende treinen (al drie dagen gestaan) en op Voorburg zelfs mensen laten staan omdat ze er niet bijkonden. Dan is de NS dus te vroeg begonnen met je zomerdienstregeling want de bouwvak is ook nog niet begonnen. Maar begrijpen doen ze dat niet bij de NS, volgend jaar doen ze precies hetzelfde. Een leercurve van 0,0
ConneXXion is nog erger: die begon op 27 juni al met de zomerdienstregeling. Toen waren zelfs de scholen nog niet dicht!
NB: de echte reden dat NS de zomerdienstregeling heeft ingevoerd is om hun medewerkers ook een vakantie te gunnen.
Dat er dus minder treinen en bussen rijden is op zich niet verkeerd, maar het kan niet zo zijn dat de treinen of bussen gaan uitpuilen. En dat is dus wat er gebeurd.
Deze week zijn treinen tussen Den Haag en Amersfoort ingekort: gevolg uitpuilende treinen (al drie dagen gestaan) en op Voorburg zelfs mensen laten staan omdat ze er niet bijkonden. Dan is de NS dus te vroeg begonnen met je zomerdienstregeling want de bouwvak is ook nog niet begonnen. Maar begrijpen doen ze dat niet bij de NS, volgend jaar doen ze precies hetzelfde. Een leercurve van 0,0
ConneXXion is nog erger: die begon op 27 juni al met de zomerdienstregeling. Toen waren zelfs de scholen nog niet dicht!
NB: de echte reden dat NS de zomerdienstregeling heeft ingevoerd is om hun medewerkers ook een vakantie te gunnen.
Re: overstap trein-bus
Hee hallo...
Ook ik heb hier erg veel last van..
K woon in Ede, opzich geen probleem qua treinen, maar de aansluiting op de bus is verschrikkelijk...
Ook als k naar rhenen ga, dan moet ik geheel met de bus of moet ik naar driebergen zeist met de trein en dan weer een stuk terug naar rhenen.
Met de bus is het een uur,maar met de auto maar 20 minuten..
Helaas ben k een arme student en heb duz nog geen geld voor mijn rijbewijs..
Dus ben ik veroordeeld tot het openbaar vervoer..
Ook ik heb hier erg veel last van..
K woon in Ede, opzich geen probleem qua treinen, maar de aansluiting op de bus is verschrikkelijk...
Ook als k naar rhenen ga, dan moet ik geheel met de bus of moet ik naar driebergen zeist met de trein en dan weer een stuk terug naar rhenen.
Met de bus is het een uur,maar met de auto maar 20 minuten..
Helaas ben k een arme student en heb duz nog geen geld voor mijn rijbewijs..
Dus ben ik veroordeeld tot het openbaar vervoer..
Re: overstap trein-bus
Juist daarom, gelet op het zomerrooster, rijd ik nog wel eens even door om jou als passagier toch nog even snel op de juiste plek te krijgen.
Sorry geldt enkel voor Amsterdam.
Trouwens, spreek een bestuurder eens aan, meestal wil hij/zij je wel even afzetten om de juiste aansluiting te krijgen.
Let op, ga wel altijd iets eerder van huis, je reis wordt dan onvergetelijk.
Meeste studenten in Amsterdam zijn tevreden over mij:-))!!
Sorry geldt enkel voor Amsterdam.
Trouwens, spreek een bestuurder eens aan, meestal wil hij/zij je wel even afzetten om de juiste aansluiting te krijgen.
Let op, ga wel altijd iets eerder van huis, je reis wordt dan onvergetelijk.
Meeste studenten in Amsterdam zijn tevreden over mij:-))!!
Re: overstap trein-bus
Zorg dan eens voor goede aansluitingen!
In mijn woonplaats Arnhem sluit het grootste deel van de bussen 's avonds na 20.30 niet aan op de meeste sneltreinen en een intercity.
Ik snap dat het ergerlijk is dat je elke keer moet wachten op je aansluiting. Maar als een bus een minuut langer zal wachten, willen de reizigers uit de trein na jouw ook dat de bus een minuut langer blijft wachten. Misschien is het beter om helemaal geen bussen en treinen meer te laten rijden, dan gaan we met zijn allen lekker lopen, fietsen of met de auto (Kan je je eigen baas zijn). In veel landen is het normaal dat je moet lopen of lang op de bus moet wachten omdat deze maar 1 keer in de paar uur komt. Vaak kan een dienstregeling niet veranderd worden, omdat anders elders geen goede aansluiting meer mogelijk isK woon in Ede, opzich geen probleem qua treinen, maar de aansluiting op de bus is verschrikkelijk...
Re: overstap trein-bus
Ze zouden moeten kijken naar de hoeveelheid mensen die de aansluiting mist. Ik bedoelde in Arnhem in mijn geval lijn 7 rijkerswoerd, een heel drukke lijn. Als ze die 's avonds en op zondag vijf minuten opschuiven, kunnen alle reizigers van de intercity's én sneltreinen mee indien ze willen. Het overgrote deel van de reizigers heeft dan een perfecte aansluiting. De bus zelf hoeft verder nergens aansluiting te geven.
Na een lange reis uit het westen 's avonds nog eens een half uur op het station wachten is ergerlijk. Nederland is toch zo goed georganiseerd én een voorbeeld over andere landen zeggen ze?
Ik vind het flauw om te zeggen dat er in andere landen nóg minder bussen rijden. Des te meer reden om het hier wél te doen.
Maar Connexxion reageert niet en geeft verder ook geen uitleg. Gewoon accepteren maar als je geen auto hebt dus....???
Ook lijn 44 is buiten de spits opgeheven in De Laar Oost in Arnhem. Ondanks grote protestacties etc. Geen geld zeggen ze. Maar waarom dan wel op lijn 5 dubbele bussen om de 5 min. ?? Die vaak vrijwel leeg wegrijden??
Na een lange reis uit het westen 's avonds nog eens een half uur op het station wachten is ergerlijk. Nederland is toch zo goed georganiseerd én een voorbeeld over andere landen zeggen ze?
Ik vind het flauw om te zeggen dat er in andere landen nóg minder bussen rijden. Des te meer reden om het hier wél te doen.
Maar Connexxion reageert niet en geeft verder ook geen uitleg. Gewoon accepteren maar als je geen auto hebt dus....???
Ook lijn 44 is buiten de spits opgeheven in De Laar Oost in Arnhem. Ondanks grote protestacties etc. Geen geld zeggen ze. Maar waarom dan wel op lijn 5 dubbele bussen om de 5 min. ?? Die vaak vrijwel leeg wegrijden??