LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap van Connexxion naar Qbuzz dat kost flink wat geld

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
verzendingen

Overstap van Connexxion naar Qbuzz dat kost flink wat geld

Ongelezen bericht door verzendingen »

Bij overstap van Qbuzz naar Connexxion: Ik zag in het display bedrag ad 10 euro en 85 eurocent staan. Instap tarieven bij de bussen is toch 4 euro dacht ik?

Andersom gaat het ook mis. Op Qbuzz naar stadsdienst van Connexxion.

Overzicht OV Chipkaart (doorgaans staan de niet kloppende DURE reizen niet in het overzicht vermeld zodat je geen restitutie kunt krijgen! Je geld ben je gewoon kwijt. Op een anonieme OV chipkaart EXACT het bedrag er op zetten wat je wilt reizen kan evenmin. Je hebt dan door een te hoge afschrijving saldo tekort en dan loop je de kans dat je de bus wordt uitgezet wordt)

11-06-2012 Check-in 10:49 Leeuwarden, Bouhof bij Connexxion -4,00

11-06-2012 Check-uit 10:41 Leeuwarden, Station bij Connexxion
Check-in Leeuwarden, Station bij Connexxion
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 4,00)

< Hoe kan dit, ik heb 0 euro verreisd?!

11-06-2012 Check-in 10:41 Leeuwarden, Station bij Connexxion -4,00

En daaronder staat nogmaals 4 euro!

Dus een kort ritje met Connexxion kost je 8 euro. Gelukkig kun je via Connexxion online restitutie aanvragen, dat is wel wat klantvriendelijker dan Qbuzz. Daar dien je ook nog eens een postzegel van 50 cent uit te geven, indien het restitutie terecht was krijg je dat geld overigens weer terug.

Het lijkt er op dat ik direct na de in check gelijk weer ben uitgecheckt en bij het uitstappen weer opnieuw ben ingecheckt, terwijl er wel een bedrag in het display stond van de terminal van Connexxion bij het uitstappen.

huibf

Re: Overstap van Connexxion naar Qbuzz dat kost flink wat geld

Ongelezen bericht door huibf »

Je maakt ergens een leesfout:

Je checked in:

11-06-2012 Check-in 10:41 Leeuwarden, Station bij Connexxion -4,00

Die 4 euro is je BORG die wordt afgeschreven.

Je checked uit opdezelfde tijd blijkbaar:

11-06-2012 Check-uit 10:41 Leeuwarden, Station bij Connexxion
Check-in Leeuwarden, Station bij Connexxion
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 4,00)

"de Check in schuinschrift is de checkin die hierboven eerder staat gedrukt.
Je hebt dus 0,00 euro gereisd en je borg wordt weer netjes teruggestort van 4 euro.

8 minuten verder check je dus in

11-06-2012 Check-in 10:49 Leeuwarden, Bouhof bij Connexxion -4,00

Er wordt dus weer 4 euro borg afgeschreven.

...meer reizen heb je niet en je checked dus niet uit maar als er 8 uur zijn verstreken is het einde reis en wordt er 4 euro afgeschreven.

Ik denk dus dat je perongeluk 2 keer de kaart voor de lezer hebt gehouden en je dacht dat je ingechecked was. vervolgens ga je de bus uit en je denkt uit te checken, maar je checked nu dus in.

Je kan bij connexxion best makkelijk je geld terugvragen. Goed refereren naar de 2 check-in/uit op dezelfde tijd en je check-in.
CXX kan ook in je reisggevens. binnen een paar dagen staat je 4 euro minus je reis als reistegoed op een van de afhaalpalen.

Gesloten