LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen op andere vervoerder met OV-Chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
tomgreep

Overstappen op andere vervoerder met OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door tomgreep »

Vorige week maakte ik een busrit met in totaal drie vervoerders: eerst een stuk met Breng (in Arnhem), daarna Syntus, en vervolgens Arriva. Toen ik terugkeek wat ik heb betaald bleek dat ik zowel bij Breng als bij Arriva het basistarief bovenop mijn kilometertarief moest betalen. Dit terwijl tussen alle overstappen veel minder dan 35 minuten zat. Ik zou het basistarief dan toch niet bij Arriva moeten betalen?

nevermind

Re: Overstappen op andere vervoerder met OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door nevermind »

Dat klopt voor geen meter.
Hier is het duidelijk beschreven, hoe het gehandhaafd moet worden.
Binnen 35 minuten

Stapt u over binnen 35 minuten nadat u bent uitgecheckt, dan betaalt u niet opnieuw het basistarief. U betaalt dan alleen voor de kilometers die u nog verder reist.

Bron
http://www.ov-chipkaart.nl/reizen/gebru ... erstappen/

Gewoon een klacht indienen, bij de hier genoemde vervoerders.
Vraag of klacht over product, reizen of gebruik

Met een vraag of klacht over een reisproduct (bijv. abonnement of dagkaart) of het gebruik van de OV-chipkaart in trein, bus, tram of metro neemt u contact op met uw OV-bedrijf. Zij zullen uw vraag of klacht beantwoorden.

Gesloten