LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Papieren treinkaartjes moeten blijven
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jun 2014 13:22
Papieren treinkaartjes moeten blijven
De NS wil per 9 juli het papieren kaartje afschaffen. NS blijft proberen om alle reizigers het gebruik van de OV-chipkaart op te dringen, terwijl vele reizigers liever met een papieren kaartje reizen. De OV-chipkaart heeft vele principiële en praktische bezwaren. Als je iets koopt wil je weten en kunnen zien wat het kost. Met de chipkaart wordt je in feite gevraagd om je portemonnee in te leveren; achteraf merk je dan pas wat eruit gehaald wordt. In de praktijk maakt dat ook verhulde prijsverhogingen makkelijker mogelijk. De talrijke storingen en vergissingen maken de chipkaart buitengewoon klantonvriendelijk. OV sites staan vol met voorbeelden van wat er allemaal mis gaat. De klant krijgt meestal de bewijslast tegen en komt dan terecht in een buitengewoon ingewikkeld en langdurig proces (bewuste ontmoediging?). Reizen met vrije keuzedagen is bizar ingewikkeld gemaakt; de kans dat die ongebruikt (maar wel betaald) verlopen, wordt zo aanmerkelijk vergroot. Samenreiskorting: idem. Voor die keuzedagen en ook als je b.v. een paar maal per maand hetzelfde traject aflegt, zijn de ongedateerde kaartjes die je zelf stempelt verreweg het handigst. De bestaande automaten hebben die kaartjes altijd geleverd en zouden dat dus gewoon kunnen blijven doen. Ik roep de NS op om de papieren kaartjes (ook de ongedateerde) te behouden en kom niet met het verhaal dat b.v. 60-plussers niet handig genoeg zijn (een reactie die ik eerder eens van NS kreeg). De vraag is gewoon of NS naar groepen klanten wil luisteren of niet.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Ik pleit ook voor de terugkeer van de stoomtreinen. Die elektrische treinen gaan veel te snel en je hoort ze niet aankomen.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Lijkt me geweldig. Kijk maar naar de Fyra. Die zag je ook niet aankomen (al was dat om een andere reden ).GJvdZ schreef:Ik pleit ook voor de terugkeer van de stoomtreinen. Die elektrische treinen gaan veel te snel en je hoort ze niet aankomen.
En ook een conducteur die dan vervolgens een gaatje knipt in je OV-chipkaart.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
het voordeel van zo'n ovchipkaart is wel dat je op het station in de eigen woonplaats instapt,een hele dag door nederland kunt reizen en afrekent op het station in de eigen woonplaats waar je weer uitstapt.
gereisd, 0 km.
zolang je maar nergens tussendoor je kaart langs een apparaat haalt tenminste.
er wordt afgerekend over het aantal kilometers tussen het station waar je opstapt en het station waar je uitstapt.
de route is naar eigen keuze.
gereisd, 0 km.
zolang je maar nergens tussendoor je kaart langs een apparaat haalt tenminste.
er wordt afgerekend over het aantal kilometers tussen het station waar je opstapt en het station waar je uitstapt.
de route is naar eigen keuze.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Die controle is er alleen om te zien of je voldoende saldo heb om te kunnen reizen. Er wordt toch niet gevraagd naar je eindbestemming?
Ik vind de ov chipkaart ideaal. Niet dat getreuzel bij de automaat, inchecken, uitchecken en klaar.
Ik vind de ov chipkaart ideaal. Niet dat getreuzel bij de automaat, inchecken, uitchecken en klaar.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Controle is om te zien of de kaart geactiveerd is....niet of je genoeg saldo hebt.....En waar je naar toe gaat? Worst...
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
er heeft ooit iets over in de krant gestaan over de route die je moest rijzen.
je kunt bijvoorbeeld van den haag naar utrecht via rotterdam en via amsterdam.
daar hingen in het verleden verschillende prijskaartjes aan.
er is toen gezegd door de NS, dat het er niet toe deed welke route je wilde nemen.
alleen het punt van inchequen en uitchequen was van belang.
daar werd het aantal kilometers op afgerekend.
dat betekent. dat je vanuit rotterdam, via utrecht, amsterdam en den haag naar schiedam kunt reizen, voor het aantal kilometers rotterdam naar schiedam.
leuk voor een dagje uit.
je kunt bijvoorbeeld van den haag naar utrecht via rotterdam en via amsterdam.
daar hingen in het verleden verschillende prijskaartjes aan.
er is toen gezegd door de NS, dat het er niet toe deed welke route je wilde nemen.
alleen het punt van inchequen en uitchequen was van belang.
daar werd het aantal kilometers op afgerekend.
dat betekent. dat je vanuit rotterdam, via utrecht, amsterdam en den haag naar schiedam kunt reizen, voor het aantal kilometers rotterdam naar schiedam.
leuk voor een dagje uit.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Is mogelijk, elke reisafstand tussen twee stations wodt apart berekend. Verder mag je via de kortste/snelste weg reizen als dat in je voordeel is. Jouw route zal niet echt veel toeristen trekken....
En we reizen...rijzen doet deeg....
En we reizen...rijzen doet deeg....
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
om 15:11 wist ik het nog van dat rijzen/ reizen.dhc schreef:Is mogelijk, elke reisafstand tussen twee stations wodt apart berekend. Verder mag je via de kortste/snelste weg reizen als dat in je voordeel is. Jouw route zal niet echt veel toeristen trekken....
En we reizen...rijzen doet deeg....
ben ik zo snel aan het dementeren?
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
het is ook een goedkope manier van familie bezoek.ruud_a schreef:om 15:11 wist ik het nog van dat rijzen/ reizen.dhc schreef:Is mogelijk, elke reisafstand tussen twee stations wodt apart berekend. Verder mag je via de kortste/snelste weg reizen als dat in je voordeel is. Jouw route zal niet echt veel toeristen trekken....
En we reizen...rijzen doet deeg....
ben ik zo snel aan het dementeren?
je spreekt gewoon af op een groot station.
feestje in de stationshal.
ook voor mensen die op een station werken is het handig.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 jun 2014 11:05
- Locatie: Culemborg
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
ik ben het hiermee eens, die onhandige chipkaarten ook. voor een korte reis moet ik al meteen €10 erop zetten terwijl het met een kaartje €3 kost.
gelukkig kan je nu wel kleinere bedragen opwaarderen. was dat meteen €10 moeten opwaarderen omdat je maar €9 hebt wel zat.
gelukkig kan je nu wel kleinere bedragen opwaarderen. was dat meteen €10 moeten opwaarderen omdat je maar €9 hebt wel zat.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
In Duitsland houden ze beide systemen naast elkaar. Dat heet klantvriendelijkheid. Maar dat kennen ze bij NS niet. Helaas. Moet u plassen? Dan plast u maar in uw broek want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Ik was in Milaan, daar kun je alleen in de voorverkoop biljetten kopen voor het openbaar vervoer. En ga dat maar ter plekke eens uitzoeken hoe dat werkt. Die italiaans sprekende chauffeur kan je in ieder geval niet helpen. De eerste keer van mijn leven dat ik zwart heb gereden.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Moet je beter zoeken, plenty treinen hebben WC's aan boord hoor, bij mijn weten enkel de sprinters (nog) niet. En ook die fout wordt rechtgezet is de planning.Bob Schurkjens schreef:In Duitsland houden ze beide systemen naast elkaar. Dat heet klantvriendelijkheid. Maar dat kennen ze bij NS niet. Helaas. Moet u plassen? Dan plast u maar in uw broek want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.Autistische organisatie.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Toen sprinters nog ouderwets stoptreinen heetten was er gewoon een wc aan boord. Nu is er geen wc maar wel wifi (wat is belangrijker ) De sprinters worden niet omgebouwd, dat is te kostbaar. Voor plassen heeft de conducteur een mobiele plaszaksjohie schreef:Moet je beter zoeken, plenty treinen hebben WC's aan boord hoor, bij mijn weten enkel de sprinters (nog) niet. En ook die fout wordt rechtgezet is de planning.Bob Schurkjens schreef:...want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.Autistische organisatie.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Hier in Nederland ook hoor. Er komt een papieren kaartje met ingebouwde chip voor eenmalig gebruik. Kan je gewoon kopen alsof het een papieren kaartje is. Enige verschil is dat je niet meer een mooi stempeltje krijgt, maar gescand wordt. Is een zelfde soort chip als die gebruikt wordt in alarmstickers in kleidingzaken.Bob Schurkjens schreef:In Duitsland houden ze beide systemen naast elkaar. Dat heet klantvriendelijkheid. Maar dat kennen ze bij NS niet. Helaas. Moet u plassen? Dan plast u maar in uw broek want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.Autistische organisatie.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Nee dat werkt niet.ruud_a schreef:het voordeel van zo'n ovchipkaart is wel dat je op het station in de eigen woonplaats instapt,een hele dag door nederland kunt reizen en afrekent op het station in de eigen woonplaats waar je weer uitstapt.
gereisd, 0 km.
zolang je maar nergens tussendoor je kaart langs een apparaat haalt tenminste.
er wordt afgerekend over het aantal kilometers tussen het station waar je opstapt en het station waar je uitstapt.
de route is naar eigen keuze.
Allereerst kun je tegen de lamp lopen als je wordt gecontroleerd. Ten tweede als je op een station uitstapt met poortjes kom je het station niet meer af. Ten derde zal het systeem het detecteren als je na een grote tussenpauze op hetzelfde station uitcheckt. Ik geloof dat daar maximaal 52 minuten tussen mag zitten. Daarna wordt alsnog het instaptarief (10 of 20 euro) gerekend.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Dat is een tijdelijke oplossing. Straks kun je met je bankpas of je mobiel met NFC in en uitchecken. Er worden daar al tests mee gedaan.berndv schreef:Hier in Nederland ook hoor. Er komt een papieren kaartje met ingebouwde chip voor eenmalig gebruik. Kan je gewoon kopen alsof het een papieren kaartje is. Enige verschil is dat je niet meer een mooi stempeltje krijgt, maar gescand wordt. Is een zelfde soort chip als die gebruikt wordt in alarmstickers in kleidingzaken.Bob Schurkjens schreef:In Duitsland houden ze beide systemen naast elkaar. Dat heet klantvriendelijkheid. Maar dat kennen ze bij NS niet. Helaas. Moet u plassen? Dan plast u maar in uw broek want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.Autistische organisatie.
Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven
Dit nieuwsartikel zegt dat ze wél WC's krijgen?Josephien12 schreef:Toen sprinters nog ouderwets stoptreinen heetten was er gewoon een wc aan boord. Nu is er geen wc maar wel wifi (wat is belangrijker ) De sprinters worden niet omgebouwd, dat is te kostbaar. Voor plassen heeft de conducteur een mobiele plaszaksjohie schreef:Moet je beter zoeken, plenty treinen hebben WC's aan boord hoor, bij mijn weten enkel de sprinters (nog) niet. En ook die fout wordt rechtgezet is de planning.Bob Schurkjens schreef:...want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.Autistische organisatie.