LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prepaid ov-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
pboon

prepaid ov-chipkaart

Ongelezen bericht door pboon »

Ik zag de uitzending over prepaid telefonie en moest gelijk denken aan de ov-chipkaart. Op deze kaart kan je negatief staan maar je kan niet vooraf een reis kopen. Ik koop treinkaartjes nu het nog kan in papieren vorm terwijl ik een ov-chipkaart met 40% korting heb. Er is ook de mogelijkheid om automatisch te laten bijstorten als je op een negatief bedrag komt, maar niet om precies het bedrag erop te zetten dat je wilt gaan reizen. Als het mogelijk was zou ik dat doen. Dan is TLS geen bank waar je geld op zet.

Jantje7

Re: prepaid ov-chipkaart

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Slim van U. Ik zou ook geen cash geld bij me dragen, levert geen rente op. En voor de belasting maakt het niet uit. Ook geld wat je in je zak hebt moet je opgeven in box3 met een vrijstelling van € 500,-

jantje7

pboon

Re: prepaid ov-chipkaart

Ongelezen bericht door pboon »

Maar als de mogelijkheid tot kopen van het gewenste product vervalt, wat is dan het alternatief?

Gesloten