LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging N.S

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
r.balk

Prijsverhoging N.S

Ongelezen bericht door r.balk »

De prijsverhoging bij de N.S is voor de 60+ kaart met meer dan 50% gestegen .
Was deze eerst nog 43 Euro bij een abonnement nu is deze 69 Euro.
Hoezo neem het openbaar vervoer?

Dilbert29

Re: Prijsverhoging N.S

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Hoezo hier bestaan al 50 onderwerpen over maar ik ben te oud om goed te lezen.....

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Dilbert, niet altijd zo bijdehand willen wezen! Jou oude dag komt ook nog wel, hopenlijk!

Wat die persoon bedoelt, is dat de tarieven per 1 januari 2006 omhoog gaan voor wat betreft de voordeelurenkaart van de 60+ers.

De kaart gaat nu € 69 kosten en dan houdt men de 7 vrije reisdagen per jaar en je kunt de kaart van € 55 kiezen, dan vervallen die vrije dagen, maar men heeft ten alle tijde 40% korting. (Zie voorwaarden)

In ons geval, we hebben de kaart net in Oktober jl. laten verlengen, dus hebben tot Oktober 2006 nog recht op die vrije dagen voor de oude prijs. Ook voor die mensen die nog niet zolang geleden, via reklame mailings, zich aan hebben gemeld met korting.

Bij deze dus! :wink:

J. van Klinken

Ongelezen bericht door J. van Klinken »

De staatsecretaris heeft NS toestemming gegeven de tarieven met 3% te verhogen.
Hoe kan het dan dat de prijs van een senioren voordeelurenkaart met meer dan 40% stijgt? Welke instantie controleert dit?
Mijn kaart loopt t/m januari volgend jaar. Als ik deze opzeg en nu een nieuwe koop, heb ik dan nog wel vrije dagen?
Samen met mijn echtgenote maakt dat toch een aanzienlijk verschil uit.
J. van Klinken

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

tja ... 't is de NS. Als die geld ruiken dan gaan ze ervoor.
Schijnbaar is de 60+ kaart te populair om zo goedkoop te blijven ...

En die '3%' ? Da's altijd een gemiddelde (volgens de NS dan). Reken er maar op dat sommige trajecten meer dan 3% duurder worden.

Gesloten