LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] prijsverlaging bij NS
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Kaartjesautomaten zijn zooooooo simpel, wie dat niet kan, wil, wil kunnen of kan willen moet maar gewoon zelfmoord plegen want die heeft geen toekomst meer in deze wereld. Veel simpeler dan een kaartjesautomaat kan je een geautomatiseerd systeem niet maken.
Dat de NS 50 cent extra vraagt als je aan het loket koopt is niet schandalig, maar logisch. Dat mensen niet naar een kaartjesautomaat DURVEN (en dus niet eens weten of ze in staat zijn om daar een kaartje uit te toveren of niet, omdat ze het nooit geprobeerd hebben) is niet logisch, maar schandalig.
Dat de NS 50 cent extra vraagt als je aan het loket koopt is niet schandalig, maar logisch. Dat mensen niet naar een kaartjesautomaat DURVEN (en dus niet eens weten of ze in staat zijn om daar een kaartje uit te toveren of niet, omdat ze het nooit geprobeerd hebben) is niet logisch, maar schandalig.
Re: prijsverlaging bij NS
Als dat zou kunnenWat wordt de volgende stap? Levenslang voor zwartrijders?
Pervert, ik ben het volledig met je eens. Iedereen die niet in staat is om een kaartjesautomaat te bedienen heeft geen plaats meer in deze wereld. Simpeler als dit bestaat echt niet.
Instappen zonder kaartje bestaat geen goede reden voor, geen enkele onder geen enkele voorwaarde.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: prijsverlaging bij NS
Over zwartrijders (helaas maar waar, het is nog een woordspeling ook) gesproken: het is weer een geklaag dat de goeden lijden onder de kwaden. Met andere woorden, de kaartjesautomaat is stuk en je stapt zonder kaartje in. Of een andere smoes.
Als je kijkt hoeveel mensen bewust zwartrijden om niet te betalen, en mensen die pech hebben, dan liggen die getallen zo vreselijk ver uiteen dat de 'goeden' in dit geval geen recht van spreken hebben. Ik proclameer dat op iedere 100 bewuste zwartrijders er 1 pechvogel is die geen kwade bedoelingen heeft. Had die verhouding anders gelegen, viel er wat voor te zeggen, maar nu zeker niet.
En wat dan nog, ik zou gewoonweg geen trein instappen als ik geen kaartje had door defecte automaat of whatever. En als je dan toch ergens op tijd moet zijn, dan ga je linea recta op de eerste conducteur af die je ziet, meteen nadat je bent ingestapt. Als je gaat zitten wachten tot zo'n snorremans langs komt, heb je natuurlijk alle schijn tegen je en verdien je niet anders.
Ik kan niet anders dan het zero tolerance beleid van de NS toejuichen.
Als je kijkt hoeveel mensen bewust zwartrijden om niet te betalen, en mensen die pech hebben, dan liggen die getallen zo vreselijk ver uiteen dat de 'goeden' in dit geval geen recht van spreken hebben. Ik proclameer dat op iedere 100 bewuste zwartrijders er 1 pechvogel is die geen kwade bedoelingen heeft. Had die verhouding anders gelegen, viel er wat voor te zeggen, maar nu zeker niet.
En wat dan nog, ik zou gewoonweg geen trein instappen als ik geen kaartje had door defecte automaat of whatever. En als je dan toch ergens op tijd moet zijn, dan ga je linea recta op de eerste conducteur af die je ziet, meteen nadat je bent ingestapt. Als je gaat zitten wachten tot zo'n snorremans langs komt, heb je natuurlijk alle schijn tegen je en verdien je niet anders.
Ik kan niet anders dan het zero tolerance beleid van de NS toejuichen.
Re: prijsverlaging bij NS
Ook dat ben ik met je eens. Zero tolerance zou al veel eerder ingevoerd moeten worden en met harde hand toegepast worden.
Re: prijsverlaging bij NS
Dan moet je zo iemand wel zien natuurlijk!!! Ik reis dagelijks met de trein, en 9 van de 10 keer zie ik de conducteurs niet. Die blijven het liefst zo lang mogelijk in de trein zitten, tot het moment dat de trein moet vertrekken. Stel je voor dat je aangesproken wordt door een reiziger...brrrrr.En wat dan nog, ik zou gewoonweg geen trein instappen als ik geen kaartje had door defecte automaat of whatever. En als je dan toch ergens op tijd moet zijn, dan ga je linea recta op de eerste conducteur af die je ziet, meteen nadat je bent ingestapt.
Wat een verschrikkelijke kortzichtige opmerking zeg!!!! Ten eerste zal je waarschijnlijk nooit meegemaakt hebben dat iemand in jouw omgeving zelfmoord heeft gepleegd, anders zou je zoiets niet zeggen. En ten tweede zijn er nu eenmaal groepen die moeite hebben met die automaten, waaronder ouderen. Ik wil jou wel eens zien als je 85 bent, slecht zicht hebt en moeilijk ter been bent.Kaartjesautomaten zijn zooooooo simpel, wie dat niet kan, wil, wil kunnen of kan willen moet maar gewoon zelfmoord plegen want die heeft geen toekomst meer in deze wereld. Veel simpeler dan een kaartjesautomaat kan je een geautomatiseerd systeem niet maken.
Re: prijsverlaging bij NS
Toch jammer dat je zo over je medemens denkt.Kaartjesautomaten zijn zooooooo simpel, wie dat niet kan, wil, wil kunnen of kan willen moet maar gewoon zelfmoord plegen want die heeft geen toekomst meer in deze wereld.
Maar het zal een "perverse" gedachte geweest zijn.
Voel je vooral gesterkt door Dilbert29, want die is het altijd met je eens.
Re: prijsverlaging bij NS
Deze mensen krijgen daarom ook een vrijstelling van de NS. Moeilijk ter been zijn heeft hier natuurlijk niets mee te maken, je bedient zo'n automaat niet met je voeten.Ik wil jou wel eens zien als je 85 bent, slecht zicht hebt en moeilijk ter been bent.
Daarnaast zijn er veel mensen die wel weten hoe het werkt en daar kan je het natuurlijk ook even aan vragen. Op sommige stations zijn er ook van die mensen met rode hoedjes die je kunnen helpen.
Kijk, als je 85 bent dan denk ik dat het niet meer gaat lukken om met een stukje techniek om te gaan, maar mensen van een jaar of 60, 70 kunnen het heus wel proberen, die hebben nog een aantal jaar te gaan als het goed is en de hoeveelheid apparaten gaat er niet minder op worden.
De NS automaat, vooral die met die aanraakschermpjes zijn ontzetten makkelijk, daar hoef je alleen maar voor te kunnen lezen en op knopjes kunnen duwen.
Re: prijsverlaging bij NS
Moeilijk ter been heeft er wel degelijk mee te maken. Probeer jij maar eens een automaat te bedienen, terwijl je met 2 krukken loopt.
Mijn moeder is 67 en reist misschien 2 keer per jaar met de trein. Van computers snapt ze werkelijk niets, ook de automaat niet. Dat is geen onwil, ze heeft er gewoon geen kaas van gegeten. Je kan het tig keer vertellen, maar ze vergeet het toch weer.
De automaat met de aanraakschermpjes moet ik zelf wel eens gebruiken als ik meerdere enkeltjes nodig heb, maar ik vind het ondingen. Dan moet ik weer 6 keer drukken voordat er wat gebeurt, dan zit ik weer met mijn jas langs een knopje ergens onderaan en komt er een optie die ik niet wil.
En de mensen met de rode hoedjes?? Ja op Dordt lopen ze wel eens rond, maar meestal niet op het hoofdperron, waar de automaten zijn. Meestal op een perron waar ze op dat moment niet nodig zijn. Als ze er al rondlopen, want vaak genoeg zitten ze ook lekker warm binnen koffie te drinken. En tijdens de spits zie je ze al helemaal niet.
Mijn moeder is 67 en reist misschien 2 keer per jaar met de trein. Van computers snapt ze werkelijk niets, ook de automaat niet. Dat is geen onwil, ze heeft er gewoon geen kaas van gegeten. Je kan het tig keer vertellen, maar ze vergeet het toch weer.
De automaat met de aanraakschermpjes moet ik zelf wel eens gebruiken als ik meerdere enkeltjes nodig heb, maar ik vind het ondingen. Dan moet ik weer 6 keer drukken voordat er wat gebeurt, dan zit ik weer met mijn jas langs een knopje ergens onderaan en komt er een optie die ik niet wil.
En de mensen met de rode hoedjes?? Ja op Dordt lopen ze wel eens rond, maar meestal niet op het hoofdperron, waar de automaten zijn. Meestal op een perron waar ze op dat moment niet nodig zijn. Als ze er al rondlopen, want vaak genoeg zitten ze ook lekker warm binnen koffie te drinken. En tijdens de spits zie je ze al helemaal niet.
Re: prijsverlaging bij NS
Waarom zo'n negatieve houding? Doen ze hun best om het eenvoudig te maken, is het weer teveel drukken op knopjes. Gewoon even de mouw opstropen desnoods en rustig op die knoppen drukken.
Die touchscreen automaten zijn erg makkelijk te bedienen. Alleen maar lezen. Drukken kan ook wanneer je op krukken staat, je kan nl op 1 been staan bijvoorbeeld. En nogmaals, wanneer jij op krukken loopt, krijg je van de NS een vrijstelling, dus dit is moeilijk doen om niets.
Als je 67 bent, heb je als het goed is als vrouw gemiddeld nog 11 jaar te gaan. In die 11 jaar gaat de techniek echt niet stil zitten hoor, dus dat wordt nog lastig als je je er niet in verdiept. Vanaf 65 jaar krijg je van de NS die vrijstelling trouwens.
Misschien dat het in jouw geval geen onwil is, maar in veel andere gevallen wel (ook ik heb een omgeving en ook ik ken wat voorbeelden )
Als mensen nou gewoon eens lezen wat er gevraagd wordt bij zo'n automaat, dan is er echt niets aan.
Ik weet niet of je wel eens in Berlijn geweest bent (bijvoorbeeld), maar daar hebben ze automaten waar je echt een genie voor moet zijn om ze te begrijpen. Die van de NS zijn wat dat betreft erg duidelijk.
Nog even over die rode hoedjes: die zijn inderdaad vaak op grotere stations aanwezig. Ik reis zelf heel vaak tussen apeldoorn en enschede heen en weer en ik zie ze nogal vaak op het perron aanwezig. Zij helpen bijvoorbeeld ook wanneer iemand met een rolstoel de trein in moet. Misschien dat de werkmentaliteit hier in het oosten beter is dan in het westen :p
Die touchscreen automaten zijn erg makkelijk te bedienen. Alleen maar lezen. Drukken kan ook wanneer je op krukken staat, je kan nl op 1 been staan bijvoorbeeld. En nogmaals, wanneer jij op krukken loopt, krijg je van de NS een vrijstelling, dus dit is moeilijk doen om niets.
Als je 67 bent, heb je als het goed is als vrouw gemiddeld nog 11 jaar te gaan. In die 11 jaar gaat de techniek echt niet stil zitten hoor, dus dat wordt nog lastig als je je er niet in verdiept. Vanaf 65 jaar krijg je van de NS die vrijstelling trouwens.
Misschien dat het in jouw geval geen onwil is, maar in veel andere gevallen wel (ook ik heb een omgeving en ook ik ken wat voorbeelden )
Als mensen nou gewoon eens lezen wat er gevraagd wordt bij zo'n automaat, dan is er echt niets aan.
Ik weet niet of je wel eens in Berlijn geweest bent (bijvoorbeeld), maar daar hebben ze automaten waar je echt een genie voor moet zijn om ze te begrijpen. Die van de NS zijn wat dat betreft erg duidelijk.
Nog even over die rode hoedjes: die zijn inderdaad vaak op grotere stations aanwezig. Ik reis zelf heel vaak tussen apeldoorn en enschede heen en weer en ik zie ze nogal vaak op het perron aanwezig. Zij helpen bijvoorbeeld ook wanneer iemand met een rolstoel de trein in moet. Misschien dat de werkmentaliteit hier in het oosten beter is dan in het westen :p
Re: prijsverlaging bij NS
Er zijn nu eenmaal mensen die het niet willen snappen omdat ze bang zijn dat ze fouten maken.
De rode hoedjes zijn inderdaad opvallen vaak niet aanwezig als je ze nodig hebt. Storing op het spoor? In geen velden of wegen is iemand te bekennen om informatie te vragen.
Koffie drinken, kleppen en dom kijken, dat is waar ze goed in zijn.
De rode hoedjes zijn inderdaad opvallen vaak niet aanwezig als je ze nodig hebt. Storing op het spoor? In geen velden of wegen is iemand te bekennen om informatie te vragen.
Koffie drinken, kleppen en dom kijken, dat is waar ze goed in zijn.
Re: prijsverlaging bij NS
Bailey, je moeder op krukken die hooguit twee keer per jaar met de trein onderweg gaat, die breng je toch zelf wel even naar de trein. Kun je gelijk een kaartje uit de automaat halen voor je moeder.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55
Re: prijsverlaging bij NS
Schandalig hoe de NS omgaat met klanten, jarenlang één en al ****.
Wanneer is het rechtsysteem klaar voor discriminatie???
ouderen, dyslexticie, minder validen, de 'armen' en afhankelijken? Maar nee, zelfs de vaste klanten zijn de klos. Museumkaart weg, prijsverhogingen, zwartrijd-beleid, nee, dan is het het weer weer.
NS rot toch op met onzin-gepraat, wordt wakker en ga een bedrijf goed runnen of geef het terug aan de staat. Ophoepelen!
Wanneer is het rechtsysteem klaar voor discriminatie???
ouderen, dyslexticie, minder validen, de 'armen' en afhankelijken? Maar nee, zelfs de vaste klanten zijn de klos. Museumkaart weg, prijsverhogingen, zwartrijd-beleid, nee, dan is het het weer weer.
NS rot toch op met onzin-gepraat, wordt wakker en ga een bedrijf goed runnen of geef het terug aan de staat. Ophoepelen!
Re: prijsverlaging bij NS
Ze runnen het goed en het gaat steeds beter. Nu nog de vertragingen en de uitval er uit werken en alles is beter als het ooit geweest is.
Re: prijsverlaging bij NS
En jouw houding is positief te noemen?? Jij schrijft dat het bij de meeste mensen onwil is, dat vind ik ook vrij negatief. Je kent de redenen van de mensen 9 van de 10 keer niet lijkt me.Waarom zo'n negatieve houding? Doen ze hun best om het eenvoudig te maken, is het weer teveel drukken op knopjes. Gewoon even de mouw opstropen desnoods en rustig op die knoppen drukken.
Ik vind zelf dat je iemand, hoe oud die persoon dan ook is, niet kan verplichten via de automaat een kaartje te kopen. Zo kan je pinnen bij de automaat, maar vaak ook bij de bank zelf. Het kost dan wel wat extra, maar dat is dan de keuze van de persoon zelf. Net als een kaartje bij de automaat halen of bij het loket.
Mijn moeder loopt niet op krukken hoor, dat was gewoon een voorbeeld. Enne...hoe moet ik mijn moeder naar de trein brengen? Ik heb geen auto, dus dat is lastig. Haar vriend kan haar naar de trein brengen, maar die heeft al helemaal geen verstand van elektrische apparaat, dus ik hoef hem helemaal geen kaartje te laten kopen.Bailey, je moeder op krukken die hooguit twee keer per jaar met de trein onderweg gaat, die breng je toch zelf wel even naar de trein. Kun je gelijk een kaartje uit de automaat halen voor je moeder.
Weet je wat het is met die rode hoedjes op Dordrecht? Als er wat is bijvoorbeeld met de treinen naar Rotterdam, dan staan ze altijd precies op het perron waar de treinen richting Brabant staan, die gewoon op tijd rijden, en dan wordt iets vragen je wel erg lastig gemaakt.
Re: prijsverlaging bij NS
Dat doet de NS toch ook? Er is dus geen probleem.Ik vind zelf dat je iemand, hoe oud die persoon dan ook is, niet kan verplichten via de automaat een kaartje te kopen. Zo kan je pinnen bij de automaat, maar vaak ook bij de bank zelf. Het kost dan wel wat extra, maar dat is dan de keuze van de persoon zelf. Net als een kaartje bij de automaat halen of bij het loket.
Het lijkt me alleen niet verstandig om je zo afzijdig te houden van alles wat met techniek te maken heeft: het wordt er echt niet minder op.
Wat ik met die negatieve houding bedoelde is dat je alles aangrijpt om de automaat af te kraken (o jee, de mouw van mijn jas drukt een vakje in, wat een stomme automaat), terwijl veel van die "problemen" erg gezocht zijn en ook erg simpel op te lossen...
Voor een automaat om kaartjes te halen, of om sigaretten te halen, of om thee of koffie te halen om maar wat voorbeelden te noemen, hoef je echt geen verstand te hebben van apparaten. Je hoeft alleen te kunnen lezen...
Re: prijsverlaging bij NS
Dat de NS het ook doet, wil toch niet zeggen dat iedereen het moet doen?
Hoe oud ben jij? Voor jonge mensen is het vaak makkelijker iets te leren, dan voor oudere mensen. Kijk maar eens naar de euro, ik ken zat oudere mensen die het nog steeds over guldens hebben, terwijl ze euro bedoelen. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om iets aan te leren. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar kan wel.Het lijkt me alleen niet verstandig om je zo afzijdig te houden van alles wat met techniek te maken heeft: het wordt er echt niet minder op.
Jij hamert nu alleen op dat ene zinnetje, terwijl ik ook andere problemen heb aangekaart. Zoals het 6 keer drukken op een knopje, voordat ie het pakt. En je moet een hoop knopjes aanraken, dus dan kan het lang duren. En zo zijn er nog meer problemen die ik heb met die automaat en ik ben 35, kan je nagaan als je 65 bent. Daarom gebruik ik meestal de oude apparaten, die gaan een stuk sneller.(o jee, de mouw van mijn jas drukt een vakje in, wat een stomme automaat),
Re: prijsverlaging bij NS
Het lijkt wel of het gebruik maken van een dienst zonder te betalen (zwartrijden, dus) maar aangemoedigd moet worden. Dat vind ik dus niet. Het huidige boetebeleid is overigens hetzelfde als jaren geleden, maar in een nieuw jasje met een wettelijk sausje.
Als iedereen gewoon betaald, voor de zaken die men gebruikt, zou het treinkaartje een acceptabele prijs hebben.
Maar ja....het klagen over NS en de prijzen is een nationale sport geworden. Het aanpakken van de problemen bij de wordel is allang geen issue meer
Dat er een extra 50 cent voor balieverkoop is opgenomen?
Je kunt ook zeggen, dat er een korting van 50 cent is voor automatengebruik. Bij banken zie je tocht hetzelfde (kasopnames aan de balie zijn duurder dan uit de automaat.
Als iedereen gewoon betaald, voor de zaken die men gebruikt, zou het treinkaartje een acceptabele prijs hebben.
Maar ja....het klagen over NS en de prijzen is een nationale sport geworden. Het aanpakken van de problemen bij de wordel is allang geen issue meer
Dat er een extra 50 cent voor balieverkoop is opgenomen?
Je kunt ook zeggen, dat er een korting van 50 cent is voor automatengebruik. Bij banken zie je tocht hetzelfde (kasopnames aan de balie zijn duurder dan uit de automaat.
Re: prijsverlaging bij NS
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld: het gaat hier toch over de NS en niet over anderen?Dat de NS het ook doet, wil toch niet zeggen dat iedereen het moet doen?
terwijl die weer lastiger te begrijpen zijn en er veel indrukwekkender uitzien....Jij hamert nu alleen op dat ene zinnetje, terwijl ik ook andere problemen heb aangekaart. Zoals het 6 keer drukken op een knopje, voordat ie het pakt. En je moet een hoop knopjes aanraken, dus dan kan het lang duren. En zo zijn er nog meer problemen die ik heb met die automaat en ik ben 35, kan je nagaan als je 65 bent. Daarom gebruik ik meestal de oude apparaten, die gaan een stuk sneller.
Stel je moet een kaartje kopen met korting naar Enschede Drienerlo. Dan druk je eerst op enkele reis (1), dan op de E(2), dan op Enschede drienerlo(3) dan op 2e klas(4), dan op korting(5) en dan op vandaag geldig(6). Daarna kies je je betaalwijze(7) 7 knopjes dus als je alles goed indrukt. (bij deze automaat is het ook wat duidelijker hoe je iets moet corrigeren)
Bij de oude automaten moet je eerst de code zoeken en die intypen (4 knopjes) daarna kies je de klasse (5) dan kies je korting (6), dan kies je vandaag geldig (7)... ook 7 knopjes
Misschien dat je bij te hard drukt bij die touchscreen-automaten? Ik vind ze wel vrij snel werken, maar dat komt misschien ook omdat ik eigenlijk altijd hetzelfde kaartje haal. Maar als je maar af en toe een kaartje haalt, werkt het bij die oude automaten met een code die je eerst op moet zoeken. Dat kan al een grote stap zijn als je niet zo van apparaten houdt. Bij de touchscreen dingen kan je gewoon op naam van het station invoeren. Overigens heb jij dan wel geluk, want volgens mij staat overal waar zo'n drukschermding staat ook wel een oude automaat en andersom niet....
Natuurlijk zijn dingen lastiger te leren als je ouder bent. Maar mensen die over een paar jaar 65 zijn, zijn nu in de 50. Dan MOET je gewoon de moeite nemen om dit soort dingen te leren gebruiken, anders sta je straks bij veel dingen buitenspel. Nu wordt er vaak nog rekening gehouden met oudere mensen die het niet bij kunnen benen, maar dat blijft natuurlijk niet zo... We hoeven het dus niet te hebben over de 65+er van vandaag de dag, want die krijgen een vrijstelling. De 65+er van de toekomst, die moeten over de automatenangst heen...
Het valt mij in de winkel juist op dat ouderen vaak veel sneller kunnen betalen met de euro dan jongere mensen (van een jaar of 30, 40), omdat ze minder gewend zijn om met pinnen te betalen. Oefenen, dat is het toverwoord
Dat ze daarbij de benaming gulden voor euro gebruiken is vaak iets wat ze gewend zijn. Ze weten weldegelijk dat dat twee verschillende dingen zijn, maar ze verspreken zich...
Hoeveel mensen kunnen een pinautomaat (zo'n ding waar je geld uit de muur haalt bedoel ik) niet gebruiken? Dat is ook een stukje techniek waarbij je op knopjes moet duwen en vragen van een apparaat beantwoorden. Als je dat kan, dan kan je ook met een kaartautomaat werken.