Ten eerste:
Wilde ik wel even melden dat het OV in Drenthe redelijk tot goed is te noemen. Er zijn wel wat verbeterpunten (Emmen-Assen en Assen-Stadskanaal), maar over het algemeen draait het redelijk.
Spitsuren N34 Drenthe:
Er is elke ochtend een ontstopping bij de kruising van de N34 en de N33 bij Gieten. Blijkbaar vond de provincie Drenthe het te duur om óf van de N34 een vierbaansweg te maken, óf in elk geval; ALS je dan een tweebaansweg maakt, die twee zeer drukke provinciale wegen ongelijksvloers te laten kruisen. Beide oplossingen zijn in de ijskast gezet. Er zijn bewoners bij Gieten die die ongelijksvloerse kruising dwarszitten omdat er een stukje begroeiing wordt gekapt.. Maarja, elke dag vertraging, ook voor die bewoners zelf.. En om zoveel begroeiing gaat het ook weer niet. Het word met de dag erger en soms staat het zelfs tot aan Gasselte (4,5 km dus!) gewoon stil.
Na de grote rotonde rijdt het wel redelijk vlot door maar zo'n 10km voor de A28/N7 kruising begint de ellende weer. Vorige week Dinsdag stond daar dus een file van 10km. Het openbaar vervoer kan op sommige stukjes wel op de vluchtstrook maar ik kom structureel 20 minuten later aan op Groningen dan volgens het boekje. Waarom MOETEN die bussen persé over die N7 kruising heen? Groningen kan deze drukte écht niet meer aan! Er zijn een hoop bussen die gewoon via de Verlengde Hereweg véél sneller bij het station kunnen komen. Ik weet niet hoelang het nog gaat duren voordat die kruising (N7/A28) ongelijkvloers wordt.. ik zag dat ze wel bezig zijn. Jammerlijk véél en véél te laat! Elke kneus had 10 jaar geleden kunnen zien dat je twee snelwegen waarvan één een eindpunt is anders moet aansluiten.
Maargoed, genoeg over het 'reguliere vervoer':
Kom bijv. eens gezellig kijken op maandag (en vooral!) dinsdag rond een uur of 8 op het centraal station van Groningen. Het is er één grote puinhoop. Arriva (busvervoerder) heeft duidelijk problemen met materiaal. Er rijden meer ingehuurde 'touringcars' dan gewone stadsbussen (die tenminste snel optrekken en zich flexibeler bewegen).
Verder word er om 8u, terwijl het al zo druk is altijd geladen en gelost voor het KIOSKK restaurantje.. Die vrachtwagens blokkeren uitgaande bussen. Kunnen deze kerels dat niet lekker even op een ander tijdstip doen?
Vanaf 15u tot 18u is het weer raak. Je kunt bijv. bij veel haltes niet eens meer op het trottoir staan. Ik moest gewoon midden op de busbaan staan, zó verschrikkelijk druk is het er. Station groningen moet écht een herindeling ondergaan. Deze stad kan de drukte volgens mij niet langer meer aan.
Nou heb je dus wel bijv. bus 300 en 305 maar ik merk dat zelfs 4x per uur nog te weinig is om de mensen te vervoeren richting zuid/oost Drenthe. Ik heb al eens geopperd voor een treinverbinding tussen Emmen en Groningen, elke ov-ganger vanuit Emmen/Gieten en Borger zal het vast wel met me eens zijn dat er toch écht wat moet gaan veranderen! En deze keer geen halve oplossingen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Puinhoop omgeving Groningen / Tekort/Slecht materiaal Arriva
Puinhoop omgeving Groningen / Tekort/Slecht materiaal Arriva
Laatst gewijzigd door Ne0Que op 17 sep 2009 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Puinhoop omgeving Groningen / Tekort/Slecht materiaal Arriva
Als de vervoerder nieuwe lijnen kreeg of nieuwe bussen hebben iets langere levertijd is inhuren toegestaan.
Verder is er zoveel aandacht in de Randstad dat Uw regio en ook Friesland vol begint te lopen.
Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen vragen stellen aan alle partijen in meerdere gemeentes helpt want dan zullen ze omdat ze geen kiezers willen verliezen meer hun best doen in Den Haag en Provincie.
Ook is het soms mogelijk om de stoplichten bij te regelen, als ze 2x zo lang op groen staan, dus ook langer rood gaan er 3 tot 4x meer autoś door omdat ze op snelheid moeten komen.
Dus 2x langer groen en je hoeft niet meer 4 of 5x voor zelfde stoplicht te wachten.
Nu zie ik de langzaam rijdende kudde weer stoppen en met langer groen zul je meer bereiken met nauwelijks kosten dus geen asfalt nodig wat de problemen meestal alleen maar verplaatst.
Succes met uw protesten en ga deze keer eens naar alle partijen en niet alleen Uw voorkeur want als meerdere dit probleem zien zal er eerder resultaat zijn.
Verder is er zoveel aandacht in de Randstad dat Uw regio en ook Friesland vol begint te lopen.
Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen vragen stellen aan alle partijen in meerdere gemeentes helpt want dan zullen ze omdat ze geen kiezers willen verliezen meer hun best doen in Den Haag en Provincie.
Ook is het soms mogelijk om de stoplichten bij te regelen, als ze 2x zo lang op groen staan, dus ook langer rood gaan er 3 tot 4x meer autoś door omdat ze op snelheid moeten komen.
Dus 2x langer groen en je hoeft niet meer 4 of 5x voor zelfde stoplicht te wachten.
Nu zie ik de langzaam rijdende kudde weer stoppen en met langer groen zul je meer bereiken met nauwelijks kosten dus geen asfalt nodig wat de problemen meestal alleen maar verplaatst.
Succes met uw protesten en ga deze keer eens naar alle partijen en niet alleen Uw voorkeur want als meerdere dit probleem zien zal er eerder resultaat zijn.
Re: Puinhoop omgeving Groningen / Tekort/Slecht materiaal Arriva
Je hebt gelijk. Ik heb ook het idee dat er méér aandacht naar de randstad gaat dan de vol lopende provincie steden. Alles slipt gewoon helemaal dicht, en dit probleem groeit met de dag. Ik hoop toch écht dat na de afronding van die grote projecten zoals de A2 verbreding tussen Amsterdam en Utrecht etc. er toch écht eens een keer wordt gekeken naar Friesland, Drenthe en Groningen want de infrastructuur is daar hard toe aan een grondige verbouwing. Gelijkvloerse kruisingen kunnen écht niet meer.stofzuigertje schreef:Als de vervoerder nieuwe lijnen kreeg of nieuwe bussen hebben iets langere levertijd is inhuren toegestaan.
Verder is er zoveel aandacht in de Randstad dat Uw regio en ook Friesland vol begint te lopen.
Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen vragen stellen aan alle partijen in meerdere gemeentes helpt want dan zullen ze omdat ze geen kiezers willen verliezen meer hun best doen in Den Haag en Provincie.
Ook is het soms mogelijk om de stoplichten bij te regelen, als ze 2x zo lang op groen staan, dus ook langer rood gaan er 3 tot 4x meer autoś door omdat ze op snelheid moeten komen.
Dus 2x langer groen en je hoeft niet meer 4 of 5x voor zelfde stoplicht te wachten.
Nu zie ik de langzaam rijdende kudde weer stoppen en met langer groen zul je meer bereiken met nauwelijks kosten dus geen asfalt nodig wat de problemen meestal alleen maar verplaatst.
Succes met uw protesten en ga deze keer eens naar alle partijen en niet alleen Uw voorkeur want als meerdere dit probleem zien zal er eerder resultaat zijn.
Ook wat betreft die stoplichten. Het is zelfs zo dat de stoplichten om rechtdoor te gaan eerst op groen gaan voor een seconden of 10, vervolgens weer op rood voor een seconden of 10 en daarna wéér op groen voor een seconden of 10. Terwijl hij dus op rood staat in die tussenliggende seconden, is de kruising óók vrij voor recht doorgaand verkeer, maar tóch staat dat ding op rood.
Maar over welke partijen heb je het? Bij wie moet ik daarvoor zijn?
Infrastructuur
Ik heb wel positief nieuws wat betreft de infrastructuur, ze schijnen toch wel bezig (lees wakker) te zijn met het toch wel kritieke probleem.
![Afbeelding](http://i5.photobucket.com/albums/y199/Ne0que/A28%20Groningen/th_A28_2.jpg)
Re: Puinhoop omgeving Groningen / Tekort/Slecht materiaal Arriva
Ik noem geen namen maar ga naar alle partijen want als er vanuit meerdere politieke partijen steeds dezelfde vragen door hun aanhang komt zullen ze eerder een voorstel steunen.
Als ze iemand iets indiende en zij hebben hetzelfde in hun aanhang gehoord en 1 vraag en vele zullen U steunen want ook ik herken Uw bericht.
Ze kijken niet of U CDA, VVD of SP bent want dat is niet zichtbaar.
Dus zoveel mogelijk benaderen en zoek de website eens via uw gemeente site en waar de plaatselijke afdelingen zitten staat er dan ook.
Als je via collega's en familie dit in meerdere gemeenten doet zullen ze denken dat de groep klagers groter is.
Dus zorg voor familie, vrienden en collega's die ook wel eens vast staan of als het erger word binnenkort hetzelfde zullen krijgen.
Dus elke partij en Uw regio, eventueel buiten Uw woonplaats benaderen en als dit telkens als NR 1 behandeld word zal dit extra aandacht krijgen.
Dus zorg dat er een discussie ontstaat en dat is vaak voldoende.
De foute stoplichten is instellen dus ook andere zullen dit bevestigen...
Of hebben ze dit zo gedaan om de problemen groter te maken en zo geld uit Den Haag te kunnen krijgen?
Als ze iemand iets indiende en zij hebben hetzelfde in hun aanhang gehoord en 1 vraag en vele zullen U steunen want ook ik herken Uw bericht.
Ze kijken niet of U CDA, VVD of SP bent want dat is niet zichtbaar.
Dus zoveel mogelijk benaderen en zoek de website eens via uw gemeente site en waar de plaatselijke afdelingen zitten staat er dan ook.
Als je via collega's en familie dit in meerdere gemeenten doet zullen ze denken dat de groep klagers groter is.
Dus zorg voor familie, vrienden en collega's die ook wel eens vast staan of als het erger word binnenkort hetzelfde zullen krijgen.
Dus elke partij en Uw regio, eventueel buiten Uw woonplaats benaderen en als dit telkens als NR 1 behandeld word zal dit extra aandacht krijgen.
Dus zorg dat er een discussie ontstaat en dat is vaak voldoende.
De foute stoplichten is instellen dus ook andere zullen dit bevestigen...
Of hebben ze dit zo gedaan om de problemen groter te maken en zo geld uit Den Haag te kunnen krijgen?