Dag mensen,
De vervoerder Qbuzz.nl is nieuw. Wat denkt u dat het een verbetering zal gaan worden? Zo staat op de site dat je geld terug kunt krijgen bij vertraging of dat de bus te vroeg bij de bushalte is geweest. Een leuke actie die de Qbuzz van de NS heeft overgenomen.
Meer informatie www.qbuzz.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Qbuzz
Re: Qbuzz
Voordat ik hier een mening over kan vormen moet ik eerst een bus hebben gezien.
Arriva rijdt al lange tijd in Friesland rond. Hun bussen zijn helaas bagger. Voorheen hadden ze prima bussen (van de Veonn-periode), de oudere bussen met hoge vloer. Het lage-vloer materieel is bagger. Keiharde stoelen, armleuningen zijn volgens Arriva niet nodig. Nek en schouderleuningen ontbreken, tenzij je niet langer bent dan 1,50m. Dit geldt voor de beruchte Dennis bussen maar ook voor de Ambassadors die door veel mensen als beter wordt ervaren maar evenmin fatsoenlijke stoelen heeft.
Vervolgens kwam Connexxion in noord Friesland. Het leek wat beter, maar helaas, de kleine busjes van Connexxion de Frysker zijn nog veel erger. Had Arriva nog een dun kussentje op de stoelen, Connexxion heeft alleen maar een lapje stof. De Fryskers zijn klein en krap, rotzooi uit de fabriek van VDL Berkhof. Dacht ik eindelijk van die rommel van Arriva af te zijn, maakt Connexxion het nog bonter.
Ik hooop dat QBuzz het beter doet. Ik heb een plaatje van een QBuzz-bus gezien waarop een Ambassador met dezelfde flut stoeltjes als de Arriva-versie te zien is. Het kan dus zijn dat we dezelfde rotzooi krijgen. Ik hoop echter dat ze meer comfortabel materieel krijgen.
Helemaal geweldig zou zijn dat al hun bussen zo worden als de Q-Liners (Integro's), eventueel iets vereenvoudigd in uitvoering maar dat zal wel wat te veel van het goede zijn. Ik hoop in ieder geval op goede stoelen en geen crap van VDL Berkhof maar bv. Man-bussen.
Arriva rijdt al lange tijd in Friesland rond. Hun bussen zijn helaas bagger. Voorheen hadden ze prima bussen (van de Veonn-periode), de oudere bussen met hoge vloer. Het lage-vloer materieel is bagger. Keiharde stoelen, armleuningen zijn volgens Arriva niet nodig. Nek en schouderleuningen ontbreken, tenzij je niet langer bent dan 1,50m. Dit geldt voor de beruchte Dennis bussen maar ook voor de Ambassadors die door veel mensen als beter wordt ervaren maar evenmin fatsoenlijke stoelen heeft.
Vervolgens kwam Connexxion in noord Friesland. Het leek wat beter, maar helaas, de kleine busjes van Connexxion de Frysker zijn nog veel erger. Had Arriva nog een dun kussentje op de stoelen, Connexxion heeft alleen maar een lapje stof. De Fryskers zijn klein en krap, rotzooi uit de fabriek van VDL Berkhof. Dacht ik eindelijk van die rommel van Arriva af te zijn, maakt Connexxion het nog bonter.
Ik hooop dat QBuzz het beter doet. Ik heb een plaatje van een QBuzz-bus gezien waarop een Ambassador met dezelfde flut stoeltjes als de Arriva-versie te zien is. Het kan dus zijn dat we dezelfde rotzooi krijgen. Ik hoop echter dat ze meer comfortabel materieel krijgen.
Helemaal geweldig zou zijn dat al hun bussen zo worden als de Q-Liners (Integro's), eventueel iets vereenvoudigd in uitvoering maar dat zal wel wat te veel van het goede zijn. Ik hoop in ieder geval op goede stoelen en geen crap van VDL Berkhof maar bv. Man-bussen.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Qbuzz
Ik weet niet of jij je ooit wel eens hebt verdiept in VDL Berkhof, maar kennelijk heb jij dat nooit gedaan. Dit bedrijf maakt juist wel goede bussen. Het is alleen wat je betaald. Zelfs MAN bussen trillen uit elkaar en hebben problemen. De Ambassador is een eenvoudige bus, welke divers is in opbouw. Hierdoor kan de klant zijn of haar wensen doorvoeren. Connexxion heeft gekozen voor die stoelen. Hier zit hard schuinrubber onder welke met met de jaren hard word door inzakken. Die stoelen worden echt niet zomaar vervangen. Zelfs wij als chauffeurs zitten op slechte stoelen. Deze worden pas vervangen bij 180000 km. Nee dat is lekker. Ook al zitten ze slecht, zolang de km stand niet is behaald en de stoel er verder redelijk uitziet, blijft deze gewoon staan. Goh hoe komen de rugklachten toch bij de chauffeurs en wat hebben jullie passagiers het slecht op die stoelen. Denk maar eens aan ons. Jullie zitten een half uur op die stoel, maar wij een hele dienst 4,5 uur achter elkaar.
Re: Qbuzz
Uiteraard zijn goede stoelen voor de chauffeurs van groot belang, en die stoelen moeten wat mij betreft hoogwaardiger zijn dan de passagiersstoelen.
Maar dat neemt niet weg dat de passagier comfort moet worden geboden. Zowel via de belasting als de vervoersbewijzen wordt er voor betaald, daar hoort een goed produkt tegenover te staan.
Connexxion heeft nog redelijke stoelen in de ambassadors, zeker de wat nieuwere Ambassadors van Connexxion in de Randstad. Arriva heeft vooral troep.
Maar dat neemt niet weg dat de passagier comfort moet worden geboden. Zowel via de belasting als de vervoersbewijzen wordt er voor betaald, daar hoort een goed produkt tegenover te staan.
Connexxion heeft nog redelijke stoelen in de ambassadors, zeker de wat nieuwere Ambassadors van Connexxion in de Randstad. Arriva heeft vooral troep.