LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reizende scholieren

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Liduine

Reizende scholieren

Ongelezen bericht door Liduine »

Mijn dochter moet met de trein om naar haar school te gaan. Zij reist van Lelystad naar Zwolle. Dit kan makkelijk(er) nu er een trein rijdt tussen Lelystad en Zwolle. Helaas zijn de kosten voor een maand- of jaartrajectkaart heel hoog. Nu vroeg ik mij af waarom er in het ov geen korting bestaat voor scholieren die afhankelijk zijn van het ov om bij hun school te komen. Er zijn heel veel scholieren die moeten reizen en zij betalen net zoveel als een volwassene. Studenten krijgen toch ook korting, waarom scholieren niet?

thecure

Re: Reizende scholieren

Ongelezen bericht door thecure »

Liduine schreef:Mijn dochter moet met de trein om naar haar school te gaan. Zij reist van Lelystad naar Zwolle. Dit kan makkelijk(er) nu er een trein rijdt tussen Lelystad en Zwolle. Helaas zijn de kosten voor een maand- of jaartrajectkaart heel hoog. Nu vroeg ik mij af waarom er in het ov geen korting bestaat voor scholieren die afhankelijk zijn van het ov om bij hun school te komen. Er zijn heel veel scholieren die moeten reizen en zij betalen net zoveel als een volwassene. Studenten krijgen toch ook korting, waarom scholieren niet?
als je 18 bent heb je recht op een ov studenten kaart. ik neem dus aan dat uw dochter nog geen 18 is en gewoon voortgezet onderwijs volgt (vmbo, havo, vwo enz)

deze scholen zitten overal op fiets-afstand, en zeker ook wel in lelystad. Dat is dus de reden waarom je dan nog geen ov-kaart krijgt.
Zou een dure grap worden voor de belastingbetaler om vanaf 12 jaar al een ov-kaart te krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

deze scholen zitten overal op fiets-afstand, en zeker ook wel in lelystad.
Hangt er een beetje om denk ik. Kan te maken hebben met de beroepskeuze.

In Lelystad zijn er twee scholengemeenchappen, plus een kleinere confessionele. De keuze is niet zo heel groot. Mijn neef (die toevallig in dat gat woont) wil automonteur worden, maar wat het meest in de richting zat was een opleiding tot kok, als hij daarvan het diploma had kon hij verder gaan voor automonteur. Schijnt normaal te zijn daar zo. Dus ik bedoel maar, de keuze voor een school in Zwolle hoeft niet eens zo vreemd te zijn.

wdubbelost

Ongelezen bericht door wdubbelost »

waarom bestaat er geen korting op bezine als je afhankelijk bent van je auto om op je werk te komen? :cry:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Voor minima zijn er gemeenten die hier een potje voor hebben, en ook zijn er scholen die een potje voor bijzondere bijstand hebben. Als je/jullie daar niet voor in aanmerking komen, is er volgens mij geen centrale regeling, maar geld van een bijbaantje zou natuurlijk een mooie investering in de eigen toekomst zijn.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

witte angora schreef:
deze scholen zitten overal op fiets-afstand, en zeker ook wel in lelystad.
Hangt er een beetje om denk ik. Kan te maken hebben met de beroepskeuze.

In Lelystad zijn er twee scholengemeenchappen, plus een kleinere confessionele. De keuze is niet zo heel groot. Mijn neef (die toevallig in dat gat woont) wil automonteur worden, maar wat het meest in de richting zat was een opleiding tot kok, als hij daarvan het diploma had kon hij verder gaan voor automonteur. Schijnt normaal te zijn daar zo. Dus ik bedoel maar, de keuze voor een school in Zwolle hoeft niet eens zo vreemd te zijn.
Ik snap je punt, maar dan gaat het dus slechts over een periode van 2 jaar. Immers tot je 16e ga je naar voortgezet onderwijs, en ik neem aan dat in dat 'gat' er ook wel vmbo/havo/vwo scholen zijn.
En vanaf je 18e krijg je een ov studentenkaart.

Dus dan zou je inderdaad over een periode van 2 jaar reiskosten hebben, mocht je in Lelystad geen beroepsonderwijs volgen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er staat weer tegenover dat je in Lelystad goedkoper woont, waarschijnlijk door het ontbreken van bepaalde voorzieningen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Liduine schreef:Mijn dochter moet met de trein om naar haar school te gaan. Zij reist van Lelystad naar Zwolle. Dit kan makkelijk(er) nu er een trein rijdt tussen Lelystad en Zwolle. Helaas zijn de kosten voor een maand- of jaartrajectkaart heel hoog. Nu vroeg ik mij af waarom er in het ov geen korting bestaat voor scholieren die afhankelijk zijn van het ov om bij hun school te komen. Er zijn heel veel scholieren die moeten reizen en zij betalen net zoveel als een volwassene. Studenten krijgen toch ook korting, waarom scholieren niet?
Die kortingen/aanbiedingen zijn er wel, maar misschien niet bij elk vervoersbedrijf?

Gesloten