LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rompeslomp omtrent verloren OV kaart + Koppeling

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
queensilkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2015 22:27

Rompeslomp omtrent verloren OV kaart + Koppeling

Ongelezen bericht door queensilkie »

Hallo iedereen!

Hier een forum-berichtje van mij om ervaringen op te doen met mensen die zich herkennen in mijn verhaal.

ruim 1,5 maand geleden ben ik mijn ov chipkaart verloren waar een studentenreisproduct op stond, hierdoor werd het voor mij onmogelijk om te reizen en heb ik naar de ov chipkaart gebeld waar ik telefonisch de ov heb laten blokkeren en per direct een vervangende ov chipkaart aangevraagd ter waarde van 7,50 waar naar hun eigen zeggen, automatisch het studentenreisproduct weer op zou komen te staan, dit is echter na herhaaldelijk dit na te checken bij de ophaalautomaten nooit gebeurd.. hierop heb ik weer met de ov chipkaart gebeld waarna mij werd geadviseerd om weer een nieuwe ov-chipkaart aan te schaffen, dit maal van 11 euro.. De man aan de telefoon garandeerde mij dat wederom weer het automatische studenten reis product er automatisch op zou worden gezet, na enkele dagen de kaart ontvangen en hier stond wederom, tot mijn frustratie, het er weer niet op! Enfin, teruggebeld naar de ov chipkaart waar de man de gehele situatie betreurde maar geen passende oplossing op korte termijn kon bieden tot mijn ergenis. Hij wees mij op het tijdelijke studentenreisproduct als tussentijdse oplossing terwijl hij de boel onder tussen op orde zou maken door nogmaals dat studentenreisproduct er op te zetten, dit was na 4 weken nog niet gebeurd.. Inmiddels heb ik voor de zoveelste keer het tijdelijk studentenreisproduct aangevraagd. Echter, kwam ik er vanochtend achter door middel van een mailtje dat dit niet meer mogelijk was aangezien ik de maximale aantal van aanvragen heb bereikt! Hier door is het dus voor mij om voor zeker de 13e dag opeen niet op school te verschijnen.. Ik heb de ov chipkaart weer gebeld die met hun vingertje wezen naar de duo met 'je hebt helemaal geen recht op een studentenreisproduct waarop de duo zei dat dit niet waar was en dat ik er gewoon recht op heb en het zo ook in hun systeem staat... weer de ov chipkaart gebeld en hun de gehele situatie voorgelegd wat af werd gedaan met 'u kunt op zijn vroegst over 5 dagen weer reizen, en de 11 euro krijgt u niet terug gezien het u schuld is dat u een 2e kaart heb aangevraagd' met dit commentaar brak er iets in mij gezien ik dringend werd geadviseerd om nogmaals een kaart te bestellen waar ik vervolgens niks mee kan en dan ook nog weigeren om het geld terug te betalen! Dit is uitermate onbeschoft.. overigens werd de hele zaak afgedaan als 'niet hun verantwoordelijkheid dat ik niet kan reizen, ik had maar geld achter moeten houden' Aan de boodschap dat het financieel niet haalbaar is voor mij om van Westervoort naar Hilversum te reizen (wat ruim 150 euro in de week is) hadden ze maling aan. Ik heb ze uitgelegd dat ik na 6 weken het uitermate zat ben om in deze rompeslomp terecht te komen en de dupe te worden van hun fouten.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Rompeslomp omtrent verloren OV kaart + Koppeling

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Halverwege je verhaal ben ik gestopt met lezen. Er valt geen touw aan vast te knopen.

Gesloten