LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sluiting internationale verkoopbalies

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.

Mag NS de internationale verkoopbalies sluiten?

ja
3
60%
nee
2
40%

Totaal aantal stemmen: 5

AEO

Sluiting internationale verkoopbalies

Ongelezen bericht door AEO »

NS Internationaal wil in de loop van 2005 alle verkoopbalies gaan sluiten.
Men wil dan alles via internet en kaartautomaten gaan doen.
Dit mag niet gebeuren!
Veel medewerkers raken hun baan kwijt, en de reizigers raken veel keuzemogelijkheden kwijt.
Hoe moet dat met de oudere mensen die niet met de kaartautomaten kunnen omgaan? Om nog maar te zwijgen over internet.
Hoe moet je geld terug krijgen als de reis plotseling niet kan doorgaan?
Hoeveel schade loopt onze toeristenindustrie op als al die toeristen niet meer bij een verkoopbalie informatie kunnen krijgen, niet meer kunnen reserveren of tickets kunnen kopen?
Als men dit in de gaten begint te krijgen, zullen veel toeristen die per trein reizen nederland links laten liggen!
Protesteer bij NS en bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat! :( :cry:
Laatst gewijzigd door AEO op 26 jan 2004 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Sluiting internationale verkoopbalies

Ongelezen bericht door Gast »

Laten ze alles maar sluiten en van die spoorwegen autobanen maken.

Martinutrecht

Ongelezen bericht door Martinutrecht »

Deze week probeerde ik uit te zoeken wat een reis naar Zuid-Duitsland met de trein gaat kosten. Eerst naar de automaat, daar kan je slechts naar een beperkt aantal bestemmingen kaartjes kopen, en de APEX-retourkaarten die als je met meerdere personen reist meer dan 50%! goedkoper zijn, kent de automaat ook niet. Bij het loket kunnen ze je vertellen hoe het zit, de automaat geeft geen advies en de minder oplettende reiziger betaalt dus twee keer zoveel als nodig is.

Internet heb ik ook geprobeerd, ook hier een beperkt aantal bestemmingen, onvoldoende informatie over de verschillende verbindingen en technische fouten. Als het niet via internet lukt kan je op de website je nummer achterlaten, dan word je teruggebeld. Is dat goedkoper, terugbellen en vervolgens kaarten per post opsturen, met alle administratiekosten omtrent de betaling.

Hoe kan je nu loketten gaan sluiten als de alternatieven niet voldoende werken? Gewoon een man of vrouw aan een loket die de kaartjes voor je uitprint waarna je de kaartjes afrekent. Het lijkt me toch de meest simpele oplossing.

Gast

het geeft een goed idee van"klanten sevice' de ouderen worden gepakt .
De ouderen vinden het eng en ongemakkelijk om bij de automaten een kaartje te kopen, heel vaak snappen ze er niks van.
En internet??? heel veel ouderen hebben geen internet.
echt heel 'KLANTVRIENDELIJK'

ev

Ongelezen bericht door ev »

onzalig plan en de doodsteek voor het openbaar/intern. vervoer.
schaf de trein inderdaad maar af.
maar met alle privatiseringen, die uit bezuinigingen geboren zijn, is dit WEER een gigantische achteruitgang in welzijn en welvaart.
we moeten allemaal in de auto, en/of met het reisburo in de bus/vliegtuig, van de spoorwegen en zeker in europa blijft niets meer over.
zonde zonde weer een mooie openbare voorziening naar de knoppen.

Ja hoor

Ongelezen bericht door Ja hoor »

Laten ze alles maar sluiten en van die spoorwegen autobanen maken.

Naar boven
Wat een onzinnig antwoord.Ik rij ook auto en er word te traag gewerkt om knelpunten op te lossen .
Jaren kletsen en uitstel wat ook geld kost
Maar je kan niet alles met de auto doen .
Wegenbelasting moet wel gebruikt worden waarvoor het is bedoeld.
Ook voor het openbaar vervoer maar nu niet zo als nu dat voor allerlei andere dingen wordt gebruikt.
Dat ik Zuid-Holland meer wegenbelasting(opcenten) betaald als in Groningen bv is ook belachelijk want hier wonen veel meer inwoners.
Over de kaartjes van de NS natuurlijk je kan niks anders verwachten omdat men winst moet maken.
Het je verplaatsen per vervoer wordt toch al belachelijk duur en je krijgt er niks goeds voor terug.Files en overvolle treinen en bussen die minder rijden .

Fred_v

Ongelezen bericht door Fred_v »

Allemaal lopen we te zeuren dat NS de kaartjes duurder maakt en niemand vraagt zich af hoe NS zijn huishoudboekje op orde moet krijgen.
We verdienen allemaal grote salarissen en dat willen we vooral zo houden. Ook NS-ers verdienen een goed salaris.
Wie gaat die salarissen betalen.
Voor niets gaat de zon op.

Dus niet zeuren over tarief verhogingen. Kom uit de file en stap gewoon allemaal in de trein dan hoeven de balies en loketten niet dicht.

Gast

Goed idee om die balies te sluiten. Een tijdje terug moesten wij naar München, en toen heb ik aan de internationale balie geprobeerd kaartjes te kopen. Ik vond ze nogal duur. "ja meneer, dit is al met korting, goedkoper kan niet".

Thuis op internet bij de Deutsche Bahn gekeken: véééél goedkoper. Dus toen maar een kaartje naar Emmerich (eerste station over de grens) gekocht (kost je € 5 per persoon of zo), en daar aan het loket een retourtje München gekocht. Scheelde me € 49 per persoon.

Ja hoor

Ongelezen bericht door Ja hoor »

Wat een onzin Fred_v .De NS moest toch zo nodig privaticeren.
Wat natuurlijk nooit kan want nu wordt alles wat geld kost wegbezuinigd.
En denk je nou echt dat het komt dat iedereen z`on hoog salaris heeft.
Ja mensen die allerlei stomme plannen verzinnen wat niet werkt.
Ook dat mensen uit de trein zijn gejaagd door de vele vertragingen.
Meer betalen en minder service.
Ook buslijnen die zijn opgeheven of rijden nu veel minder .
Al met al niet gek dat er toch een heleboel nog met de auto gaan.
Een beetje vreemd dat het met al die files het haast niks scheelt en dan moet ik wel op een tochtig perron voor op lopen.

martien

Ongelezen bericht door martien »

Al die privatiseringen KLOOOOOOOOOOOOOOTE
Ik ben al een jaar bezig om een kabelgoot gerepareerd te krijgen bij casema. N.S privatiseren een slechte zet geweest , het had een staatsbedrijf moeten blijvenpunt uit.![/u][/i][/b]

AEO

Ongelezen bericht door AEO »

Goed idee om die balies te sluiten. Een tijdje terug moesten wij naar München, en toen heb ik aan de internationale balie geprobeerd kaartjes te kopen. Ik vond ze nogal duur. "ja meneer, dit is al met korting, goedkoper kan niet".

Thuis op internet bij de Deutsche Bahn gekeken: véééél goedkoper. Dus toen maar een kaartje naar Emmerich (eerste station over de grens) gekocht (kost je € 5 per persoon of zo), en daar aan het loket een retourtje München gekocht. Scheelde me € 49 per persoon.
Beste "gast", wanneer probeerde u een kaartje naar München te kopen?
Wel makkelijk om de lokettist de schuld te geven he?
Als je te laat boekt en niet meer het onderste uit de kan krijgt geef je gewoon de lokettist en/of NS de schuld.
Wat een afzetters he?
Sluiten de handel!
En 250 mensen hun baan kwijt, maakt allemaal niks uit, zolang u er maar niet door getroffen wordt!
En al die buitenlandse toeristen die graag goede service willen moeten ook maar afgestraft worden!
Wat maakt het uit als er minder toeristen gaan komen en veel bedrijven dit financiëel gaan voelen, hoezo slechte economie en oplopende werkloosheid?
En al die oude mensen die niet met kaartautomaten of internet overweg kunnen, eigen schuld dikke bult!
Beste gast, uw reaktie klopt van geen kanten!
Je kan niet meer met de trein naar Emmerich, want er stopt vanuit Nederland geen enkele trein meer, oftewel, u zakt door de mand!
Dus lees eerst eens goed wat er staat, voordat u op internet reageert.

Gesloten