LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadsbus Maastricht meet met twee maten.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Een geiiriteerds stadsbus

Stadsbus Maastricht meet met twee maten.

Ongelezen bericht door Een geiiriteerds stadsbus »

Nu bij de Stadsbus in Maastricht, geachte mensen van 1 januari is de bus in Maastricht Stadsbus maar liefst 60% duurder geworden. Dat is normaal zeggen ze, komt van Den Haag, Die kletsen so wie so makkelijk want die hebben allemaal een chauffeur zonder strippenkaart. Nee wat is nieuw: Maastricht krijgt er een nieuwe zone bij, de centrumzone 6659, dus vrijwel iedereen moet in een keer 50% meer strippen laten afstempelen, verder wordt de prijs van een kaart nog duurder. En wat doet de stadsbus: in iedere bus folders leggen dat je met drie strippen of een twee sterren abonnement door geheel Maastricht kunt reizen. Maar nu komt ie, veel lagere inkomens wonen oa in Gronsveld en omstreken, de rijken daar en tegenover in bv Bunde. Nu mogen de arme dus niet meer met zone 6648 naar zone 6658 reizen want anders kunnen ze te ver reizen, de rijken die met de zone 6650 reizen (nazareth/Amby) mogen wel van Bunde naar Daalhof/ Malberg, dus wordt er gediscrimineerd, Nog beter voorbeeld, Villapark Maastricht, naam zegt al genoeg, daar waar de chique wonen vroeger een eigen zone, nu iedereen meer moet betalenYes mogen zij dus minder gaan betalen. Daar waar bijna niemand gebruik van de bus maakt en er bergen bijgelegt moeten worden wordt het goedkoper, daar waar veel mensen gebruik maken van de bus en het geld met de bergen binnenkomt moeten ze dus nog meer gaan betalen. Vraag me toch eens af wie de broek aan heeft bij stadsbus, woont zeker ook in het Villapark in een riante villa met bushalte voor de deur.
Ik raad dus iedereen in alle wijken aan die kant van de Maas dus een abonnement met zone 6648 tenemen, kunnen we ze binnenkort voor de rechter slepen ivm discriminatie of valse voorlichting via folders. Moet je maar eens bellen met een zekere Paul van Mulekom, die heeft de oplossing, heel simpel abonnement met zone 6659 kopen, mag je fijn bij betalen als je naar Gronsveld moet. En als ik nou bij het AZM instap en een los kaartje koop?? Stempeld de chauffeur toch ook met zone 6649 af, en die is dus wel geldig t/m zone 6658, want de chauffeur zijn inkt is van veel betere kwalteit dan die van de losse verkoop punten dus dat mag wel. Stadsbus Maastricht, simply: It sucksssssss, big time.

Simon

Re: Stadsbus Maastricht meet met twee maten.

Ongelezen bericht door Simon »

Maar dan wel in Den Bosch of Utrecht uitstappen want anders wordt je in Duivendrecht bestolen. Mocht je onverhoopt in het centrum van IJdorp uitkomen, pas dan goed op want het is niet toegestaan in de stationshal te wachten op de trein.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wacht altijd in de stationshal op de trein en als dat niet meer mag lijkt dat me erg slecht voor de omzet van de winkels aldaar.............

Simon

Als de winkels open zijn mag je er uiteraard wel wachten... Maar als het 's avonds laat 10 graden vriest en je moet 45min op de trein wachten, wordt je vriendelijk doch dringend verzocht op het perron te wachten.

BUrDie TOCH :!:
ik mag toch zeker wel over mijn eigen ervaringen vertellen? jij hebt tot nu toe nog geen toegevoegde waarde gehad aan het forum.

Simon

Burtie,

Het is duidelijk dat je lijd aan een ernstige vorm van projectie.
Duidelijker gezegd: waar je mij van beticht (niets toevoegen aan de discussie) is eigenlijk wat je zelf doet.

Je voegt niets inhoudelijks toe aan deze discussie én daarbij begrijp je de materie vaak ook niet.

M.a.w. ik hoop dat jij ook blijft reageren, kunnen we elkaar gezellig afbranden. Maar heb dan wel het fatsoen en het lef om dat niet via dit forum te doen, maar gewoon rechtstreeks via e-mail.
Hierbij ben je daartoe uitgenodigd.
Mocht je de uitnodiging afslaan en toch op dit forum doorgaan dan maak ik daaruit op dat je hobby jezelf voor paal zetten is en dat je toegeeft een lafaard te zijn.

Tot mails.

Gast_47

Ongelezen bericht door Gast_47 »

Vraag mij eigenlijk af wat die Ollanders hier in het gezellige limburg komen doen.Zeker naar de beste Universiteit of het mooiste plein en de meeste en gezelligste kroegen komen bezichtigen, waar de mooiste vrouwen op het beste carnavalsfeest van Nederland en de meeste gezelligste mensen wonen en natuurlijk niet vergeten de beste Burgemeester van nederland woont.
Dit is nog maar het topje van de beroemde ijsberg.

Dus lig niet af te geven op limbabwe of blijf maar in het ongezellige hoge noorden. :lol:

Gast

En zo is het, Gast_47.
Prima verwoord, het meerendeel gaat over Maastricht. Dat is wat anders dan de rest van Limburg. Ja toch?

groeten,
Een Maastrichtenaar in hart en nieren maar die niet meer in Maastricht woont (missionariswerkzaamheden in ander deel van Nederland, maar wil maar niet vlotten met de Ollanders....)

Panis

Ongelezen bericht door Panis »

Met Carnaval afgelopen weekend stikte het weer van die hollanders...en grote bekken dat ze hadden.

Gast

Ja en die snappen maar niet wat Carnaval is en hoe dat gevierd wordt.
Dat kun je een "Hollander"ook niet uitleggen.
Dat zie je ook wel hoe de media Carnaval uitlegt: zuipen en achter de vrouwen aan zitten. En heel Nederland legt Carnaval uit zoals hierboven omschreven. Te zielig voor woorden.
Alaaf!

Archangel

Ongelezen bericht door Archangel »

En dan de grootste ergernis van de carnaval, van die Hollanders die de ballen verstand hebben van hoe het gevierd meot worden. Zuipen, beesten en krikken.
Was me er eentje de hele tijd in mijn achterste aan het knijpen, paar maal de wacht aangezegd. Die lowlife bleef doorgaan.
Omgedraaid en gezegd: Ventje, NU kun je kiezen: OF een glas bier in je gezicht, OF een bierglas, wat wil je.

Oh sorrrrry meffroouuw!
Ja hoor, weer zo'n typische noorderling.

Laat mij maar limbabwenees zijn, proud of it.

Gesloten