LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadsbus Maastricht

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Mabel

Stadsbus Maastricht

Ongelezen bericht door Mabel »

Hallo,

Ik wil het eens hebben over normen en waarden waar ze het de laatste tijd over hebben in Nederland.
Volgens mij heeft Mick of hoe dit armzalig figuur ook in werkelijkheid heet nog nooit hier van gehoord . Het is volgens mij maar een geweldige grote Brulkikker die over alles wat betrekking heeft over het openbaar vervoer een gruwelijke hekel aan heeft.Had je maar niet op de CDA moeten stemmen.
Zelf kom ik wel eens in die schitterende mooie stad die Maastricht is en maak dan ook gebruik van het openbaarvervoer.
Mijn ervaring is dan ook dat het wel erg meevalt met de zoneringen in Maastricht. Er werken veel enthousiaste chauffeurs die meestal een vriendelijk woordje voor de mensen over hebben.
Voor 3 stripjes of met een abonnement met 2 sterren met de juiste zonering zie je wel iets van deze oudste en historische stad van Nederland.
Maar nu even terug naar MICK DE BRULKIKKER die bij Vodafoon werkt. Pak maar eens de auto om naar je werk te gaan, moet je om 6.00 uur uit je bed op staan. Ben je pas om 9.00 uur op je werk. kom eens een keertje naar Amsterdam of Denhaag en pak daar eens het openbaarvervoer dan kom jij je eigen behoorlijk tegen met de prijzen wat je daar moet betalen, maar je bent wel op tijd en kan je een uurtje langer slapen.
Dus denk even na wat je op deze site zet, je lijkt wel op een HAAN die op zijn kloek moet letten.
Verder heb ik een zeer goede raad voor je ......ga eens naar een psygiater, want volgens mij ben je erg ziek. Weet je wat ik bedoel .....je weet niet wat je kletst in je brieven, je hebt het altijd over iemand anders, kijk eens naar jezelf want volgens mij ben je een racist eerste klas.Je hebt het over rijke en arme mensen, zijn wij niet allemaal rijk in nederland.
Je schrijft dat iemand zich met zijn werkelijke naam moet kenbaar maken......doe jij dat dan....MICK...
Zo ... nu een woordje voor de mensen uit Maastricht, ben als Amsterdammer trots op Maastricht met hun vrolijke en opgewekte inwoners, behalve op Mick waar ik van aan neem dat hij er woont .
Ik hoop, dat de chauffeurs uit Maastricht mij nog lang en op een prettige manier mogen vervoeren.

Groetjes Mabel

mick

Re: Stadsbus Maastricht

Ongelezen bericht door mick »

Nou Mabel,
Ikzie al dat jij niet lezen kunt. Ik neem het juist op voor de buschauffeurs zie mijn voorgaande mail, die erop aangesproken worden als je voor 3 haltes €2.40 moet betalen, toch fijn al die Amsterdammers die naar het Bonnefanten museum gaan en voor minder dan 1 km rijden €2.40 moeten betalen, weet je hoeveel mensen daar vanaf het station heen gaan?? Heel veel.
Gefrusteerd ben ik niet, buschauffeurs aardig vooral hier, het is de leiding die het geheel bestuurd en die geen antwoord geeft op vragen, zelfs niet van chauffeurs, dat is frustrerend, maar je mag gerust nog een keertje naar Maastricht komen en een terasje pikken.

Mabel

Ongelezen bericht door Mabel »

Mick,

Je bent echt zielig, hoe komt dat nou.
Heb je vroeger van jou ouders geen autotjes gekregen om met te spelen.
Jongen ga iets anders doen anders krijg je binnenkort een infarct.
Koop een speelgoed busje en ga controleurtje spelen, kan je lekker je ongenoegen uiten.

mick

Ik snap dat ze zo vaak over jouw stad schrijven dat er zoveel bedreigingen plaats vinden in het openbaar vervoer, heb jij zeker geen last van. Weet je wat parkren kost in Maastricht, maar ja jij hebt dus geld genoeg, je zult ook wel een chauffeur hebben, ben nu echt jaloers.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

[...] toch fijn al die Amsterdammers die naar het Bonnefanten museum gaan en voor minder dan 1 km rijden €2.40 moeten betalen, [...]
Als je daar te gierig voor bent, dan loop je dat kleine stukje toch gewoon.

jopiejo

Ongelezen bericht door jopiejo »

tuurlijk doet stadsbus aan oneerlijke tarieven he Mabel (manlov) ga eens te raden bij je collega`s De Lijn die weten hoe je mensen in de bus krijgt maar ook hoe je ze d`r in houdt een hele EURO van belfort naar het station bij Mat en zijn vrienden voor het zelfde traject twee euro veertig ra ra

mick

Eindelijk het kwartje is gevallen bij mensen, ongelijkheidsbehandeling is het en niets anders, Geulle / Daalhof 2 sterren, "Yes", Heer / Daalhof 2 sterren "No".

Gast

Het mooiste is nog dat Mabel zo opschept over de buschauffeurs in Maastricht, grapjas. Pas sinds er een andere maatschappij rijdt is zijn de chauffeurs netjes tegen de klanten en is er niks op aan te merken, maar daarvoor, goeie hemel wat een bullebakken waren dat zeg.

Gast

Geplaatst op 30 Mar 2004 23:32 door Mabel

Zelf kom ik wel eens in die schitterende mooie stad die Maastricht is en maak dan ook gebruik van het openbaarvervoer.

Voor 3 stripjes of met een abonnement met 2 sterren met de juiste zonering zie je wel iets van deze oudste en historische stad van Nederland.
Nou nou, ik zou na dit verhaal van Mabel niet zo 1,2,3 durven te zeggen wie er hier nu een brulkikker is.
In jouw verhaal valt me echter 1 ding op.
Je komt er wel eens en met een abonnement met 2* met de juiste zonering zie je wel iets ....etc

Vraag: koop jij dan altijd een 2* abonnement als je "wel eens" M'tricht bezoekt of woon je gewoon daar en doe je net alsof je uit A'dam komt??
Het valt mij gewoon op dat je je zo druk maakt over een probleem van iemand met het openbaar stdasvervoer ca. 250 km verder.

Gast_47

Ongelezen bericht door Gast_47 »

Misschien dat deze passagier wel van te voren informeert hoe het reilt en zeilt in iedere stad.Dus is hij of zij geen brulkikker

Gast

Geplaatst op 31 Aug 2004 15:30 door Gast_47

--------------------------------------------------------------------------------

Misschien dat deze passagier wel van te voren informeert hoe het reilt en zeilt in iedere stad.Dus is hij of zij geen brulkikker
Tuurlijk Gast_47, je informeert van tevoren naar een 2* abonnement als je een dagje ergens naar toe gaat! :shock:
Lijkt mij dat je geen abonnement gaat afnemen voor 'n dagje uit.
Misschien moet je je eens laten uitleggen wat een abonnement inhoudt.

scorpione

Ongelezen bericht door scorpione »

Er werken veel enthousiaste chauffeurs die meestal een vriendelijk woordje voor de mensen over hebben.
Grappig, dat is mijn ervaring juist helemaal niet. Ik kom zelf uit Drenthe en heb in Maastricht gestudeerd. In Drenthe zijn we gewend om de mensen te groeten die we tegenkomen, dus ook de buschauffeurs. Bij het instappen zeggen we dan ook vriendelijk 'Goedemorgen' of iets wat daarop lijkt en de buschauffeur groet even vriendelijk terug. Bij het uitstappen roepen we even naar de chauffeur: 'Bedankt!' of 'Tot ziens' of allebei, en ook daar antwoordt de chauffeur op. Zo was ik het dus gewend.
Toen kwam ik in Maastricht. Daar is mijn enige ervaring geweest dat de buschauffeur me vreemd aankeek als ik goedemorgen zei. Soms werd er verbaasd iets terug gemompeld, meestal kreeg ik geen reactie. Toch ben ik er nooit mee opgehouden. Natuurlijk snap ik het best als iemand eens chagrijnig is en daardoor niet zo vriendelijk. Maar tijdens de vier jaar dat ik in Maastricht heb gestudeerd, is het hooguit twee keer voorgekomen dat de chauffeur me net zo vriendelijk te woord stond als in Drenthe.
Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik in Maastricht de chauffeur vroeg waar ik het beste over kon stappen en dat ik (dat kwam ik achteraf te weten) verkeerd geadviseerd werd. De chauffeur antwoordde gewoon 'op het station', terwijl ik beter op de Wilhelminasingel had kunnen uitstappen. Dan had ik de aansluitende bus niet net gemist.
In Drenthe zijn de buschauffeurs vaak bereid zelfs op een andere plek dan de eigenlijke halte te stoppen als jou dat beter uitkomt. Niet dat ik daar ooit gebruik gemaakt van heb, maar ik heb het regelmatig meegemaakt. Dus om nou te zeggen dat de chauffeurs in Maastricht zo klantvriendelijk zijn...

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Met carnaval zijn de meeste buschauffeurs nooit te beroerd om een rondje extra te sjezen om een rotonde.
Echter op weg naar waar ik woon is het een en al rotonde, met wat alcohol achter de kiezen kan dat ene rondje extra "runneke" ook wel eens verkeerd vallen.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bij jou of de chauffeur?

Angelic

Ehhm.. in eerste instantie bij mij.
Al kan ik me voorstellen dat de chauffeur het ook niet op prijs stelt erna de bus te moeten poetsen.

bodejosm43

Als dat laatste het vaste gevolg is van dat extra rondje, en de chauffeur doet dat toch, ja, dan kan de passagier er ook niets aan doen. Ik neem tenminste aan dat de meeste passagiers toch bewust voor die bus kiezen, na een geslaagde avond.

Angelic

Het komt wel eens voor ja... moet zeggen dat ik na al die "runnekes" een beetje meer zwalk op mijn benen dan daarvoor. Maar goed, niemand die daar op let tijdens die dagen...

De bus is dan ook de meest populaire manier om thuis te komen. Soms moet je 3 bussen voorbij laten gaan omdat ze stampvol zitten. Er zijn dan opmerkelijk weinig BOB's en naar huis lopen met een stuk in je hakken is ook niet echt jofel, al is het wel de ideale manier om te ontnuchteren.

bodejosm43

De bus is dan te verkiezen boven het lopen/zwalken. In de bus letten de mensen tenminste nog op elkaar, zelfs in hun ''verheven'' toestand op dat moment.

Bij mijn weten lijkt een bus dan wel vrij prijzig, maar vergeet dan niet dat een taxiritje je misschien wel 5 keer zoveel zou hebben gekost, vooropgesteld dat je met die dagen een taxi zult vinden. ( Je moet hem al haast dagen vantevoren reserveren).

CK

Ongelezen bericht door CK »

In Drenthe zijn we gewend om de mensen te groeten die we tegenkomen, dus ook de buschauffeurs. Bij het instappen zeggen we dan ook vriendelijk 'Goedemorgen' of iets wat daarop lijkt en de buschauffeur groet even vriendelijk terug. Bij het uitstappen roepen we even naar de chauffeur: 'Bedankt!' of 'Tot ziens' of allebei, en ook daar antwoordt de chauffeur op. Zo was ik het dus gewend.
Dit is ook mijn ervaring. Ik reis geregeld met stads- en streekbussen in Groningen en groet dan altijd de chauffeur en wordt ook altijd terug gegroet. De laatste jaren heb ik veel door het land gereisd en bij eventuele busritten ben ik de chauffeur blijven groeten, en werd vrijwel altijd terug gegroet, soms inderdaad wel met een verbaasde blik op het gezicht van de chauffeur. Waren ze blijkbaar niet gewend..

Nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het in de rest van het land gaat in bijvoorbeeld supermarkten. Wordt de caissiere die je helpt wel gegroet of wordt daar ook niets tegen gezegd?

Ik heb geen ervaring met de stadsbus van Maastricht, maar ik zou het wel eens willen uitproberen.

Angelic

Mbt de cassières hier: ligt er natuurlijk aan of ze lol in hun werk hebben (ikzelf zou het achter zo'n kassa neit kunnen opbrengen om te glimlachen, al die piepjes word ik horendol van o.a.)
Doorgaans wordt wel gevraagd: "Welt geer dao e tuutsje beij?"
(of je er een plastic zakje bij wilt)

In Het Fries betekent een "tuutje" een kusje, heb ik me laten vertellen. Dat zou dan wel weer voor wat verwarring kunnen zorgen.

Maar ik dwaal af geloof ik, dus back on topic:
Nou, een busritje tijdens de carnaval is relatief geodkoop (als je voor -tig euro's bier kunt tetteren, dan kan zo'n kaartje er ook nog wel af)

Gesloten