LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
<negeermodus aan>
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
zoals ik al eerder vroeg: WAT moet er dan precies anders zodat iedereen wel tevreden kan zijn?
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Meneer J. Vermeer,
Werken waar we voor aangenomen zijn is absoluut het probleem niet!
Onbetaald werk verrichten in je eigen vrije tijd wordt het al snel een andere zaak, dan moet de politiek maar beslissen we maken er 'vrijwilligers werk' van op het niveau van een uitkering? maar zelfs dat is aan tijd gebonden.
Ben alleen bang dat ze dan er niemand voor krijgen en alles plat ligt.
Kijk het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven en daar hoort een bijpassende salaris tegenover te staan.
Van gratis kan niemand leven.
Werken waar we voor aangenomen zijn is absoluut het probleem niet!
Onbetaald werk verrichten in je eigen vrije tijd wordt het al snel een andere zaak, dan moet de politiek maar beslissen we maken er 'vrijwilligers werk' van op het niveau van een uitkering? maar zelfs dat is aan tijd gebonden.
Ben alleen bang dat ze dan er niemand voor krijgen en alles plat ligt.
Kijk het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven en daar hoort een bijpassende salaris tegenover te staan.
Van gratis kan niemand leven.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Marktwerking in een dienstverlende sector kent alleen maar verliezers, de enigste die wel tevreden achterover kunnen leunen zijn de topmensen & aandeelhouders.
De oplossing is niet te vinden zolang wij (alle burgers dus) de macht hebben weggeven...al dan niet gedwongen door middel van 1 sec op een rode knopje drukken.
Persoonlijk geloof ik niet op betere tijden voor het gewone 'klootjes volk' alias betaalvee.
De oplossing is niet te vinden zolang wij (alle burgers dus) de macht hebben weggeven...al dan niet gedwongen door middel van 1 sec op een rode knopje drukken.
Persoonlijk geloof ik niet op betere tijden voor het gewone 'klootjes volk' alias betaalvee.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
@tienepien:zoals ik al eerder vroeg: WAT moet er dan precies anders zodat iedereen wel tevreden kan zijn?
De busbedrijven en (lokale) overheden moeten ophouden hun winsten te genereren door verslechteringen voor het personeel door te voeren (en dan ook nog via achterkamertjespolitiek).
Zou jij het pikken als je per dag een halfuur langer moet werken zonder dat je er voor betaald krijgt?
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Wat er anders moet? Meer rusttijden, 4,5 achter het stuur zitten in een drukke stad zonder plas- en/of rookpauze (en je benen strekken) is de pest voor je lijf. 6 Dagen achter elkaar rijden, 2 dagen vrij en dan weer 6 dagen achter elkaar rijden is ook niet echt geweldig voor je gezondheid. Doordat er materiaal slecht is vallen er nogal wat ritten uit, wat betekent dat de chauffeur van de volgende rit die wel rijd het extra druk heeft en extra stress heeft. Met als gevolg vaak doorrijden in de pauzes. En de beloning daarvoor? Bijna niets...ja af toen eens een dienst van 3,5 uur. Maar overwerk wordt nagenoeg niet meer uitbetaald.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan wordt het bericht te lang. Het lullige ervan is dat Arriva dit allemaal wel weet, wordt uitgebreid door de mensen van de vakbonden aangegeven. Alleen ze doen er niks mee. Ondertussen hebben ze presentaties over de kleur van de nieuwe treinen, planten ze omroepsystemen in de bussen die niet werken (dit terwijl het communicatiesysteem in de bus ook al niet werkt) en zijn ze maar bezig met nieuwe dingen te verzinnen om klanten te trekken. Maar het enige wat ze er mee bereiken is dat er minder mensen in de bus stappen. En dat is niet meer dan logisch.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan wordt het bericht te lang. Het lullige ervan is dat Arriva dit allemaal wel weet, wordt uitgebreid door de mensen van de vakbonden aangegeven. Alleen ze doen er niks mee. Ondertussen hebben ze presentaties over de kleur van de nieuwe treinen, planten ze omroepsystemen in de bussen die niet werken (dit terwijl het communicatiesysteem in de bus ook al niet werkt) en zijn ze maar bezig met nieuwe dingen te verzinnen om klanten te trekken. Maar het enige wat ze er mee bereiken is dat er minder mensen in de bus stappen. En dat is niet meer dan logisch.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Die rusttijden, komt dat vooral doordat er geen geld is voor meer personeel, of is er niet meer personeel te krijgen?
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Er is geld voor personeel en ook wel personeel te krijgen, al is dat moeilijk. Maar ja..personeel kost geld, dus wordt er zo min mogelijk personeel aangenomen. En het personeel wat er wel is kan meer gaan rijden voor hetzelfde geld.
Bij Arriva doen ze het helemaal lekker. Als er zeg maar 95 diensten zijn, nemen ze ook 95 man aan. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat er ook wel eens mensen ziek zijn of vrij willen nemen. Die ritten worden dan gewoon niet gereden. Waarom zou je meer personeel aannemen als dat geld ook naar de aandeelhouders kan?
Bij Arriva doen ze het helemaal lekker. Als er zeg maar 95 diensten zijn, nemen ze ook 95 man aan. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat er ook wel eens mensen ziek zijn of vrij willen nemen. Die ritten worden dan gewoon niet gereden. Waarom zou je meer personeel aannemen als dat geld ook naar de aandeelhouders kan?
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Ziek zijn......?????????????????? Wat is dat.
Pas met stress thuis gezeten. Ging hier niet goed. Wat krijg je te horen? Tja, ja, ja, ja. Hmmm. Oke..... Ja dat is niet zo mooi......, maar eh wanneer denk je dat je er weer bent??...Overmorgen??
Nee ziek zijn bestaat niet en dat kan ook niet. Daar is te weinig personeel voor.
Wij worden beschouwd als uitschot. Meer niet.
Trouwens Moderator.... Fijn dat je mijnvorige tekst hebt verwijderd!!
Waarheid mag ook al niet gezegd worden!!
Pas met stress thuis gezeten. Ging hier niet goed. Wat krijg je te horen? Tja, ja, ja, ja. Hmmm. Oke..... Ja dat is niet zo mooi......, maar eh wanneer denk je dat je er weer bent??...Overmorgen??
Nee ziek zijn bestaat niet en dat kan ook niet. Daar is te weinig personeel voor.
Wij worden beschouwd als uitschot. Meer niet.
Trouwens Moderator.... Fijn dat je mijnvorige tekst hebt verwijderd!!
Waarheid mag ook al niet gezegd worden!!
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Inderdaad!! En collega van mijn vriend was begin dit jaar geopereerd aan zijn hart. Zijn specialist had gezegd dat hij zeker 3 maanden thuis moest blijven om te herstellen. Na 1 maand (NA 1 MAAND!!!!!) begonnen ze hem al te bellen om te vragen of hij kon komen werken. Het moet toch niet gekker worden he?!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Goh het is en blijft erg rustig. Ach de mensen zullen er wel niet bij stilstaan dat wij binnenkort het bijltje er bij neer gooien. In plaats dat zij vervoer proberen te regelen, reageren zij het hier straks weer op ons af. Zij wisten het niet en vinden het een schande en blablabla.
Trouwens hoe zijn de steden in branbant te bereiken. Daar staat toch alles stil qua OV. Of niet??
Heerlijk, Geld verdienen met niets doen. Mag straks hier ook wel gebeuren. Beetje met collegaas ouwehoeren. Leiding treiteren. Haha wij gaan weer een leuk, spannend en hete zomer tegemoet.
Daar moet op gedronken worden hiep, hoera, daar moet op gedronken worden, hiep hoera daar moet op gedronken ...........................
Jongens ik zorg voor de tap en jullie voor het frisdran (bier) en de tap. Jullie voor de BBQ.
Trouwens hoe zijn de steden in branbant te bereiken. Daar staat toch alles stil qua OV. Of niet??
Heerlijk, Geld verdienen met niets doen. Mag straks hier ook wel gebeuren. Beetje met collegaas ouwehoeren. Leiding treiteren. Haha wij gaan weer een leuk, spannend en hete zomer tegemoet.
Daar moet op gedronken worden hiep, hoera, daar moet op gedronken worden, hiep hoera daar moet op gedronken ...........................
Jongens ik zorg voor de tap en jullie voor het frisdran (bier) en de tap. Jullie voor de BBQ.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Veolia heeft eieren voor z'n geld gekozen en gaat met de bonden onderhandelen. Volgens mij rijdt de boel gewoon weer.
Jammer dat nog steeds de vraag niet is beantwoord of een directie met slechts 2 OR leden een rechtsgeldige overeenkomst kan sluiten (lijkt mij van niet, maar daar zou ik de WOR op moeten naslaan).
Jammer dat nog steeds de vraag niet is beantwoord of een directie met slechts 2 OR leden een rechtsgeldige overeenkomst kan sluiten (lijkt mij van niet, maar daar zou ik de WOR op moeten naslaan).
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Don't worry Bailey waakt over het vervoer
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Dus er is geld en er is ook personeel te krijgen, het wordt alleen niet aangenomen?
Wat kan de overheid hieraan veranderen dan?
Wat kan de overheid hieraan veranderen dan?
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
De overheid is stil en nu helemaal..ze hebben net merendeels hun aandeeltjes goed kunnen verkopen, over de rug van van..?? ach vul zelf maar in.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
De overheid had de marktwerking nooit moeten doorvoeren, dan was het gewoon gebleven zoals het was. Maar doordat de overheid dacht dat Brussel voor marktwerking zou kiezen zijn ze daar in Nederland alsvast mee begonnen. Helaas voor de overheid heeft Brussel marktwerking niet verplicht gesteld.
Gek genoeg heeft Brussel wel splitsing van het openbaar vervoer verplicht gesteld, maar daar heeft de Tweede Kamer weer tegengestemd. Dat kan dus weer wel.
De overheid zou nu ervoor kunnen zorgen dat openbaar vervoerbedrijven maar een bepaald bedrag kunnen gebruiken voor de aandeelhouders en dat de rest geinvesteerd moet worden in goed openbaar vervoer. Maar ja...dat doen ze natuurlijk niet, want dan kan het gebeuren dat ze zichzelf in hun vingers snijden.
Gek genoeg heeft Brussel wel splitsing van het openbaar vervoer verplicht gesteld, maar daar heeft de Tweede Kamer weer tegengestemd. Dat kan dus weer wel.
De overheid zou nu ervoor kunnen zorgen dat openbaar vervoerbedrijven maar een bepaald bedrag kunnen gebruiken voor de aandeelhouders en dat de rest geinvesteerd moet worden in goed openbaar vervoer. Maar ja...dat doen ze natuurlijk niet, want dan kan het gebeuren dat ze zichzelf in hun vingers snijden.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
De overheid heeft dit bewust gedaan. Zij hebben nu geen zeggenschap meer en kunnen dus ook niet invullen wat de bedrijven verder moeten doen. Dus eisen stellen kunnen zij niet. Hum kunnen niet zeggen wat andere bedrijven moeten doen en hun geld moeten besteden. Dat kan enkelt via een concessie, maar als zij dat doen dan heeft nederland dalijk geen OV meer, want de buitenlandse investeerders laten het dan afweten.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Er zijn genoeg Nederlandse vervoerders die willen rijden, maar die concessies verliezen omdat ze iets duurder zijn. Maar vaak wel beter. Willen we dan dat Arriva hier straks in heel Nederland rijdt? Ipv HTM, RET enz.? Ik niet hoor.
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
En reken nu nog maar op meer stakingen, want Arriva gaat ook in de Hoeksche Waard rijden. Daar was het openbaar vervoer al niet geweldig en dat wordt nu nog minder!
Re: Staking Openbaar Vervoer streekvervoer
Draaf je nu niet een beetje door ?En reken nu nog maar op meer stakingen, want Arriva gaat ook in de Hoeksche Waard rijden. Daar was het openbaar vervoer al niet geweldig en dat wordt nu nog minder!
Ik reis regelmatig met arriva in Groningen (stad en streek) en heb als passagier weinig te klagen. Weinig uitval van ritten, behoorlijke aansluitingen en over het algemeen vriendelijke chauffeurs.
Ik weet niet hoe lang de concessie in Groningen nog doorloopt, maar volgens mij ontstaan de problemen vooral bij die wisselingen. Als passagier hoop ik dus dat Arriva hier de komende tijd blijft rijden en dat we hier geen connexxion oid krijgen