LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stiltezone trein

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
harrygroot

stiltezone trein

Ongelezen bericht door harrygroot »

Stiltezones in de trein...Ik zoek ze steeds op, maar stil is het er zelden. Luidruchtig bellen/gebeld worden, scholieren die lopen te krijsen, schreeuwende peuters in buggy's...
Als ik de mensen netjes op de sticker "stiltezone" wijs, worden ze of boos of halen de schouders op. Ben zelfs 1 keer flink uitgescholden
en bedreigd door 2 tieners die hard zaten te bellen en te schreeuwen. Ik zag dat andere passagiers er ook last van hadden, maar niemand zei er wat van (uit angst natuurlijk). Ik wel.

Wat de zin van een stiltezone als er toch aso's in gaan zitten en lawaai maken. Schaf ze dan maar weer af.
Ik bedoel maar, het is niet het belangrijkste in de wereld, maar als het toch niet werkt, hef het dan maar op.
Conducteurs zeggen er trouwens ook niets van, lopen gewoon door.

resp00126133

Re: stiltezone trein

Ongelezen bericht door resp00126133 »

Harry, ik ben het volledig met je eens.

Het is de bedoeling van de NS dat je je medereizigers aanspreekt op hun gedrag, maar het is of schouderophalen of een boze reactie.

Of er start een discussie die kant nog wal raakt. Een medereiziger beweerde dat de stiltezone gold tot aan het tussenschot (dat vroeger de afscheiding was tussen het rokers/niet-rokers deel). Had hij zelf gehoord van een NS-er. Ja dikke ....

Ik vind een stiltezone prima, maar dan moet je dat inderdaad handhaven. En als het niet wilt of kunt handhaven dan moet je de maatregel afschaffen.

Hetzelfde geldt voor het rookverbod op stations. Dat wordt ook niet gehandhaafd met als gevolg dat iedereen weer overal rookt. Ik ben een fervent anti-roker maar ook hier is de boodschap wat mij betreft: handhaven, lukt dat niet dan afschaffen. NS doet een beroep op de reizigers om elkaar daarop aan te spreken, maar dat werkt dus niet.

Gesloten