Op de site www.stopdetaking.nl staat een brief die je kunt versturen naar het vervoersbedrijf. Ik heb dat gedaan en kreeg de volgende reactie van Arriva:
Met dit bericht laten wij u weten dat wij uw reactie in goede orde hebben ontvangen. In vervolg hierop laten wij u graag het volgende weten.
De stakingen in het openbaar vervoer zijn een feit. Na de "gratis vervoeracties" tijdens de feestdagen, hebben de vakbonden stakingen aangekondigd. Aanleiding is dat er nog geen overeenstemming is over een nieuwe CAO. Daarom zijn de medewerkers door de vakbonden opgeroepen om op woensdag 14 mei en donderdag 15 mei te staken. Bovendien hebben de bonden vervolgacties en stakingen aangekondigd welke de afgelopen weken hebben plaatsgevonden, namelijk op 20, 21 en 22 mei én op 27, 28 en 29 mei 2008. Voorts is aangekondigd dat vanaf zondag 1 juni wordt overgegaan tot een algemene staking voor onbepaalde tijd. De stakingen zijn dus nog niet ten einde.
Wat betekent dit voor u als reiziger?
De stakingen op 14 en 15 mei en de staking die vanaf zondag 1 juni is gestart, heeft voor u als reiziger tot gevolg dat er geen mogelijkheid is om met de bus te reizen. Het is aan de werknemer om te besluiten of hij wel of niet wil deelnemen aan de stakingen. Hierdoor kunnen wij geen betrouwbaarheid over de uitvoering van de dienstritten garanderen en adviseren u a Iternatief vervoer te zoeken. Een uitzondering is het vervoer in de Arrivastadsbussen te Dordrecht en Oss en de Arriva-treinen. Zij doen niet mee aan de acties. Zij vallen namelijk onder een andere CAO, waarover enkele weken terug een akkoord werd bereikt. In Brabant en Rivierenland (Gelderland) rijden wel buurtbussen. Daarnaast rijden in het gebied Groningen/Drenthe de lijntaxi's en sommige servicebussen waaronder Hoogezand en Assen.
Voor wat betreft de gecombineerde actie-/stakingdagen in mei (week 21 en 22) kunnen wij u melden dat de stakingen waren gepland tussen 09:00 uur en 16:00 uur én vanaf 19:00 uur. Dit houdt in dat ritten die eindigen na 09:00 uur werden afgereden. Vanaf 16:00 uur werden de ritten vanaf het station weer opgepakt. Tijdens de spits, dus vóór 09:00 uur en tussen 16:00 en 19:00 uur was er gratis vervoer. Tijdens deze spits werden zoveel mogelijk alle ritten die vermeld staan in de dienstregeling, gereden. Echter, er vond geen kaartcontrole en kaartverkoop plaats. Let wel, het is goed mogelijk dat er medewerkers van Arriva zijn die niet aan de acties meedoen. In dit geval diende u gewoon te betalen.
De praktijk van de afgelopen twee weken geeft ons een beeld dat per regio, vestiging en/of per medewerker op verschillende wijze uitvoering wordt gegeven aan de gemaakte afspraken, zoals hierboven genoemd. Het spijt Arriva zeer dat er wordt afgeweken van deze afspraken die met de vakbonden zijn gemaakt. Indien u hierover niet tevreden bent, dan verwijzen wij u hiervoor graag door naar de betreffende vakbonden.
Ons advies is; houdt rekening met de opstaptijd en aanrijtijd en vraag de chauffeur om informatie zodra u instapt. Dit voorkomt mogelijk teleurstellingen I
@ ARRIVA
De directie van Arriva veroordeelt de acties. Wij worden door de acties financieel getroffen. Dat is wrang aangezien de gestegen kosten en de financiële positie van de bedrijven juist een zware stempel drukken op de onderhandelingen. De werkgevers kunnen helaas niets doen om mensen in geval van nood toch op plaats van bestemming te krijgen; zij mogen namelijk geen ander vervoer inzetten volgens het stakingsrecht. Ook kunnen de werkgevers op dit moment niets doen om de stakingen af te wenden. Rest Arriva niets anders dan u te waarschuwen voor de stakingen. Wilt u meer informatie, klik dan op de volgende link: http://www.arriva.nl/page.php?id=2242 .
Daarom houden wij u graag op de hoogte houden van de laatste en actuele stand van zaken. Wij verwijzen u hiervoor naar onze site www.arriva.nl . Arriva biedt u ook de mogelijkheid om u aan te melden voor onze digitale nieuwsbrief. Wij houden u dan persoonlijk op de hoogte van het actuele nieuws. Klik hiervoor op de volgende link: http://www.arriva.nl/page.php?id=100 .
Tevens adviseren wij u om ook de berichtgeving in de (lokale) media te volgen. Arriva houdt de pers goed op de hoogte.
Bellen met de Reisinformatiegroep kan ook, op telefoonnummer 0900-9292 (€ 0,70/min) of raadpleeg de internetsite www.ov9292.nl.
Aangezien u normaal gesproken met een OV studentenkaart reist, stellen wij ons voor eventuele schade of extra kosten die uit deze acties voortvloeien, conform de algemene voorwaarden openbaar stads- en streekvervoer, niet aansprakelijk. Wij verwijzen u dan ook door naar de informatie beheer groep.
Echter, voor u als reiziger vinden wij het buitengewoon vervelend en wij betreuren het ten zeerste dat u gedupeerd wordt door deze stakingen en acties. Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het ongemak die deze stakings-/actiedagen voor u meebrengen.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u eventueel nog vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze brief, dan kunt u contact opnemen met de afdeling klantenservice, telefoonnummer 0900-2022022 (€ 0,1 O/min). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stop de staking.nl
Re: Stop de staking.nl
Volgens de persvoorlichting van Arriva is er sprake van een fout. De afdeling communicatie zou contact opnemen met de klantenservice. Volgens de woordvoerder moeten OV-studenten gezien worden als gewone reizigers, en moeten dus wél een claim indienen bij de vervoerder, en niet bij het IBG.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:15
Re: Stop de staking.nl
ook ik ben de dupe geworden van de stakingen, ik heb daarom een brief aan connexxion gestuurd met de gemaakte onkosten
dit bedrag wat zo'n 188 euro.
tot mijn grote verbazing krijg ik een aantal weken daarna een brief terug van connexxion met daarin hun welgemeende excuses en als bijlage 2 buzzer kaartjes van 10 euro per stuk:O
ik vindt dit echt abnormaal niet te geloven zeg!!!!
mvg een gedupeerde:P
dit bedrag wat zo'n 188 euro.
tot mijn grote verbazing krijg ik een aantal weken daarna een brief terug van connexxion met daarin hun welgemeende excuses en als bijlage 2 buzzer kaartjes van 10 euro per stuk:O
ik vindt dit echt abnormaal niet te geloven zeg!!!!
mvg een gedupeerde:P