Vanaf 3 juni 2010 is het volgens veel OV ondernemingen niet meer mogelijk om met een strippenkaart te reizen. Ik ben momenteel (nog) niet voorzien van een OV-chipkaart, en sta er ook niet om te springen om die aan te schaffen.
A.s. zaterdag moet ik naar een verjaardag, aangezien ik twee huizen verder woon als mijn oma gaan wij ieder jaar samen met de bus heen en terug. Maar nu wij beide dus geen OV-chipkaart hebben word dat dus nu moeilijk.
Ik wil namelijk weten of die kleine (1 rit) strippenkaartjes bij de buschauffeur ook verdwijnen. Er is namelijk totaal geen informatie over iets dergelijks te vinden.
Ik vind het maar matig aangegeven. Ook is de aanschafprijs en de aanmeld procedure belachelijk. Hoe kan mijn oma van 80 nou een kaart aanschaffen, ze heeft niet eens een pc, laat staan een pasfoto van der zelf op een pc.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Strippenkaart(en)
Re: Strippenkaart(en)
bij het vervoerbedrijf waar u mee wilt reizen kunt u alle info krijgen. het is regionaal verschillend hier in de achterhoek geldt de strippenkaart voorlopig nog, in ieder geval tot minstens 1 oktober, als het aan de provincie ligt. In het westen en de grote steden gaat de strippenkaart het eerst er uit.
Vraag het de buschauffuer van te voren?
Wel de bus maatschapij op? Wel duur 0900 nummer waarschijnlijk
Maar zo ver ik weet is straks alleen Amsterdam niet meer te reizen met strippenkaart daar buiten (op Rotterdam na maar dat geld het al heel lang) moet je gewoon nog met strippenkaart kunnen reizen
Wel de bus maatschapij op? Wel duur 0900 nummer waarschijnlijk
Maar zo ver ik weet is straks alleen Amsterdam niet meer te reizen met strippenkaart daar buiten (op Rotterdam na maar dat geld het al heel lang) moet je gewoon nog met strippenkaart kunnen reizen
Hai,
In Rotterdam is het op dit moment zo dat je gewoon bij de conducteur een dag kaartje kunt kopen. Dan hoef je dus geen ov chipkaart aan te schaffen. Wat misschien wel een idee is is een anonieme chipkaart, die kan gewoon uit de automaat gehaald worden en daar is geen pasfoto voor nodig.
groetjes
Trudy
In Rotterdam is het op dit moment zo dat je gewoon bij de conducteur een dag kaartje kunt kopen. Dan hoef je dus geen ov chipkaart aan te schaffen. Wat misschien wel een idee is is een anonieme chipkaart, die kan gewoon uit de automaat gehaald worden en daar is geen pasfoto voor nodig.
groetjes
Trudy