In de bussen van Qbuzz staat het volgende vermeld: Zodra men in Friesland is overgestapt op de OV-chipkaart is de strippenkaart niet langer meer geldig. Dat houdt dus in dat een strippenkaart met 45 strippen (€ 22,50) opeens € 0,00 euro waard is. Ik vind dat niet kunnen. Ik ben van mening zodra men is overgestapt je de klanten in de gelegenheid moet stellen deze strippenkaart helemaal op te mogen maken. Nu is het nog zo dat een strippenkaart geldig is tot 1 jaar na een prijs wijziging. Nu gaat de strippenkaart opeens zijn waarde verliezen. Restitutie is ook niet mogelijk staat er op.
16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Strippenkaart niet langer geldig in Friesland
Re: Strippenkaart niet langer geldig in Friesland
dat eerste is een kwestie van opmaken en geen nieuwe kopen..
Zoveel strippen zitten er niet op..
Vanaf 16 snap ik er geen sikkepit meer van
Zoveel strippen zitten er niet op..
Vanaf 16 snap ik er geen sikkepit meer van
Het ligt in de planning om de strippenkaart per 23 december 2010 in Friesland af te schaffen. Dus je hebt nog even tijd om de strippenkaart op te maken
-
Dit is een passage uit de bijbel, om precies te zijn het laatste boek, Openbaring, hoofdstuk 13.16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
Grappig dat rolandroland aanhaalt dat je inzicht moet hebben om de betekenis van het getal te begrijpen. Dat inzicht heeft hij zeker niet. Aangezien het geen theologische discussie betreft ga ik die betekenis hier niet noemen, maar het heeft in ieder geval niets, maar dan ook niets met het openbaar vervoer of de strippenkaart te maken. En het is ook niet het werk van de Duivel, dat die strippenkaart vervangen wordt door een OV-chipkaart, waarbij een enkeling een paar eurootjes verlies leidt omdat hij/zij zijn strippen niet op kan maken.
Je denkt toch niet dat er 2000 jaar geleden zoiets werd opgeschreven dat betrekking heeft op zo'n onbenullig iets als een strippenkaart in een verlaten woestenij die Friesland heet?
We gaan denk ik wel meer richting de chip. Pinpas is ook al vervangen door een EMV chip. Dat is 2000 jaar geleden al voorspelt. De Chipkaart wordt je opgedrongen.