LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Strippenkaarten: Nog beperkter houdbaar

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Rolandroland

Strippenkaarten: Nog beperkter houdbaar

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Per 2009 kunt u niet meer strippenkaarten langer gebruiken dan de prijs geldt voor 2009!

Voorheen was het zo dat u de strippenkaart nog door kon gebruiken na een prijsverhoging. Dat is nu verleden tijd.

Bij postzegels kun je tenminste bij plakken, maar bij een strippenkaart daalt hij 100% in waarde. Ik vind dit geen service. Ik heb altijd strippenkaarten liggen voor noodgevallen, maar dat pakt dus duur uit.

Een euro blijft toch ook een euro waard, even niet gedacht aan de inflatie?!

Waarom kan het niet zo zijn dat wanneer je een verouderde strippenkaart hebt de chauffeur een extra stripje bestempelt? Of je 20 euro cent bij betaald omdat het ietsie pietsie duurder is geworden? Ja dat is te duur misschien voor de OV bedrijven, omdat zij werken met verdeel sleutels.

Misschien dat dit een aanleiding is strippenkaarten onaantrekkelijker te maken in verband met de CHIP?

asmi

Re: Strippenkaarten: Nog beperkter houdbaar

Ongelezen bericht door asmi »

Voorheen was het zo dat u de strippenkaart nog door kon gebruiken na een prijsverhoging. Dat is nu verleden tijd.
Bron?

Rolandroland

ov info. Ja ik noem het voorbeeld van eind van 2008, omdat het dan ook gewijzigd wordt dan voorheen het geval was.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik snap het niet helemaal. Op deze site staat het allemaal uitgelegd. En daar staat niets over prijzen van strippenkaarten, maar over het uiterlijk van strippenkaartenin combinatie met de geldigheidsduur.

Iets anders is dat de informatie op die site waarschijnlijk nog gebaseerd is op het afschaffen van de strippenkaart in de loop van 2009 i.v.m. de komst van de OV-Chipcard. Maar of dat nog doorgaat is na de ontwikkelingen van de afgelopen weken ook niet duidelijk meer.

En misschien snap ik de vraag helemaal niet. In dat geval kan iedereen dit antwoord als niet geschreven beschouwen :oops:

Rolandroland

Ik heb mij vergist prijzen lager dan 6,90 bijvoorbeeld gelijk aan is natuurlijk dan ook geldig. Dom, dom!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb mij vergist prijzen lager dan 6,90 bijvoorbeeld gelijk aan is natuurlijk dan ook geldig.
Sorry, maar van deze zin snap ik echt niets :(

Rolandroland

Prijzen lager dan 6,90 vervallen. Dus als het 6.90 is vervalt het niet. Dus ik heb het fout bekeken.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat daar staat is hoe het altijd al is geweest: Namelijk dat alle strippenkaarten tot 1 jaar na tariefswijziging geldig zijn. Uiterlijk is daarbij niet van belang. Dit is slechts kenmerkend voor het OV personeel en ook is dat om fraude te minimaliseren.

Op het moment dat de chipkaart wel ingevoerd zal worden dan zal de minister Verkeer en Waterstaat eerst dat regeltje moeten aanpassen. Doet deze dat niet dan blijft de strippenkaart geldig tot 1 jaar nadat deze is afgeschaft. Omdat de strippenkaart dan niet meer gemaakt wordt dan vervalt deze automatisch.

Die OV chipkaart, staar je daar nu niet al te blind op. Tuurlijk word je "gedwongen` zo´n kaart aan te schaffen en tuurlijk ontkennen dat de kaart onveilig is, maar ook al heb je een kaart uitgevonden welke helemaal niet gekraakt kan worden dan nog krijg je het betalingsverkeer ermee. Dit wordt zo enorm druk dat ook al zou het in de testgebieden werken, er met de invoering voor heel Nederland het systeem meteen falikant op zijn gat gaat. Niet te vergeten de klachtenstroom wegens onjuist afschrijven van kaartsaldo´s.

Nee mensen die kaart is een flop alleen ontkennen zij dat net als bij de Betuwelijn, HSL-lijn etc etc etc. Dit omdat er al veel te veel geld in is gestoken.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Strippenkaarten: Nog beperkter houdbaar.

Ik bewaar ze in de koelkast tegenwoordig,

Grootvader

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

En let daarbij vooral op de versheidsdatum op de verpakking!

Vr. Gr. Hans.

firewall

Ongelezen bericht door firewall »

Die OV chipkaart, staar je daar nu niet al te blind op. Tuurlijk word je "gedwongen` zo´n kaart aan te schaffen en tuurlijk ontkennen dat de kaart onveilig is, maar ook al heb je een kaart uitgevonden welke helemaal niet gekraakt kan worden dan nog krijg je het betalingsverkeer ermee. Dit wordt zo enorm druk dat ook al zou het in de testgebieden werken, er met de invoering voor heel Nederland het systeem meteen falikant op zijn gat gaat. Niet te vergeten de klachtenstroom wegens onjuist afschrijven van kaartsaldo´s.
En dan gaan ze daarvoor weer extra kosten voor doorrrekenen aan klanten zeker. We zullen het mischien zien. Hoop het niet.
Het zijn allemaal boeven en die regering... Waar de F zijn ze nou allemaal mee bezig? En wij maar dokken voor hun fouten en beslissingen.

Gesloten