LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten OV Chipkaart defect

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Simeonn

Studenten OV Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Simeonn »

Hoi allemaal,

Ik ben een student en heb een mooie ov chipkaart.

Deze chipkaart is om een of andere vreemde reden defect geraakt. Het scanpaaltje leest mijn kaart niet meer.

Na advies om mijn kaart te laten in of uit te lezen, kwam men bij het vervoersbedrijf tot de conclusie dat de chip in mijn kaart defect was. Alsof ik dat nog niet doorhad.

Contact opgenomen met studentenovchipkaart.nl en zij zijn zo vriendelijk om een nieuwe kaart aan te vragen.

Echter dit duurt 10 werkdagen. Nu moet ik 10 werkdagen van Den Haag naar Utrecht reizen en dit kost me per dag 27 euro, zonder korting. Voor 10 dagen is dit een bedrag van 270 euro.

Mijn vraag is: Heeft iemand succesvol bij de instantie die over de studentenovchipkaart gaat (DUO), op grond van een soortgelijke casus restitutie ontvangen voor geleden schade (reissom)? (in mijn geval wordt dat dus 227 euro)

Ik kan nergens zekerheid vinden dat ik dit geld ook daadwerkelijk terug zal gaan krijgen.

Ik wil graag geen commentaar op hoe ellendig geregeld het is met de OV chipkaart, hier ben ik mij van bewust en daar staat een ander mooi topic voor open.

Dank

Fleurtjuh666

Re: Studenten OV Chipkaart defect

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Helaas is zowel de ib-groep als het vervoersbedrijf van mening dat het 'jouw schuld' is dat de kaart kapot is, en je zult (helaas) ook geen cent terug krijgen. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn kaart, bleek niet goed te werken, maar er stond nog wel 20 euro tegoed op. Nooit meer wat van teruggezien.
Nu is 20 euro misschien niet zo veel geld als wat jij kwijt bent, maar het komt op hetzelfde neer: uiteindelijk draai je zelf op voor fouten die zij veroorzaken.

Gesloten