LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten ov-chipkaart deffect

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mrjeffrey1

Studenten ov-chipkaart deffect

Ongelezen bericht door mrjeffrey1 »

Ik ben student en heb een studenten ov-chipkaart. Sinds vandaag kom ik er achter dat ik niet meer kan incheken. De oorzaak is onbekend want er zit geen barst of scheur in de kaart wat een oorzaak zou kunnen zijn.

Nu lees ik veel verhalen op internet dat mensen problemen ervaren met de klantenservice van de ov-chipkaart. Ik heb telefonisch contact gehad en ik moet mijn kaart opsturen. Nu zijn er voor mij een aantal vragen die onbeantwoord gebleven zijn door de medewerkers van ov-chipkaart.

Als ik mijn studenten ov-chipkaart opstuur, kan ik dan een declaratieformulier indienen voor de gemaakte kosten in de periode dat ik niet vrij kan reizen? En ik heb van de DUO een studenten ov-chipkaart gekregen met het logo van Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap erop. Is mijn vervangende kaart precies dezelfde of is dit een met een gele voorkant? Voor een voorbeeld van mijn huidige kaart zie link: http://www.plaatjesdump.nl/upload/7615b ... 82aa99.png

Ik hoop dat mensen hun ervaring met mij kunnen delen en antwoord kunnen geven op allebei mijn vragen.

bprosman

Re: Studenten ov-chipkaart deffect

Ongelezen bericht door bprosman »

Tip : "Verlies je kaart" , Geef je kaart als verloren op, heb je binnen 2..3 dagen een nieuwe.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Lees wat op de website staat.
Daar krijg je het antwoord uit eerste hand:
Defecte kaart opsturen

Als uw OV-chipkaart echt kapot is, ontvangt u een formulier van de baliemedewerker waarmee u de defecte kaart kunt opsturen. Had u een persoonlijke OV-chipkaart, dan vraagt u met dit formulier gelijk een vervangende kaart aan. U ontvangt deze kaart binnen drie weken na opsturen van uw formulier. Vraag uw OV-bedrijf naar hoe u kunt reizen totdat u uw vervangende kaart ontvangt.
http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservi ... onnummers/

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

bprosman schreef:Tip : "Verlies je kaart" , Geef je kaart als verloren op, heb je binnen 2..3 dagen een nieuwe.
precies en met de oude kaart door blijven reizen ,als de controleur komt dan heb je het net pas ondekt!

nevermind

manondoris schreef:
bprosman schreef:Tip : "Verlies je kaart" , Geef je kaart als verloren op, heb je binnen 2..3 dagen een nieuwe.
precies en met de oude kaart door blijven reizen ,als de controleur komt dan heb je het net pas ondekt!
Slecht advies, want als de controleur komt, dan is het te laat, want dan heb je niet ingecheckt, maar je bent dan toch ingestapt.
Kosten euro 40,00!

mrjeffrey1

Ongelezen bericht door mrjeffrey1 »

Bedankt voor jullie reacties!

Het is inderdaad allemaal erg vervelend hoe de klantenservice van ov-chipkaart dit geregeld heeft.
Reizen terwijl je kaart deffect is lijkt mij ook niet handig want als je met de bus moet dan kom je langs de chauffeur en die merkt meteen op als hij bij mij geen inchek piepje hoort. Dat gaat hem dus niet lukken aangezien ik met de bus en trein moet rezien.

En ik zit ook niet te wachten op een boete van € 40,00 euro! Maar mijn vraag of ik precies dezelfde kaart krijg? Kan iemand die beantwoorden die ook kort geleden een nieuwe kaart heeft ontvangen van ov-chipkaart met dezelfde reden?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar mijn vraag of ik precies dezelfde kaart krijg? Kan iemand die beantwoorden die ook kort geleden een nieuwe kaart heeft ontvangen van ov-chipkaart met dezelfde reden?
Je krijgt zo een zelfde kaart terug, niet DE zelfde natuurlijk. De reden dat ik zeg verliezen is dat als je de kaart instuurt deze onderzocht wordt, er wordt dan pas een nieuwe aangemaakt en ben je een weekje of zo zoet. Verlies je m , wordt ie geblokkeerd, (boeien, hij deed het toch al niet) en binnen 2..3 werkdagen heb je een nieuwe.
De tijd dat je zonder kaart zit moet je zelf betalen, mi kun je beter 2..3 dagen zonder kaart reizen en zelf betalen dan 2..3 weken.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

nevermind schreef:
manondoris schreef:
Slecht advies, want als de controleur komt, dan is het te laat, want dan heb je niet ingecheckt, maar je bent dan toch ingestapt.
Kosten euro 40,00!
hier is deze manier al 3 x goed gegaan ,nu heb ik wel een hele mooie dochter :lol:

nevermind

bprosman schreef:
Maar mijn vraag of ik precies dezelfde kaart krijg? Kan iemand die beantwoorden die ook kort geleden een nieuwe kaart heeft ontvangen van ov-chipkaart met dezelfde reden?
Je krijgt zo een zelfde kaart terug, niet DE zelfde natuurlijk. De reden dat ik zeg verliezen is dat als je de kaart instuurt deze onderzocht wordt, er wordt dan pas een nieuwe aangemaakt en ben je een weekje of zo zoet. Verlies je m , wordt ie geblokkeerd, (boeien, hij deed het toch al niet) en binnen 2..3 werkdagen heb je een nieuwe.
De tijd dat je zonder kaart zit moet je zelf betalen, mi kun je beter 2..3 dagen zonder kaart reizen en zelf betalen dan 2..3 weken.
Komt op de vervoerder aan, of je moet betalen, er zijn ook andere oplossingen.
Misschien volgt TS jouw advies en laat hier dan weten, hoe de 3 dagen frist afgelopen is! :shock:

@manondoris
Mooie dochter of niet, als jullie worden gecontroleerd in een bus waar andere mensen bijzitten, kan jouw dochter nog zo mooie ogen maken, de controleur schrijft gewoon een boete uit.
Ook hij/zij wil de baan behouden, en niet worden ontslagen!

Gesloten