LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten OV-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
susan.andrade

Studenten OV-chipkaart

Ongelezen bericht door susan.andrade »

Ik heb veel problemen ondervonden met het aanvragen en het ontvangen van de studenten OV-chipkaart.
Ik heb in oktober het aanvraagformulier volledig ingevuld en opgestuurd. Hierin stond vermeld na 3 weken een chipkaart opgestuurd te krijgen. Ik heb 10 december eens contact opgenomen met de klantenservice van studenten OV-chipkaart (een 0900 nummer, 10ct per minuut). Toen werd mij gezegd dat mijn kaart opgestuurd was, dus binnenkort zou ik deze thuis moeten hebben. 15 december nog steeds niks ontvangen, dus wederom contact opgenomen. Toen werd mij gezegd dat ik helemaal niet in het systeem stond dus dat er ook nooit een kaart onderweg naar mij zou kunnen zijn. Ik werd doorgestuurd van de OV-chipkaart naar de IB-groep en weer terug, niemand neemt de verantwoordelijkheid. Ik heb nogmaals naar studenten OV-chipkaart teruggebeld en kreeg iemand aan de lijn die al mijn gegevens noteerde en bij de administratie navraag zou doen. Ook heb ik aangegeven dat ik niet van plan was te gaan betalen voor het vervoer waar ik als student gratis recht op heb. Hoe ik dit moest oplossen wisten ze niet, daar hadden zij niks over te zeggen!!
De dag erna, 16 december heeft mijn moeder naar OV-chipkaart gebeld en werd haar gezegd dat de kaart in de maak was en dat ik deze nog voor het nieuwe jaar zou ontvangen, ik zou geen nieuwe aanvraag hoeven op te sturen, daar waren ze geheel zeker van.
Voor mijn eigen zekerheid nogmaals een nieuwe aanvraag gedaan. Ondertussen kreeg ik nog een mail van de administratie van OV-chipkaart, ze hadden nergens mijn aanvraag, dus moest ik opnieuw alles opsturen. Nogmaals gebeld om te vragen hoe het mogelijk is dat ik na 4x bellen ook 4x een ander antwoord krijg en ondertussen na 3 maanden nog steeds geen OV -chipkaart heb. Ook elke medewerker geeft aan niet te snappen dat een collega dat verhaal had kunnen vertellen, want daar klopte niks van.

Dus nu na genoeg euro's bellen, 2x een aanvraag op te hebben gestuurd, 3 maanden te hebben gewacht, heb ik nog steeds geen studenten OV-chipkaart en het nieuwe jaar waarin deze verplicht is, is nog maar een paar dagen vanaf nu!!

Ribbon

Re: Studenten OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Ribbon »

Ik heb nu dezelfde situatie. Er wordt ook gemeld dat de NS eerst de ov studenten chipkaarten maakte en uitgaf, maar dat is nu niet meer want ze konden het niet aan. En nu maakt dus studenten ov-chipkaart.nl ze ofzo? en bij overname is de NS? de gegevens kwijtgeraakt waardoor dus heel wat mensen, denk ik, opnieuw een ov chipkaart moeten aanvragen. Ik moet het dus nu voor de 2de keer aanvragen. Mijn oorspronkelijke aanvraag zat niet bij hun in het systeem en voordat ik een nieuwe aanvraag kon doen moest ik die dus annuleren. zo gezegd zo gedaan, nieuwe aanvraag gedaan, na maanden nog niks. En nu wordt mij weer vertelt dat het niet in hun systeem staat want Bij overname van de studentenov-chipkaarten van de NS zou die dus waarschijnlijk kwijt zijn geraakt.

En de vraag was dus van de klantenservice medewerker waarom de vorige aanvraag geannuleerd was? mijn antwoord daarop was simpel, haar collega heeft me dat laten doen om een nieuwe aanvraag te mogen doen die ze dus intussen weer kwijt zijn. En volgens haar was dat dus helemaal niet nodig geweest, ze snapt niet waarom haar collega dat gedaan heeft ( de verchillende verhalen dus) Nu moet ik dus weer een nieuwe aanvragen. Rare is dat ik een vervangende kaart moet aanvragen, neem aan dat als je een vervangende kaart aanvraagt je een oorspronkelijke kaart gehad moet hebben, wat bij mij dus niet het geval is want ze zijn de aanvraag kwijtgeraakt.

Voor dit hele riedeltje heb ik in totaal 1 uur en 20 min gewacht voor ik geholpen werd met daarbij niet bijgeteld de minuten dat je nog met ze in gesprek bent. Dit verdeeld over 3 keer bellen. (2x half uur wachten en 1x 20 min wachten zonder geholpen te worden) en natuurlijk á 10 ct per minuut!

Maar ik heb vandaag dus nogmaals! een aanvraag gedaan, voor de vervangende kaart welliswaar en deze moet dan binnen 5 werkdagen in de brievenbus liggen inclusief een aanvraagformulier.....ik ben benieuwt :roll:

Gesloten