Hoi,
Bij het instappen vandaag merkte dat mijn ovchipkaart niet meer werkten, gelukkig mocht ik van de buschauffeur toch instappen. Op het station ben ik naar de OV-balie gegaan om hem uit te lezen. Daar bleek dat hij dus kapot was. Moet nu mijn oude kaart opzeggen en een nieuwe aanvragen. Dit alles bij elkaar duurt 3 weken en gedurende deze periode zijn de reiskosten voor mij staat er op de website van de ovchipkaart.
Ik vind dit niet eerlijk want ik heb niet het gevoel dat het mijn schuld is dat deze chipkaart kapot is gegaan. Hij is niet gebroken en er zitten geen scheurtjes in, ziet er gewoon nog goed uit. Is er iets wat ik kan doen om deze reiskosten, die toch aardig kunnen oplopen in 3 weken, kan terug krijgen?
Groetjes,
Rick Sleddens
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] studenten OVchipkaart defect
Re: studenten OVchipkaart defect
Jep, zeker gezien er geen zichtbare schade is. Bewaar bewijzen van de reiskosten die je maakt, en dien die in via de website van de studenten ov-chipkaart. Ze mogen nooit beloven dat je de kosten terugkrijgt, maar in dit geval maak je best een kans.
Voor studenten duurt het trouwens meestal 2 weken of korter voor je een nieuwe kaart hebt.
Voor studenten duurt het trouwens meestal 2 weken of korter voor je een nieuwe kaart hebt.
Mijn kaart is helaas wel zichtbaar defect. Er zit een klein scheurtje onder de pasfoto. Betekent dit dat mijn reiskosten de komende 3 weken voor mijn rekening zijn?
Een chipkaart is breekbaar en dat is bekend.
Netjes in stevige portemonnee en nooit in broekzak.
Omdat gebroken kaarten Uw risico van slordig bewaren is bestaat de kans dat je zelf moet betalen maar probeer het wel, je weet maar nooit.
Netjes in stevige portemonnee en nooit in broekzak.
Omdat gebroken kaarten Uw risico van slordig bewaren is bestaat de kans dat je zelf moet betalen maar probeer het wel, je weet maar nooit.