LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studentenweek-OV niet geldig op dinsdag.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Thomasw90

Studentenweek-OV niet geldig op dinsdag.

Ongelezen bericht door Thomasw90 »

Geachte lezers,

Ik ben een student aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en heb een Studentenweek-OV kaart. Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk weten, is deze kaart speciaal voor studenten zodat zij door de week gratis kunnen reizen met het openbaar vervoer. Ik heb de kaart geactiveerd en reis meestal zonder problemen.

Echter, dinsdag jl. checkte ik in in de tram om naar de bioscoop te gaan met 2 medestudenten. Toen we er bijna waren stopte de tram, waarna er 15 man de tram binnenstormden om iedereen te controleren op vervoersbewijzen. De man die mij controleerde vertelde me dat de kaart niet geregistreerd stond als "ingecheckt" en verzocht mij mee te komen. Ik vertelde de man vriendelijk dat ik bijna zeker wist dat ik wel had ingecheckt (ik let altijd op of ik het bevestigende piepje hoor), en dat ik bovendien een studentenweek-ov kaart heb waarmee ik door de week gratis kan reizen met het openbaar vervoer. Echter de man wilde er niks van weten en begon op neerbuigende toon mij te vertellen dat ik niet zo'n grote mond moest hebben en naar buiten moest.

Het kan natuurlijk zijn dat ik inderdaad vergeten ben in te checken, maar tenzij de weekverdeling onlangs veranderd is ben ik ervan overtuigd dat dinsdag een door de weekse dag is en ik had dus het recht om gratis met het openbaar vervoer te reizen. Ik snap daarom ook niet waarom dit kan gebeuren.

Vijf minuten later had ik een boete van 38,50. Ik vroeg de man waar ik bezwaar kon aantekenen, en hij vertelde me dat dat geen zin had, omdat het uiteindelijk toch weer bij hem terecht zou komen. De film was inmiddels begonnen en ik kon 20 minuten wachten op de volgende tram, waarna ik me weer incheckte en gratis naar huis reed.

Groet Thomas

dhc

Re: Studentenweek-OV niet geldig op dinsdag.

Ongelezen bericht door dhc »

omdat het uiteindelijk toch weer bij hem terecht zou komen
Geloof dat maar niet! Bezwaarprocedures worden niet door verbalisanten afgehandeld. Kennelijk wilde meneer je afbluffen!

Mijn tip: Als je kunt bewijzen dat je op dinsdag met je OV mag reizen dan zou ik zeker bezwaar aantekenen, mijns inziens heb je gelijk!

witte angora

Re: Studentenweek-OV niet geldig op dinsdag.

Ongelezen bericht door witte angora »

ik let altijd op of ik het bevestigende piepje hoor
Ik ben slechthorend, ik hoor geen bevestigende piepjes.

Gaat mij straks zeker een hoop geld kosten dan? :?

Gesloten