LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] syntus 100 euro boete

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
bodejosm43

Re: syntus 100 euro boete

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waar het dus om gaat: inhoudelijk reageren is altijd prettiger dan simper ja, of nee, te roepen.

Een reactie als: volgens mij kan dit niet, of volgens mij kan dit wel, roept namelijk meteen vragen op.

Als iedereen nou eens zegt: ''volgens mij klopt dit niet, want.....(en dan zet je op de puntjes je argumentatie neer), dan kun je ook inhoudelijk reageren.

Natuurlijk: een typefout kan iedereen maken (ik dus ook, want het was gewoon een typefout). :P

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Natuurlijk: een typefout kan iedereen maken (ik dus ook, want het was gewoon een typefout).
Ben het je eens, dat kan gebeuren.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Secret je moet de voorwaarden eens lezen. Wanneer er op een bus, tram of metro een bekeuring wordt uitgeschreven dan geldt het volgende

De reiziger is verplicht gedurende de hele reis een geldig vervoerbewijs bij zich te hebben. Als hij zonder geldig vervoerbewijs wordt aangetroffen in bus, tram of metro is de boete:

- Boete te betalen binnen 7 dagen: € 35,--.
- Boete te betalen na 7 dagen maar binnen 3 weken verhoogd met de administratiekosten (€ 10,00) tot: € 45,00.

Bovendien is de reiziger de ritprijs verschuldigd. Sommige vervoerbedrijven hanteren hiervoor een vast tarief. Andere bepalen de ritprijs op basis van het benodigd aantal strippen van de reis, berekend vanaf het instappunt van de reiziger. Daarbij wordt hetzelfde tarief aangehouden dat de reiziger betaalt als hij zijn vervoerbewijs in bus of tram koopt.
De gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die het vervoerbedrijf maakt of moet maken om de ritprijs, boete en administratiekosten te innen komen voor rekening van de reiziger.

Uitgaande dat een boete binnen 7 dagen wordt betaald dan betaal € 35,00 plus bijvoorbeeld een 2 zone kaartje ad € 2,40. Dat wordt dan € 37,40. Betaal je niet binnen 7 dagen, maar wel binnen 3 weken betaald dan komt er tussen de 10 en maximaal 45 euro administratiekosten bij.

Het bedrag voor een treinkaartje legt hoger. Vergis je niet 100 euro is zo behaald.

Overigens dien je op stations- en wachtgelegenheden, dus ook op de perrons zelf, al voorzien te zijn van een geldig vervoersbewijs. Dit geldt echter alleen als het is aangegeven dat betreding zonder geldig vervoersbewijs niet is toegestaan. Art. 11 punt 2 Algemene vervoersvoorwaarden.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Als het even kan dan neem ik de Interliner of de Qliner. Als ik van huis naar Utrecht moet, dan kan ik met de trein of de Qliner. Als ik met de trein ga moet ik eerst naar het station, dan met de trein naar Rotterdam en daar overstappen op de trein naar Utrecht.

Met de Qliner neem ik de bus naar de eerstvolgende halte van de Qliner, neem de Qliner en ga direkt door naar Utrecht. Oke..je betaalt wat meer, maar daardoor ben ik korter onderweg, de bus hoeft niet zo vaak te stoppen en je zit nog comfortabel ook. Zeker in de zomer, want er is airco in de bus.

Het is jammer dat er hiervandaan nog geen Qliner naar Gorinchem gaat, anders zou ik die zeker nemen.

kazana

Ongelezen bericht door kazana »

Ben ik ff blij dat ik dit topic lees ga voor het eerst sinds 48 jaar met de trein maandag en ik dacht dus ook met de strippenkaart te kunnen reizen

bodejosm43

Kazana:

het ligt eraan in welk gebied je woont.

Voor een lang traject zal je geen strippenkaart kunnen gebruiken. Voor een stadsrit is dat vaak mogelijk.Ik weet dat het in de grote steden met meerdere stations doorgaans mogelijk is.

diadino

Ongelezen bericht door diadino »

op de onderstaande link kun je precies zien waar je met strippenkaart of abonnement in de NS-trein mag reizen.
in "alle"syntus-treinen(m.u.v.de lijn Tiel-Arnhem ) is de strippenkaart geldig(is op de syntus site terug te vinden)

http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... &c=Artikel

maar, ook bij de ns maken ze blijkbaar wel eens fouten in de info, want de onderstaande quote begrijp ik zelfs niet.

quote"Daarnaast zijn geldig: NET-Sterabonnementen en alle abonnementen met een hogere sterwaarden mits voorzien van de juiste centrumzone."
staat bijna onderaan de pagina.

vraag me af welk soort abo's met hogere sterwaardes ze bedoelen,
het Net-sterabo is al het duurste abo wat er is en is geldig in alle zone's in nederland, dus wat kan daar nog boven zitten?????

wat betreft die boete, dei lijkt mij toch wel iets aan de hoge kant, ondanks dat het zou kunnen oplopen.
van wat ik lees, zou het hooguit €35euro +ritprijs +evt €10 voor de adm.kosten kunnen zijn geweest.

ben dus wel een beetje nieuwsgierig hoe het zo hoog heeft kunnen zijn?
als het direct zo hoog was, dan is de conducteur helemaal fout geweest.

bodejosm43

Het mag dus echt niet in 1 keer 100 euro zijn.

Wat wel kan, is dat er bij recidive, bij een herhaling van dezelfde overtreding dus, de boete kan oplopen. Ik reis weleens in Belgie, en daar staat in de voorwaarden van De Lijn dat een boete kan oplopen tot bijna 400 euro. Het begint ook met enkele tientjes.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Via het vervoersgebied van Den Haag is de strippekaart geldig in de trein. Dus Als ik vanaf Rijswijk (ZH) naar Den Haag CS wil kost dat met de trein 3 strippen.

Gesloten