Binnen 6 weken is bij mij nu voor de 2e x teveel van mijn OV chipkaart afgeschreven. Oke je kan dit terug vragen maar tis toch niet normaal dat je er zo bovenop moet zitten elke keer? Het moet toch gewoon goed werken. Ik vraag mij af hoeveel mensen dit niet in de gaten hebben? Is daar wel eens onderzoek naar geweest?
Misschien iets voor Radar om te onderzoeken ?
Ter aanvulling:
In aansluiting op mijn topic, ik stap altijd in bij dezelfde halte ( Voorstraat Franeker) en uit bij de zelfde halte. Op overzicht (en wat dan teveel wordt afgeschreven) staat dan in 1x alsof ik in een stad eerder zou zijn ingestapt. Terminal veerboot (Harlingen) dus ik vergeet niet uit te loggen oid. Dat is dan € 1.61 teveel, wat wordt afgeschreven in mijn geval. Ik kan me voorstellen dat als men soms daar eens instapt, men dit niet in de gaten heeft. Nou tel uit je winst.....
Laatst gewijzigd door Marga op 27 mar 2017 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is makkelijk verdienen maar als we allen goed opletten en controleren kost het retour betalen meer.
Dus niet zij maar wij zijn als Nederlanders verantwoordelijk voor betrouwbare betalingen.
Vele kijken nergens na en het zal wel goed zijn....
Dan is het voor vervoerders rendabel fouten te maken.
Gewoon elke keer melden en gezien de uurlonen en dus kosten is het dan wel rendabel goede administratie uit te voeren.
Marga schreef:Binnen 6 weken is bij mij nu voor de 2e x teveel van mijn OV chipkaart afgeschreven. Oke je kan dit terug vragen maar tis toch niet normaal dat je er zo bovenop moet zitten elke keer? Het moet toch gewoon goed werken. Ik vraag mij af hoeveel mensen dit niet in de gaten hebben? Is daar wel eens onderzoek naar geweest?
Misschien iets voor Radar om te onderzoeken ?
Graag de vraag wat concreter met een voorbeeld van foutief afschrijven.
Denk erom ov 9292 heeft nog wel eens moeite met adequaat te zijn in bedragen.
Wat betreft vergeten uit te checken, wil het totaal bedrag wel hebben wat mensen laten staan, (maandje is genoeg).
Marga schreef:Binnen 6 weken is bij mij nu voor de 2e x teveel van mijn OV chipkaart afgeschreven.
Als je nou eerst eens aangeeft waarom er te veel wordt afgeschreven. Dat is namelijk eigenlijk niet mogelijk zonder ZELF fouten te maken.
Aan dit soort posts heeft niemand iets (als je tenminste een on topic antwoord wil).
Laatst gewijzigd door BL2 op 26 mar 2017 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Marga schreef:Binnen 6 weken is bij mij nu voor de 2e x teveel van mijn OV chipkaart afgeschreven.
Als je nou eerst eens aangeeft waarom er te veel wordt afgeschreven. Dat is namelijk eigenlijk niet mogelijk zonder ZELF fouten te maken.
Aan dit soort posts heeft niemand iets (als je tenminste een on topic antwoord wil).
Het is ook mogelijk als je zelf geen fouten maakt. Ik heb wel gehad dat op hetzelfde traject een rit opeens veel meer kostte dan normaal. Kennelijk staat het incheckpunt in de bus dan nog een aantal haltes terug dan waar je daadwerkelijk bent. Veel mensen zullen het er bij laten zitten, want het kost behoorlijk veel tijd en moeite om het te veel afgeschreven bedrag weer terug te krijgen.
Marga schreef:Binnen 6 weken is bij mij nu voor de 2e x teveel van mijn OV chipkaart afgeschreven.
Als je nou eerst eens aangeeft waarom er te veel wordt afgeschreven. Dat is namelijk eigenlijk niet mogelijk zonder ZELF fouten te maken.
Aan dit soort posts heeft niemand iets (als je tenminste een on topic antwoord wil).
Het is ook mogelijk als je zelf geen fouten maakt. Ik heb wel gehad dat op hetzelfde traject een rit opeens veel meer kostte dan normaal. Kennelijk staat het incheckpunt in de bus dan nog een aantal haltes terug dan waar je daadwerkelijk bent. Veel mensen zullen het er bij laten zitten, want het kost behoorlijk veel tijd en moeite om het te veel afgeschreven bedrag weer terug te krijgen.
Tegelijkertijd hoeven de mensen die op jouw halte uitstappen minder te betalen voor de rit. Mits het overslaan van de haltes natuurlijk is gebeurd tijdens hun rit, anders maakt het weer vrij weinig uit. Als dat het ook vrij weinig uitmaakt als het overslaan van de haltes tijdens jouw rit ook gebeurt.
Fouten, zowel menselijk als technisch, kunnen gemaakt worden. Tenzij het opzettelijk wordt gedaan en hier veel geld aan wordt verdiend, lijkt het mij niet dat Radar hier iets mee gaat doen.
BL2 schreef:
Als je nou eerst eens aangeeft waarom er te veel wordt afgeschreven. Dat is namelijk eigenlijk niet mogelijk zonder ZELF fouten te maken.
Aan dit soort posts heeft niemand iets (als je tenminste een on topic antwoord wil).
Het is ook mogelijk als je zelf geen fouten maakt. Ik heb wel gehad dat op hetzelfde traject een rit opeens veel meer kostte dan normaal. Kennelijk staat het incheckpunt in de bus dan nog een aantal haltes terug dan waar je daadwerkelijk bent. Veel mensen zullen het er bij laten zitten, want het kost behoorlijk veel tijd en moeite om het te veel afgeschreven bedrag weer terug te krijgen.
Tegelijkertijd hoeven de mensen die op jouw halte uitstappen minder te betalen voor de rit. Mits het overslaan van de haltes natuurlijk is gebeurd tijdens hun rit, anders maakt het weer vrij weinig uit. Als dat het ook vrij weinig uitmaakt als het overslaan van de haltes tijdens jouw rit ook gebeurt.
Fouten, zowel menselijk als technisch, kunnen gemaakt worden. Tenzij het opzettelijk wordt gedaan en hier veel geld aan wordt verdiend, lijkt het mij niet dat Radar hier iets mee gaat doen.
Dat is niet zeker dat zij minder betalen. Het uitchecken vindt over het algemeen plaats bij een andere paal in de bus dan het inchecken.
Het komt inderdaad best wel voor dat de incheckapparaten niet zijn 'bijgewerkt'. Ik hoor dat ook om mij heen, dat mensen het overzicht nalopen en regelmatig constateren dat het niet klopt. Vooral bij bussen die van stad naar stad gaan langs wat kleine plaatsen, gebeurt het vaak dat de mensen in een kleine plaats nog instappen tegen het tarief alsof ze kilometers eerder waren ingestapt. Ik weet niet of de buschauffeur dat handmatig moet doen en 's ochtends nog slaapt of dat het gps-signaal gewoon niet goed genoeg doorkomt, maar je zou toch denken dat ze zo'n systeem wel wat degelijker zouden moeten kunnen bouwen.
zalmmetwijn schreef:
Dat is niet zeker dat zij minder betalen. Het uitchecken vindt over het algemeen plaats bij een andere paal in de bus dan het inchecken.
En dat paaltje waar dan op uitgecheckt wordt, kan niet achterlopen waardoor je dus wel minder betaalt?
zalmmetwijn schreef:
Dat is niet zeker dat zij minder betalen. Het uitchecken vindt over het algemeen plaats bij een andere paal in de bus dan het inchecken.
En dat paaltje waar dan op uitgecheckt wordt, kan niet achterlopen waardoor je dus wel minder betaalt?
Valt niet mee hè, niet zeker schrijf ik dus ..............
In aansluiting op mijn topic, ik stap altijd in bij dezelfde halte ( Voorstraat Franeker) en uit bij de zelfde halte. Op overzicht (en wat dan teveel wordt afgeschreven) staat dan in 1x alsof ik in een stad eerder zou zijn ingestapt. Terminal veerboot (Harlingen) dus ik vergeet niet uit te loggen oid. Dat is dan € 1.61 teveel, wat wordt afgeschreven in mijn geval. Ik kan me voorstellen dat als men soms daar eens instapt, men dit niet in de gaten heeft. Nou tel uit je winst.....
Het kan inderdaad voorkomen dat bij een mobiel incheck apparaat (dus in bus of tram ed) je bij een 'verkeerde' halte inchecked. Bij vast apparaten op perrons komt dit niet voor. En het kan dus zijn dat je iets meer betaald voor een rit. Maar ik zie reizen ook als iets kopen. En als ik iets koop kijk ik ook of de rekening klopt. Via een app op mijn telefoon kan ik simpel mijn gegevens inzien. Kost je per dag slechts een minuut wat geen probleem is aangezien in het OV iedereen toch met z'n mobiel bezig is. En als er iets niet klopt dan dien ik een verzoek tot terug betaling in. Via de meeste vervoerders kan dat eenvoudig via hun website. Maar ik moet wel toegeven dat dit hooguit 2 keer par jaar voorkomt in mijn geval. Geld terug vragen bij de NS vanwege vertraging komt vaker voor.
Marga schreef:In aansluiting op mijn topic, ik stap altijd in bij dezelfde halte ( Voorstraat Franeker) en uit bij de zelfde halte. Op overzicht (en wat dan teveel wordt afgeschreven) staat dan in 1x alsof ik in een stad eerder zou zijn ingestapt. Terminal veerboot (Harlingen) dus ik vergeet niet uit te loggen oid. Dat is dan € 1.61 teveel, wat wordt afgeschreven in mijn geval. Ik kan me voorstellen dat als men soms daar eens instapt, men dit niet in de gaten heeft. Nou tel uit je winst.....
Dit klinkt als een software fout.
Zou daar een klacht van maken naar vervoerder.
Mij heeft dit een keer een maand gratis reizen opgeleverd.