LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoneren in de auto en op de fiets.
telefoneren in de auto en op de fiets.
ik vind een mobiele telefoon is zeer makkelijk als je er een bezit maar op sommige plaatsen moet het verboden worden.
rijden in de auto of op de fiets al heb je een oortje in of een carkit in de auto toch blijft het levens gevaarlijk en je reacktie vermogen is minder
als je niet belt.
dus bellen op de fiets en in de auto als je rijd moeten ze verbieden
en een hogere boeten geven dan nu het geval is
en eventueel de foon in beslag nemen en een bekeuring geven van 1000 euro wie weet leren ze het dan af.
en het geld geef dat aan de gehandicapten of doe er wat mee waar ook de andere mensen wat aan hebben.
b.v meer natuur betere zorg voor later als je oud bent en dat je niet als een kast plantje word behandeld
rijden in de auto of op de fiets al heb je een oortje in of een carkit in de auto toch blijft het levens gevaarlijk en je reacktie vermogen is minder
als je niet belt.
en eventueel de foon in beslag nemen en een bekeuring geven van 1000 euro wie weet leren ze het dan af.
en het geld geef dat aan de gehandicapten of doe er wat mee waar ook de andere mensen wat aan hebben.
b.v meer natuur betere zorg voor later als je oud bent en dat je niet als een kast plantje word behandeld
Re: telefoneren in de auto en op de fiets.
Ik denk dat we dan allemaal maar massaal moeten gaan bellen achter het stuur.je reacktie vermogen is minder
als je niet belt.
Daar kan het alleen maar veiliger van worden op de weg zo te zien....
Zo te zien is het al verboden, anders kan men ook geen boetes geven....dus bellen op de fiets en in de auto als je rijd moeten ze verbieden
Nee hoor, handsfree mag je nog steeds bellen hoor in de auto of op de fiets.
Maar zou het dan ook niet moeten gelden voor voetgangers?
Die letten ook niet meer op wanneer ze met een telefoongesprek bezig zijn.....
Maar zou het dan ook niet moeten gelden voor voetgangers?
Die letten ook niet meer op wanneer ze met een telefoongesprek bezig zijn.....
Wat is het nu........
Mag je wel handsfree bellen als je fietst, of mag je wel fietsen als je handsfree belt?
Ik moet ook zeggen dat gezien de problemen die we in ons land hebben momenteel dit hoog op de lijst moeten zetten........
Mag je wel handsfree bellen als je fietst, of mag je wel fietsen als je handsfree belt?
Ik moet ook zeggen dat gezien de problemen die we in ons land hebben momenteel dit hoog op de lijst moeten zetten........
Hoi snowie,Geplaatst op 17 Oct 2004 16:26 door snowie
--------------------------------------------------------------------------------
ik vind een mobiele telefoon is zeer makkelijk als je er een bezit maar op sommige plaatsen moet het verboden worden.
als je niet belt.
Je hebt helemaal gelijk, ik zal het nog even mooier maken; let wel, dit is geen fabeltje maar echt gebeurd, ik woon in Almere, bij Doemere reed een fietser, die snuiter zat tijdens het fietsen te bellen met zijn gsm, de politie liep daar en deden helemaal niks.
Dat is toch te gek voor woorden.
Ik deel dus wat ik aan het begin van mijn bericht zei helemaal jouw mening.
Wat een stelletje loosers zijn die wetsmensen toch.
Volgens mij moeten er eerst ongelukken gebeuren voordat er opgetreden wordt.
Groet, Adam
Adam,
Inderdaad te belachelijk voor woorden. Aanpakken die handel. Maakt niet uit dat het niet verboden is op de fiets te bellen, gewoon keihard aanpakken. Arrestatieteam eropaf sturen en minstens drie maanden de bak in.
Laat de politie eerst maar eens iedereen die in strijd met de wet handelt aanpakken, en vervolgens mensen die op de fiets of te voet bellen en iedereen die ongeschoren op straat loopt aanpakken.
Inderdaad te belachelijk voor woorden. Aanpakken die handel. Maakt niet uit dat het niet verboden is op de fiets te bellen, gewoon keihard aanpakken. Arrestatieteam eropaf sturen en minstens drie maanden de bak in.
Laat de politie eerst maar eens iedereen die in strijd met de wet handelt aanpakken, en vervolgens mensen die op de fiets of te voet bellen en iedereen die ongeschoren op straat loopt aanpakken.
Tegenwoordig gebruik ik alleen een telefoon met verlengsnoer op de fiets.
Kan je als je naar de kroeg bent geweest ook altijd de weg weer terug vinden.
Kan je als je naar de kroeg bent geweest ook altijd de weg weer terug vinden.
Artikel 61a van het RVV 1990 vermeldt: "Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden." Lopend en fietsen mag dus je mobieltje gebruiken.
Niet alleen bellen is verboden, maar het gebruik van alle functies van je mobieltje. Als voor een stoplicht en spoorbomen wacht, ben je niet aan het sturen en mag je je mobieltje wel gebruiken. Veel agenten weten dit niet en schrijven toch een bon uit en kom daar maar eens onderuit.
Helaas telt de verklaring van 2 of zelfs maar 1 agent zwaarder voor de rechter dan je eigen verklaring, zodat je "hangt". Dit overkwam iemand die aan zijn oor krabde tijdens het rijden. Hij had zelfs geen mobieltje en nodigde de agenten uit om zijn auto te onderzoeken om het apparaat te vinden. Niets mee te maken, u zat te bellen, dus een bon.
Niet alleen bellen is verboden, maar het gebruik van alle functies van je mobieltje. Als voor een stoplicht en spoorbomen wacht, ben je niet aan het sturen en mag je je mobieltje wel gebruiken. Veel agenten weten dit niet en schrijven toch een bon uit en kom daar maar eens onderuit.
Helaas telt de verklaring van 2 of zelfs maar 1 agent zwaarder voor de rechter dan je eigen verklaring, zodat je "hangt". Dit overkwam iemand die aan zijn oor krabde tijdens het rijden. Hij had zelfs geen mobieltje en nodigde de agenten uit om zijn auto te onderzoeken om het apparaat te vinden. Niets mee te maken, u zat te bellen, dus een bon.
Hoi Vladja,
dat van die man heb ik ook gelezen en gezien op tv.
Hij zal wel lang niet gedouched hebben, want hij zat dan wel erg lang aan zijn oor te krabben dat het blijkbaar op telefoneren leek.
Pech voor hem als het klopt, maar je komt nog steeds hele ritsen autobestuurders tegen die het doen.
Bedrag mag wat mij betreft naar 250 EUR.
dat van die man heb ik ook gelezen en gezien op tv.
Hij zal wel lang niet gedouched hebben, want hij zat dan wel erg lang aan zijn oor te krabben dat het blijkbaar op telefoneren leek.
Pech voor hem als het klopt, maar je komt nog steeds hele ritsen autobestuurders tegen die het doen.
Bedrag mag wat mij betreft naar 250 EUR.
Je ziet ze het overal doen, de telefoonfreaks.Zoe zijn zo stoned als een aap als ze het ding in hun hand hebben.
Blik wordt wazig...kramp in hun kaken van het wauwelen. en meestal slaat het gesprek nergens op.
Maarja ....normen en waarden ...respect dat zijn dingen die deze lui niet weten wat het is.
Blik wordt wazig...kramp in hun kaken van het wauwelen. en meestal slaat het gesprek nergens op.
Maarja ....normen en waarden ...respect dat zijn dingen die deze lui niet weten wat het is.
Is iedereen die met een telefoon loopt te bellen (waar ze volgens mij voor bedoeld zijn) gelijk een freak. Kan het niet gewoon zijn dat hij/zij aan het werk is.Je ziet ze het overal doen, de telefoonfreaks
Inderdaad iemand die aan het bellen is heeft inderdaad geen normen en waarden en al helemaal geen respect omdat hij zit te bellen. Dit is toch gewoon onzin. Waarom heeft zo iemand geen normen en waarden en geen respect??????Maarja ....normen en waarden ...respect dat zijn dingen die deze lui niet weten wat het is.
Ik ben zelf ook een goede beller, maar ben ik dan gelijk iemand zonder normen en waarden. Ik denk dat je dan iedereen wel kunt beschuldigen.
IK geloog iedereen tegewoordig geld te veel als je hoort wat voor onzin zitten te praten.
Voetgangers en fietsers toch al bekend dat ze niet aan de verkeersregels houden .Laat de politie eerst maar eens iedereen die in strijd met de wet handelt aanpakken,
en vervolgens mensen die op de fiets of te voet bellen en iedereen die ongeschoren op straat loopt aanpakken
alai manneke gij zijt een belg zeker.?Geplaatst op 13 Nov 2004 16:08 door hans(1)
--------------------------------------------------------------------------------
Tegenwoordig gebruik ik alleen een telefoon met verlengsnoer op de fiets.
Kan je als je naar de kroeg bent geweest ook altijd de weg weer terug vinden