LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tram / bus / metro te vroeg
Re: tram / bus / metro te vroeg
Als er één alles over 1 kam scheert dan ben jij het wel Mevrouw!!
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ik vind Bailey lief bij een kampvuur
Re: tram / bus / metro te vroeg
Mijn vriend had laatst ook zoiets. Op 1 dag werd er 5 keer gevraagd hoelaat een bepaalde bus ging. Op zich geen probleem natuurlijk, maar deze mensen staan 9 van de 10 keer voor de plek waar alle vertrektijden op staan. Als je niet kan lezen of daar problemen mee hebt, dan is het wat anders. Maar meestal is het pure luiheid. Chauffeurs weten niet alle tijden uit hun hoofd, dus dat moet weer opgezocht worden, wat weer tijd kost.Ik heb genoeg over voor de passagier, maar laat deze ook maar eens zelf goed nadenken en kijken welke bus het is en waar deze naar toe gaat. Het staat er met KOEIELETTERS op. Op dat punt verwijs is hen enkelt naar de voorzijde van de bus. Vandaag weer gehad. Ik reed 82... Ik kreeg de vraag bent u de 130....... Ik zei heel simpel: Kun je lezen...Ja antwoord hij. Ik weer wat staat er op de voorkant dan.... Ja dat je de 82 bent.... Ik weer precies en dus geen 130.... Ik doe dat niet afsnauwend maar in een spelvorm... Ik heb namelijk geen tijd voor dit soort spelletjes en zeker niet als ik al 10 minuten achter mijn tijd aan zit.
Ook krijgen wij wel eens de vraag als wij 5 minuten te laat zijn of wij de aansluiting willen oproepen of deze nog even kan wachten.... Wanneer ik dan zeg dat dat geen nut meer heeft, omdat dan ook zijn of haar diensttijden naar zijn grootje gaan dan zijn ze beledigd. Daarom zeg ik passagiers denken alleen maar aan henzelf. De rest er omheen kan hun gestolen worden.
Hier rijden de bussen in de spits om de 10 minuten. En inderdaad, als de bus dan eens 5 minuten te laat is, zijn er altijd nog mensen die vragen om hun aansluiting te laten wachten. Die zou dan 5 minuten moeten wachten, terwijl de volgende alweer onderweg is. Ach ja...je zou eens 10 minuten te laat thuiskomen.
Re: tram / bus / metro te vroeg
UHm... Wil jij mij even aanwijzen waar ik minachtend doe? En waar ik zeg dat SOMMIGE reizigers zich als ****** mogen gedragen?Tieneplein, ik zeg meer gedag dan ik ooit zal terug krijg....
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Wel de minachtende reactie's van jou, ja die steken mij, en als ik zo vrij ben, denk ik ook vele anderen.
Ik zou zeggen spuw je gal maar ergens anders, en ga mij a.u.b niet uitleggen hoe de maatschappij ik elkaar steekt, met name hoe sommige passagier iemand zoeken om te sarren.
Ze weten toch wel dat wij altijd correct blijven, dus zolang ik mijn uniform aan heb, doen ze hun best maar, zodra ik vrijaf heb flikt niemand wat bij mij..
Dat is wat jij er van maakt! Zolang een buschauffeur zich normaal gedraagt (Mensen groet, niet kortaf doet en zijn best doet om optijd en veilig te rijden) vind ik het absoluut geen schorem en ben ik blij dat ze er zijn. Er zit echter ook tuig achter het stuur en dat vind ik erg jammer.Ja dat zijn dus weer mijn spelregels.
Omdat we toevallig een bus besturen zijn we schorem????? (althans bij jou?)
Pfffff...
Wat een spelregels is, is dat je niet TE VROEG wegrijd bij een tijdhalte.Wij houden ons aan de spelregels...is ons werk, bemoei je er niet mee, we doen meer dan omschreven is.
Stank voor dank...zelfs als we buiten de regels om een aansluiting regelen krijg je nog geen dank je wel.
Mensen die bij deze halte op de bus stappen rekenen erop dat je niet
eerder dan de aangegeven tijd wegrijd. Als er dan iemand in de bus zit die, doordat hij een bus te laat neemt, zijn trein niet meer haalt omdat jij wacht bij de tijdhalte, dan houdt de reiziger zich niet aan de spelregels. Want daardoor kan ook die tijdhaltereiziger zijn aansluiting missen. Dus je benadeelt iemand die zich wel aan de regels houdt door iemand die zich niet aan de regels houdt te bevoordelen.
Nogmaals: wat vind jij arrogant?Het zijn juist de enkele passagiers die hun wetten aan ons proberen op te leggen, en alles afschuiven.
Je hebt geen flauw benul met welke riemen wij moeten zien te roeien, hoeft ook niet maar doe aub niet zo arrogant, maken we al genoeg mee.
Tuurlijk zit er tuig tussen de reizigers die te lui zijn om de dag aan te kijken. Dat kom je overal tegen wanneer je klanten hebt: Er staat ook in koeieletters een kaartje in een emmer bloemen met de prijs en mensen zijn te lui om zelf op het kaartje te kijken. We zijn aan het opruimen en alles binnen aan het zetten en iemand eist nog een bos bloemen, terwijl we daar niet meer bijkunnen en de winkel al een half uur gesloten is etc. etc.
Ik wens echter niet door jou voor zo'n reiziger uitgemaakt te worden, terwijl ik over het algemeen heel veel begrip voor de chauffeur/conducteur heb en mij gewoon aan de spelregels houd.
Re: tram / bus / metro te vroeg
*** maar een eind verder......
Een bus die vertraging heeft gaat altijd te vroeg door de tijdhalte's .
Het is net wat de mensen er van maken.
Verder is dit een gebed zonder eind, al rijdt men precies op tijd, bij de ene halte zegt men je bent vroeg...nog geen 100 meter verder op..je bent te laat.
De reiziger kent alleen zijn/haar eigen waarheid.
Alles wat de individu denkt of wil denken...ook al heeft men totaal geen verstand er van, proberen ze ander voor de voeten te gooien.
Dus nogmaals...denk en geloof vooral wat je zelf wilt...is het groen en jij zegt geel. Yeahhh is geel hoor!
En lees je eigen berichten nog eens na, voordat je naar de bekende weg vraagt.
En voor alle kortzichtiger....ik ken Bailey NIET !!! okee, is dat nu nog niet duidelijk???
Tja ...met zoveel ingenomenheid van enkele forrummers zal het ook wel nooit duidelijk zijn.
Zolang ik mijn werk goed doe..en vele collega's met mij ben ik er van overtuigd dat er gewoon maar gelult wordt.
Nou, have fun...pfffff
Een bus die vertraging heeft gaat altijd te vroeg door de tijdhalte's .
Het is net wat de mensen er van maken.
Verder is dit een gebed zonder eind, al rijdt men precies op tijd, bij de ene halte zegt men je bent vroeg...nog geen 100 meter verder op..je bent te laat.
De reiziger kent alleen zijn/haar eigen waarheid.
Alles wat de individu denkt of wil denken...ook al heeft men totaal geen verstand er van, proberen ze ander voor de voeten te gooien.
Dus nogmaals...denk en geloof vooral wat je zelf wilt...is het groen en jij zegt geel. Yeahhh is geel hoor!
En lees je eigen berichten nog eens na, voordat je naar de bekende weg vraagt.
En voor alle kortzichtiger....ik ken Bailey NIET !!! okee, is dat nu nog niet duidelijk???
Tja ...met zoveel ingenomenheid van enkele forrummers zal het ook wel nooit duidelijk zijn.
Zolang ik mijn werk goed doe..en vele collega's met mij ben ik er van overtuigd dat er gewoon maar gelult wordt.
Nou, have fun...pfffff
Re: tram / bus / metro te vroeg
Joh...Miena wordt 1 keer in de zoveel tijd losgelaten en ipv dan wat nuttigs te doen gaat ze hier zitten klieren.En voor alle kortzichtiger....ik ken Bailey NIET !!! okee, is dat nu nog niet duidelijk???
Re: tram / bus / metro te vroeg
En je moest eens weten hoeveel "wanna be Miena's" dagelijks in de bus krijgen.
Klieren doen ze niet alleen op het forum.
Klieren doen ze niet alleen op het forum.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Kampvuur, Je komt ontzettend gefrustreerd over: Waarom ben jij nog buschauffeur?
Lees je eigen berichten nog eens door en denk daarbij nog even aan die ketel, de pot en het zwartzien....
Daarnaast vraag ik me af hoe een bus met vertraging te vroeg langs een tijdhalte kan rijden?
Lees je eigen berichten nog eens door en denk daarbij nog even aan die ketel, de pot en het zwartzien....
Daarnaast vraag ik me af hoe een bus met vertraging te vroeg langs een tijdhalte kan rijden?
Re: tram / bus / metro te vroeg
Zie je wel dat je géén verstand van zaken hebt.
Ja wordt erg moe van jou.
Alles voorkauwen hé? goed de bus heeft 20 minuten vertraging, (file ect.) tieneplein komt eraan...grrr%$#@##$ altijd hetzelfde nu rijden ze al 10 minuten te vroeg weg bij de tijdhalte!!!! die bus probeert alleen zijn eigen tijdschema weer op te zoeken.
Kwartje nog niet gevallen....dan geef ik het op.
Hetzelfde geval met versterkingsritten..die rijden +/- 5 minuten voor de lijndienst uit, daar wordt natuurlijk ook opgescholden...want weer die zelfde tijdhalte.
Dus even geduld de lijnbus heeft hulp, zodat jij niet te lang hoeft te wachten op deze lijnbus.
Tuurlijk kunnen we elkaar ook in de wielen rijden, om de misverstanden bij jou weg te nemen....
Nee dat zou te ver gaan.
Het is al een hele prestatie om exact op tijd te rijden, zeker in de spits.
Ja wordt erg moe van jou.
Alles voorkauwen hé? goed de bus heeft 20 minuten vertraging, (file ect.) tieneplein komt eraan...grrr%$#@##$ altijd hetzelfde nu rijden ze al 10 minuten te vroeg weg bij de tijdhalte!!!! die bus probeert alleen zijn eigen tijdschema weer op te zoeken.
Kwartje nog niet gevallen....dan geef ik het op.
Hetzelfde geval met versterkingsritten..die rijden +/- 5 minuten voor de lijndienst uit, daar wordt natuurlijk ook opgescholden...want weer die zelfde tijdhalte.
Dus even geduld de lijnbus heeft hulp, zodat jij niet te lang hoeft te wachten op deze lijnbus.
Tuurlijk kunnen we elkaar ook in de wielen rijden, om de misverstanden bij jou weg te nemen....
Nee dat zou te ver gaan.
Het is al een hele prestatie om exact op tijd te rijden, zeker in de spits.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Niet te moeilijk maken. Zij begrjipt nog niet eens hoe wij soms moeten handelen bij een TIJDHALTE laat staan dat wij het nu weer over versterkingsritten gaan hebben welke soms niet eens vermeld staan op de haltetijdentabel. Het is een passagier Kampvuur rustig aan ermee.
Tienepien een voorbeeld: Een lijn rijdt om de 15 minuten en moet bijvoorbeeld om 8.15 uur bij een tijdhalte zijn. Deze bus heeft door file een vertraging opgelopen van 12 minuten....... Dit betekent dat de bus in plaats van 8.15 uur om 8.27 uur de tijdhalte passeert. 3 Minuten later moet de volgende bus van 8.30 uur arriveren.......Het gevolg is dat de bus doorrijdt (DIT MAG EN IS VOLGENS SPELREGELS). De bus loopt 12 minuten achter op schema en hoeft dus niet te wachten tot 8.30 uur. Simpel maar waar. Maar nu kijken wij vanuit jullie oogpunt; het punt waar wij ons enigzins aan irriteren: Met het voorbeeld in het achterhoofd zien jullie als passagier zijnde, die de bus om 8.30 uur moet hebben, de bus om 8.27 uur, dus 3 minuten te vroeg, doorkomen bij de tijdhalte terwijl deze bus nogmaals in feite 12 minuten te laat is. Gaan we weer een stapje verder: De bus welke om 8.30 uur moet komen heeft mogelijk ook vertraging en kan soms wel eens aankomen om 8.45 uur met als gevolg dat deze chauffeur wordt aangevallen dat de bus van 8.30 uur te vroeg is doorgekomen en dat de bus van 8.15 uur niet is komen opdagen....Ook kan het zijn dat de bus van 8.30 uur 20 minuten vertraagd is. Dat houdt in dat de bus om 8.50 uur de tijdhalte passeert. In jullie optiek is deze bus, als je op de bus van 8.45 uur staat te wachten, 5 minuten te laat. Snap je hem nog..... Dit gebeurd dagelijks en dat zien jullie als passagier niet. Jullie zien de tijd op de haltetijdentabel en jullie eigen horloge. Zolang dat overeenkomt horen wij jullie niet, maar als dit niet klopt dan worden wij kapotgescholden. Probeer dit maar eens te visualiseren en te beredeneren. Pas als je dat goed kan dan weet jij waar wij hier over praten en snap jij ook dat wij ons wel zoveel mogelijk aan de spelregels houden. Meer dan jij denkt.
Wij vangen de klappen op. Als mensen dat niet willen zien dan ga ik daar niet eens een discussie mee aan, omdat deze dan zinloos is. Hun zien namelijk niet wat er aan de hand is en als je het dan uitlegt staan ze je raar aan te kijken. Zeker als ik zeg van dat ze dan bij de gemeente of provincie moeten zijn, omdat hun geen busbanen etc etc aanleggen en geen geld overhebben voor verbetering van de infrastructuur.
Je kan wel tegen Kampvuur en mij vragen of wij wel het juiste beroep hebben gekozen of zeggen dat wij ongeschikt zijn als buschauffeur, maar nogmaals wij worden uitvoerig getest en de testen die wij krijgen leggen nog zwaarder als die van een politiefunctionaris. Ook worden wij gescreent door het vervoersbedrijf en moet er een bewijs goed gedrag overlegt worden. Kortom er worden eisen aan ons gesteld die jij niet kan begrijpen. Ik zou zeggen neem eens voor een dag ons werk over en oordeel dan eens. Jij staat in een winkel zeg je... leuk voor je, maar hoe durf je jouw werk met die van ons te vergelijken, want dat is namelijk niet te vergelijken. Kom niet met die onzin aan, want ik weet dondersgoed waar ik over praat. Hetgeen wat jij dagelijks meemaakt is bij ons vele malen erger, zwaarder en gevaarlijker. Wij hebben veel meer druk op onze schouders dan jullie. Denk daar ook maar eens over na.
Tienepien een voorbeeld: Een lijn rijdt om de 15 minuten en moet bijvoorbeeld om 8.15 uur bij een tijdhalte zijn. Deze bus heeft door file een vertraging opgelopen van 12 minuten....... Dit betekent dat de bus in plaats van 8.15 uur om 8.27 uur de tijdhalte passeert. 3 Minuten later moet de volgende bus van 8.30 uur arriveren.......Het gevolg is dat de bus doorrijdt (DIT MAG EN IS VOLGENS SPELREGELS). De bus loopt 12 minuten achter op schema en hoeft dus niet te wachten tot 8.30 uur. Simpel maar waar. Maar nu kijken wij vanuit jullie oogpunt; het punt waar wij ons enigzins aan irriteren: Met het voorbeeld in het achterhoofd zien jullie als passagier zijnde, die de bus om 8.30 uur moet hebben, de bus om 8.27 uur, dus 3 minuten te vroeg, doorkomen bij de tijdhalte terwijl deze bus nogmaals in feite 12 minuten te laat is. Gaan we weer een stapje verder: De bus welke om 8.30 uur moet komen heeft mogelijk ook vertraging en kan soms wel eens aankomen om 8.45 uur met als gevolg dat deze chauffeur wordt aangevallen dat de bus van 8.30 uur te vroeg is doorgekomen en dat de bus van 8.15 uur niet is komen opdagen....Ook kan het zijn dat de bus van 8.30 uur 20 minuten vertraagd is. Dat houdt in dat de bus om 8.50 uur de tijdhalte passeert. In jullie optiek is deze bus, als je op de bus van 8.45 uur staat te wachten, 5 minuten te laat. Snap je hem nog..... Dit gebeurd dagelijks en dat zien jullie als passagier niet. Jullie zien de tijd op de haltetijdentabel en jullie eigen horloge. Zolang dat overeenkomt horen wij jullie niet, maar als dit niet klopt dan worden wij kapotgescholden. Probeer dit maar eens te visualiseren en te beredeneren. Pas als je dat goed kan dan weet jij waar wij hier over praten en snap jij ook dat wij ons wel zoveel mogelijk aan de spelregels houden. Meer dan jij denkt.
Wij vangen de klappen op. Als mensen dat niet willen zien dan ga ik daar niet eens een discussie mee aan, omdat deze dan zinloos is. Hun zien namelijk niet wat er aan de hand is en als je het dan uitlegt staan ze je raar aan te kijken. Zeker als ik zeg van dat ze dan bij de gemeente of provincie moeten zijn, omdat hun geen busbanen etc etc aanleggen en geen geld overhebben voor verbetering van de infrastructuur.
Je kan wel tegen Kampvuur en mij vragen of wij wel het juiste beroep hebben gekozen of zeggen dat wij ongeschikt zijn als buschauffeur, maar nogmaals wij worden uitvoerig getest en de testen die wij krijgen leggen nog zwaarder als die van een politiefunctionaris. Ook worden wij gescreent door het vervoersbedrijf en moet er een bewijs goed gedrag overlegt worden. Kortom er worden eisen aan ons gesteld die jij niet kan begrijpen. Ik zou zeggen neem eens voor een dag ons werk over en oordeel dan eens. Jij staat in een winkel zeg je... leuk voor je, maar hoe durf je jouw werk met die van ons te vergelijken, want dat is namelijk niet te vergelijken. Kom niet met die onzin aan, want ik weet dondersgoed waar ik over praat. Hetgeen wat jij dagelijks meemaakt is bij ons vele malen erger, zwaarder en gevaarlijker. Wij hebben veel meer druk op onze schouders dan jullie. Denk daar ook maar eens over na.
Re: tram / bus / metro te vroeg
En dan stapt de reiziger je bus in en vraagt dat en dat zeg jij: we hebben allemaal een hoop vertraging want het is druk op de weg. Probleem de wereld uit.Niet te moeilijk maken. Zij begrjipt nog niet eens hoe wij soms moeten handelen bij een TIJDHALTE laat staan dat wij het nu weer over versterkingsritten gaan hebben welke soms niet eens vermeld staan op de haltetijdentabel. Het is een passagier Kampvuur rustig aan ermee.
Tienepien een voorbeeld: Een lijn rijdt om de 15 minuten en moet bijvoorbeeld om 8.15 uur bij een tijdhalte zijn. Deze bus heeft door file een vertraging opgelopen van 12 minuten....... Dit betekent dat de bus in plaats van 8.15 uur om 8.27 uur de tijdhalte passeert. 3 Minuten later moet de volgende bus van 8.30 uur arriveren.......Het gevolg is dat de bus doorrijdt (DIT MAG EN IS VOLGENS SPELREGELS). De bus loopt 12 minuten achter op schema en hoeft dus niet te wachten tot 8.30 uur. Simpel maar waar. Maar nu kijken wij vanuit jullie oogpunt; het punt waar wij ons enigzins aan irriteren: Met het voorbeeld in het achterhoofd zien jullie als passagier zijnde, die de bus om 8.30 uur moet hebben, de bus om 8.27 uur, dus 3 minuten te vroeg, doorkomen bij de tijdhalte terwijl deze bus nogmaals in feite 12 minuten te laat is. Gaan we weer een stapje verder: De bus welke om 8.30 uur moet komen heeft mogelijk ook vertraging en kan soms wel eens aankomen om 8.45 uur met als gevolg dat deze chauffeur wordt aangevallen dat de bus van 8.30 uur te vroeg is doorgekomen en dat de bus van 8.15 uur niet is komen opdagen....Ook kan het zijn dat de bus van 8.30 uur 20 minuten vertraagd is. Dat houdt in dat de bus om 8.50 uur de tijdhalte passeert. In jullie optiek is deze bus, als je op de bus van 8.45 uur staat te wachten, 5 minuten te laat. Snap je hem nog..... Dit gebeurd dagelijks en dat zien jullie als passagier niet. Jullie zien de tijd op de haltetijdentabel en jullie eigen horloge. Zolang dat overeenkomt horen wij jullie niet, maar als dit niet klopt dan worden wij kapotgescholden. Probeer dit maar eens te visualiseren en te beredeneren. Pas als je dat goed kan dan weet jij waar wij hier over praten en snap jij ook dat wij ons wel zoveel mogelijk aan de spelregels houden. Meer dan jij denkt.
Als ik echter vraag (jazeker, op een hele beleefde manier) waarom de vorige bus zo vroeg was en de chauffeur zegt: geen idee, die was gewoon optijd, DAN heb ik daar wel een probleem mee.
Overigens denk ik dat je beter een bus uit kunt laten vallen wanneer de bussen allemaal met de frequentie vertraagd zijn, maar dat is niet iets waar jullie over gaan dat begrijp ik ook wel.
En als je ze niet eens probeert uit te leggen, blijftt de onvrede sudderen en zullen steeds meer reizigers kiezen voor de auto omdat die veel betrouwbaarder is en ze niet met OV-medewerkers te maken krijgen die hun begrip zwaar onderschatten.Wij vangen de klappen op. Als mensen dat niet willen zien dan ga ik daar niet eens een discussie mee aan, omdat deze dan zinloos is. Hun zien namelijk niet wat er aan de hand is en als je het dan uitlegt staan ze je raar aan te kijken. Zeker als ik zeg van dat ze dan bij de gemeente of provincie moeten zijn, omdat hun geen busbanen etc etc aanleggen en geen geld overhebben voor verbetering van de infrastructuur.
Ik vroeg dit aan kampvuur omdat hij in elke post ongeveer AL zijn reizigers tot de grond toe gelijk maakt en absoluut niet openstaat voor welke vraag of kritiek dan ook en daarbij reageert: maar ik heb al zo'n rotbaan en ik heb het al zo zwaar.Je kan wel tegen Kampvuur en mij vragen of wij wel het juiste beroep hebben gekozen of zeggen dat wij ongeschikt zijn als buschauffeur, maar nogmaals wij worden uitvoerig getest en de testen die wij krijgen leggen nog zwaarder als die van een politiefunctionaris. Ook worden wij gescreent door het vervoersbedrijf en moet er een bewijs goed gedrag overlegt worden. Kortom er worden eisen aan ons gesteld die jij niet kan begrijpen. Ik zou zeggen neem eens voor een dag ons werk over en oordeel dan eens. Jij staat in een winkel zeg je... leuk voor je, maar hoe durf je jouw werk met die van ons te vergelijken, want dat is namelijk niet te vergelijken. Kom niet met die onzin aan, want ik weet dondersgoed waar ik over praat. Hetgeen wat jij dagelijks meemaakt is bij ons vele malen erger, zwaarder en gevaarlijker. Wij hebben veel meer druk op onze schouders dan jullie. Denk daar ook maar eens over na.
Testen kunnen ze prima afnemen, maar in de tussentijd kan er veel veranderen. Je kan bijvoorbeeld ook gewoon geen zin meer hebben tussendoor.
Zoals ik al eerder een keer heb gezegd: buschauffeur zijn is niet het zwaarste beroep van de wereld. En ik wil het beroep van buschauffeur en winkelier ALLEEN met elkaar vergelijken op het punt dat beiden met klanten te maken krijgen. Klanten zijn een groep mensen met onmeunige onbenullen en ****** en met normale mensen die gewoon meedenken. Als buschauffeur of winkelier is het jou taak om beleefd met deze mensen om te gaan en om te proberen zoveel mogelijk van deze mensen jou product af te laten nemen. Zij zorgen ervoor dat jij geld in het laatje krijgt en brood op de plank.
Daarnaast KAN ik heel veel begrijpen, dus houd eens op met zeggen dat ik dat niet kan. Leg het gewoon eens op een geduldige manier uit en niet alsof je alwetend bent en degene die de vraag stelt een sukkel.
En dit is nu precies waarom ik me afvraag waarom jij nog buschauffeur bent: Waarom leg je dit niet op een geduldige manier uit? Ik stel gewoon een vraag en wordt door jou tot de grond toe afgebrand! Als je je in de bus ook zo gedraagd dan snap ik wel dat mensen tegen jou onbeschoft worden. Wie goed doet, goed ontmoet zullen we maar zeggen.Zie je wel dat je géén verstand van zaken hebt.
Ja wordt erg moe van jou.
Alles voorkauwen hé? goed de bus heeft 20 minuten vertraging, (file ect.) tieneplein komt eraan...grrr%$#@##$ altijd hetzelfde nu rijden ze al 10 minuten te vroeg weg bij de tijdhalte!!!! die bus probeert alleen zijn eigen tijdschema weer op te zoeken.
Kwartje nog niet gevallen....dan geef ik het op.
Hetzelfde geval met versterkingsritten..die rijden +/- 5 minuten voor de lijndienst uit, daar wordt natuurlijk ook opgescholden...want weer die zelfde tijdhalte.
Dus even geduld de lijnbus heeft hulp, zodat jij niet te lang hoeft te wachten op deze lijnbus.
Tuurlijk kunnen we elkaar ook in de wielen rijden, om de misverstanden bij jou weg te nemen....
Nee dat zou te ver gaan.
Het is al een hele prestatie om exact op tijd te rijden, zeker in de spits.
Overigens gaat het niet alleen om mij maar om de REIZIGER. Jou klant, het bestaansrecht van jou baan.
NOGMAALS: ik heb het over TE VROEG bij een tijdhalte wegrijden en niet over TE LAAT bij een tijdhalte wegrijden wanneer er een vertraging is. Wanneer dat het geval is komt er binnen niet al te lange tijd een volgende bus (binnen een paar minuten). (Wanneer die ook weer een kwartier vertraging heeft kan er mijns inziens beter een bus tussenuit vallen, maar daar gaan jullie niet over) Ik ben niet zo dom dat ik denk dat een bus tien minuten tevroeg wegrijdt bij een halte wanneer de frequentie een kwartier is.
Waar het mij om gaat is dat er bussen te vroeg bij tijdhaltes wegrijden: op dienstregeling staat 8:06, bus is er tevroeg 8:01 en rijdt 8:02 weg. En dat is mij regelmatig overkomen bij de tijdhalte waar ik opstap. (En daar heb ik de chauffeur ook naar gevraagd en die gaf duidelijk aan dat er geen sprake was van een vertraging van een kwartier!)
En een van de chauffeurposters ook volgens mij, gebaseerd op de post waarin hij aangeeft dat hij soms toch maar eerder wegrijd omdat de reizigers in de bus gaan morren.
Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen? En zo moeilijk is het toch niet om je daar aan te houden? Ik snap echt niet waarom jullie doen alsof het een onoplosbaar probleem is.
[/quote]
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Waar het mij om gaat is dat er bussen te vroeg bij tijdhaltes wegrijden: op dienstregeling staat 8:06, bus is er tevroeg 8:01 en rijdt 8:02 weg.
Dit probeerde ik je dus uit te leggen. Hij hoeft helemaal niet te vroeg te vertrekken. Ja tuurlijk zijn er helaas chauffeurs bij die wel te vroeg vertrekken, maar soms gaat dat niet eens bewust. Dat deze een hekel aan creeren, begrijp ik ook wel.
De ene chauffeur is niet op de hoogte wat een voor-of achterligger doet, want de communicatie is er veelal niet daar in de spits de centrale verkeersleiding er veelal geen tijd voor heeft. Vaak duurt het dan 10 minuten eerder wij contact hebben met de CVL. Het is daar gewoon erg druk. Hun hebben heel Nederland onder zich en heel Nederland heeft te kampen met de spits. De CVL wordt dan enkelt met de nodige dingen belast die de dienstregeling echt verstoren zoals ongevallen, stremmingen, defecte voertuigen etc etc. Daar valt het doorgeven van vertraging of uitval van ritten naar collega chauffeurs buiten. Hun hebben daar absoluut geen tijd voor. Tuurlijk hebben wij binnen het bedrijf Connex.. op sommige plaatsen nog onderling contact maar dat wordt met het oog op het vernieuwen van communicatie apparatuur ook steeds minder. De ene bus rijdt nog met het oude systeem rond en de ander weer met het nieuwe. Deze 2 verschillende systemen zijn niet gekoppeld en in het nieuwe systeem is er geen mogelijkheid gemaakt voor onderling contact. Ook al hebben we wel dezelfde dan is het soms niet mogelijk er tussen te komen of we zitten te ver bij elkaar vandaan.
Ritten even laten vervallen is ook niet altijd een oplossing, want waar moet de chauffeur zijn rit weer opnieuw of verder aanvangen en wat met de mensen die blijven staan, want de achterligger die heeft het dan extra druk. Zo druk dat het niet eens mogelijk meer is om iedere passagier mee te nemen en voor een extra bus is er geen geld, want dat is te duur.
Verder voor ik het vergeet willen wij als chauffeur wel de reden vertellen, maar dat kost per passagier tijd. Je krijgt telkens dezelfde vraag en iedere keer sta je het dan weer uit te leggen. Soms wel 5 keer bij 1 en dezelfde halte en achter elkaar tegen iedere passagier weer terwijl ze achter elkaar staan in de rij.b Ze kunnen het oren als ze meeluisteren, maar dat doen zij niet. Dit zorgt extra voor vertraging en dat moeten wij voorkomen en dus wimpelen wij veelal het zaakje af.
Dit probeerde ik je dus uit te leggen. Hij hoeft helemaal niet te vroeg te vertrekken. Ja tuurlijk zijn er helaas chauffeurs bij die wel te vroeg vertrekken, maar soms gaat dat niet eens bewust. Dat deze een hekel aan creeren, begrijp ik ook wel.
De ene chauffeur is niet op de hoogte wat een voor-of achterligger doet, want de communicatie is er veelal niet daar in de spits de centrale verkeersleiding er veelal geen tijd voor heeft. Vaak duurt het dan 10 minuten eerder wij contact hebben met de CVL. Het is daar gewoon erg druk. Hun hebben heel Nederland onder zich en heel Nederland heeft te kampen met de spits. De CVL wordt dan enkelt met de nodige dingen belast die de dienstregeling echt verstoren zoals ongevallen, stremmingen, defecte voertuigen etc etc. Daar valt het doorgeven van vertraging of uitval van ritten naar collega chauffeurs buiten. Hun hebben daar absoluut geen tijd voor. Tuurlijk hebben wij binnen het bedrijf Connex.. op sommige plaatsen nog onderling contact maar dat wordt met het oog op het vernieuwen van communicatie apparatuur ook steeds minder. De ene bus rijdt nog met het oude systeem rond en de ander weer met het nieuwe. Deze 2 verschillende systemen zijn niet gekoppeld en in het nieuwe systeem is er geen mogelijkheid gemaakt voor onderling contact. Ook al hebben we wel dezelfde dan is het soms niet mogelijk er tussen te komen of we zitten te ver bij elkaar vandaan.
Ritten even laten vervallen is ook niet altijd een oplossing, want waar moet de chauffeur zijn rit weer opnieuw of verder aanvangen en wat met de mensen die blijven staan, want de achterligger die heeft het dan extra druk. Zo druk dat het niet eens mogelijk meer is om iedere passagier mee te nemen en voor een extra bus is er geen geld, want dat is te duur.
Verder voor ik het vergeet willen wij als chauffeur wel de reden vertellen, maar dat kost per passagier tijd. Je krijgt telkens dezelfde vraag en iedere keer sta je het dan weer uit te leggen. Soms wel 5 keer bij 1 en dezelfde halte en achter elkaar tegen iedere passagier weer terwijl ze achter elkaar staan in de rij.b Ze kunnen het oren als ze meeluisteren, maar dat doen zij niet. Dit zorgt extra voor vertraging en dat moeten wij voorkomen en dus wimpelen wij veelal het zaakje af.
Re: tram / bus / metro te vroeg
We leven helaas in een steeds meer verharderde maatschappij.
Daar is geen ontkomen aan, zeker als b.v buschauffeur liggen wij in de eerste vuurlinie.
Mensen willen geen uitleg, alleen begrip...maarja, wij kunnen niet meer doen dan werken, geen wonderen verrichten.
Dus als ze gratis willen reizen ondat een bus te laat is, of ze vinden dat die chauffeur maar inelkaar getimmerd moet worden, of dood gestoken zijn we al normaal gaan vinden.
Terwijl dit niet zo zou mogen zijn...Het is helemaal niet normaal!!!
Het valt altijd wel op, als zoiets dergelijks is gebeurd en dan ook nog in het journaal is geweest, de dagen erna het relatief rustig is in de bus, wat geklaag betreft.
Maar ook dat verdamd weer net zo vliegensvlug.
Als jij tieneplein daadwerkelijk de oplossing zou weten, kan je goud geld verdienen. (bussen eruit trekken werkt juist averechts!)
Heel wat geleerde hebben zich erop suf gepiekerd, zonder merkbare resultaat.
Daar is geen ontkomen aan, zeker als b.v buschauffeur liggen wij in de eerste vuurlinie.
Mensen willen geen uitleg, alleen begrip...maarja, wij kunnen niet meer doen dan werken, geen wonderen verrichten.
Dus als ze gratis willen reizen ondat een bus te laat is, of ze vinden dat die chauffeur maar inelkaar getimmerd moet worden, of dood gestoken zijn we al normaal gaan vinden.
Terwijl dit niet zo zou mogen zijn...Het is helemaal niet normaal!!!
Het valt altijd wel op, als zoiets dergelijks is gebeurd en dan ook nog in het journaal is geweest, de dagen erna het relatief rustig is in de bus, wat geklaag betreft.
Maar ook dat verdamd weer net zo vliegensvlug.
Als jij tieneplein daadwerkelijk de oplossing zou weten, kan je goud geld verdienen. (bussen eruit trekken werkt juist averechts!)
Heel wat geleerde hebben zich erop suf gepiekerd, zonder merkbare resultaat.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Helemaal mee eens Kampvuur, maar het is zelfs zo dat als er iets gebeurd en we gaan plotsklaps staken of we houden een minuutje stilte zoals met herdenkingsdag... zelfs dan gaan de passagiers zeuren, kuchen steunen, kreunen en vragen waarom wij stil staan.
Het enige waar het gros van de passagiers aan denkt is zichzelf en intresseert zich niet voor de werels om hen heen.
Je mag als chauffeur zelfs niet eens even snel naar de wc of een bakkie koffie halen als je al 4 uur achter elkaar rijdt. Zelfs niet als je tussendoor moet, want je benadeelt de passagiers in hun gevoel. Wij zijn gewoon voor hen vaak robots en meer niet.
Alle punten tot het 'te vroeg' of 'te laat' doorkomen zijn nu wel behandeld. De gene die het niet begrijpen... Doe eens de moeite. Alle door jullie aangehaalde oplossingen zijn al zo vaak geprobeerd en loont niet meer de moeite om het nogmaals te proberen daar het allemaal dezelfde of slechtere uitwerkingen heeft. Zorg dat je gewoon bijtijds bij de halte staat en zorg dat je enigzins een kleine marge aanhoudt in reistijd. Dan gaat er minder mis. Zo heb ik het altijd gedaan en dat werkt nog steeds. Gewoon eerder je bed uit en iets meer tijd nemen voor het OV. Doe je het niet dan blijf je in dit cyclus hangen. Nogmaals tuurlijk het legt niet altijd aan de passagier, maar wel aan zijn of haar niet willen incalculeren van vertragingen en uitval van ritten. Zolang je alles maar strak blijft plannen dan kun je vragen om 'problemen'.
Het enige waar het gros van de passagiers aan denkt is zichzelf en intresseert zich niet voor de werels om hen heen.
Je mag als chauffeur zelfs niet eens even snel naar de wc of een bakkie koffie halen als je al 4 uur achter elkaar rijdt. Zelfs niet als je tussendoor moet, want je benadeelt de passagiers in hun gevoel. Wij zijn gewoon voor hen vaak robots en meer niet.
Alle punten tot het 'te vroeg' of 'te laat' doorkomen zijn nu wel behandeld. De gene die het niet begrijpen... Doe eens de moeite. Alle door jullie aangehaalde oplossingen zijn al zo vaak geprobeerd en loont niet meer de moeite om het nogmaals te proberen daar het allemaal dezelfde of slechtere uitwerkingen heeft. Zorg dat je gewoon bijtijds bij de halte staat en zorg dat je enigzins een kleine marge aanhoudt in reistijd. Dan gaat er minder mis. Zo heb ik het altijd gedaan en dat werkt nog steeds. Gewoon eerder je bed uit en iets meer tijd nemen voor het OV. Doe je het niet dan blijf je in dit cyclus hangen. Nogmaals tuurlijk het legt niet altijd aan de passagier, maar wel aan zijn of haar niet willen incalculeren van vertragingen en uitval van ritten. Zolang je alles maar strak blijft plannen dan kun je vragen om 'problemen'.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Wie zijn "ze" dan in dit verhaal?Dus als ze gratis willen reizen ondat een bus te laat is, of ze vinden dat die chauffeur maar inelkaar getimmerd moet worden, of dood gestoken zijn we al normaal gaan vinden.
En wie vind het normaal dat "ze" een buschauffeur doodsteken waneer de bus te laat is.... wij?
In ieder geval voor mij persoonlijk niet echt een herkenbaar wereldbeeld en ook zeker niet zoals ik het zou willen zien is mijn mening hierover.
Overigens geloof ik niet zo in generalisaties, ik heb ale soorten buschauffeurs meegemaakt van extreem vriendelijk tot uitermate onvriendelijk,van altijd op tijd tot altijd te laat, net zoals op alle andere plekken waar mensen werken.
En..soms heb je geluk en soms heb je pech.
Pas als je jezelf gaat irritiren aan wachten wordt het écht vervelend en duurt het twee keer zo lang, Als ik ga reizen neem ik altijd wat mee zodat ik wat te doen heb.Boekje lezen, muziekje luisteren en stations zijn meestal toch wel interessante plekken.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Maar....... soms is het ook weleens andersom.Je mag als chauffeur zelfs niet eens even snel naar de wc of een bakkie koffie halen als je al 4 uur achter elkaar rijdt. Zelfs niet als je tussendoor moet, want je benadeelt de passagiers in hun gevoel.
Een zomer toen het echt snikheet was en we al 3 kwartier in een bus zaten stopte de buschauffeur bij een halte waar een ijskar stond en vroeg of iemand bezwaar had als hij een ijsje ging halen.
Niemand had bezwaar maar iedereen stapte uit om daar ijs te gaan halen, dat zijn ook leuke dingen natuurlijk die ook het vermelden waard zijn.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Jiping,
Ik wil niet generaliseren, maar met "ze" bedoel ik elementen uit onze maatschappij die er niet voor terug deinzen hun woorden (maar ook zonder woorden!) met kracht bij te zetten.
In een verharde maatschappij die hier tergrondslag ligt heet dat fundamentele agressie.
Dit is 1 van de ergste soort agressie die wij wel moeten herkennen, zoniet dan kan het al te laat zijn.
Zie weleens blikken in iemands ogen die angstaanjagend zijn, toevallig zijn wij dan de aanleiding om het naar buiten te laten komen.
Hoe vaak hoor en lees je niet in de krant...zonder aanleiding neergestoken of nog erger.
Als dit werkelijk gebeurd, en net wat Maarten zegt wordt het vaak niet in dank afgenomen als wij een paar minuten stilte houden. (vooral als evt. een aansluiting elders misschien in het geding komt, dus toch weer de eigen belang)
Er wordt over het algemeen laconiek en schouderophalend op gereageerd...en dat bedoel ik dus dat we <---(de maatschappij in het algemeen) het al normaal is gaan vinden.
Terwijl het helemaal niet zo ver had mogen komen.
Ik wil niet generaliseren, maar met "ze" bedoel ik elementen uit onze maatschappij die er niet voor terug deinzen hun woorden (maar ook zonder woorden!) met kracht bij te zetten.
In een verharde maatschappij die hier tergrondslag ligt heet dat fundamentele agressie.
Dit is 1 van de ergste soort agressie die wij wel moeten herkennen, zoniet dan kan het al te laat zijn.
Zie weleens blikken in iemands ogen die angstaanjagend zijn, toevallig zijn wij dan de aanleiding om het naar buiten te laten komen.
Hoe vaak hoor en lees je niet in de krant...zonder aanleiding neergestoken of nog erger.
Als dit werkelijk gebeurd, en net wat Maarten zegt wordt het vaak niet in dank afgenomen als wij een paar minuten stilte houden. (vooral als evt. een aansluiting elders misschien in het geding komt, dus toch weer de eigen belang)
Er wordt over het algemeen laconiek en schouderophalend op gereageerd...en dat bedoel ik dus dat we <---(de maatschappij in het algemeen) het al normaal is gaan vinden.
Terwijl het helemaal niet zo ver had mogen komen.
Laatst gewijzigd door kampvuur op 17 dec 2006 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Tsja.. mensen die geen begrip hebben voor een minuut stilte zijn dus duidelijk die minkukels tussen de reizigers. Gelukkig heb ik dat nog nooit gezien tijdens een minuut stilte in de bus of trein waarin ik zat....
Net als mensen in elkaar timmeren en onbeschoft doen: ook niet normaal.
Laten we het daar iig maar over eens zijn .
Vertragingen zul je altijd wel blijven houden en zeker wanneer de frequentie hoog is, hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. Met files, slecht weer, ongelukken e.d. krijg je dat nu eenmaal.
Te vroeg wegrijden kun je voorkomen, net als een chagrijnige kop en de daaruit voortkomende vervelende situaties (en nee, dat is niet altijd makkelijk, maar het moet wel)
Op zich zou het voor de reiziger duidelijker zijn wanneer er een bus uit zou vallen op het moment dat er een aantal bussen achter elkaar een vertraging hebben die ongeveer zo groot is als de frequentie. De bussen rijden dan toch al ongeveer op de tijd van de volgende bus, alleen niet helemaal. Door 1 bus uit te laten vallen heb je 1 vollere bus, maar verder minder mensen met vertraging. De NS doet dat ook af en toe wel.
Dat gaat alleen niet lukken door oa communicatie en controle die ervoor nodig is.
Net als mensen in elkaar timmeren en onbeschoft doen: ook niet normaal.
Laten we het daar iig maar over eens zijn .
Vertragingen zul je altijd wel blijven houden en zeker wanneer de frequentie hoog is, hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. Met files, slecht weer, ongelukken e.d. krijg je dat nu eenmaal.
Te vroeg wegrijden kun je voorkomen, net als een chagrijnige kop en de daaruit voortkomende vervelende situaties (en nee, dat is niet altijd makkelijk, maar het moet wel)
Op zich zou het voor de reiziger duidelijker zijn wanneer er een bus uit zou vallen op het moment dat er een aantal bussen achter elkaar een vertraging hebben die ongeveer zo groot is als de frequentie. De bussen rijden dan toch al ongeveer op de tijd van de volgende bus, alleen niet helemaal. Door 1 bus uit te laten vallen heb je 1 vollere bus, maar verder minder mensen met vertraging. De NS doet dat ook af en toe wel.
Dat gaat alleen niet lukken door oa communicatie en controle die ervoor nodig is.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Laat alle chauffeurs alsjeblieft hunzelf blijven...uiteraad wel klantvriendelijk, ook in moeilijke situatie's.
Als ik met een brede smile kom aanrijden met een dikke vertraging, wordt er nog gedacht dat ik ze uitlach.
Over het algemeen heb ik een vriendelijk gezicht (hoor ik regelmatig) maar krijg desondanks mijn porsie toch wel.
Als mensen iets vragen oke, zit ik er zo bij, ...maar slechts hatelijke opmerkingen vereisen geen serieuze antwoord.
Opmerkingen in de trant van...Zo was de koffie lekker!!! Jij bent laat!, of moeilijk raadsels laten oplossen om me nog meer vertragingen te bezorgen.
Sorry daar ga ik mijn goeie tijd niet aan stukgooien, ben ik gelijk uit mij rijritme ..die vrij hoog ligt, bij alle chauffeur momenteel.
Als ik met een brede smile kom aanrijden met een dikke vertraging, wordt er nog gedacht dat ik ze uitlach.
Over het algemeen heb ik een vriendelijk gezicht (hoor ik regelmatig) maar krijg desondanks mijn porsie toch wel.
Als mensen iets vragen oke, zit ik er zo bij, ...maar slechts hatelijke opmerkingen vereisen geen serieuze antwoord.
Opmerkingen in de trant van...Zo was de koffie lekker!!! Jij bent laat!, of moeilijk raadsels laten oplossen om me nog meer vertragingen te bezorgen.
Sorry daar ga ik mijn goeie tijd niet aan stukgooien, ben ik gelijk uit mij rijritme ..die vrij hoog ligt, bij alle chauffeur momenteel.