LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Trambestuurder en HTM klachtenservice
Trambestuurder en HTM klachtenservice
Beste Radar en andere lezers,
Mijn moeder kwam van de week binnen en begon te klagen over de trambestuurder die zij op de terugreis had. Hij was namelijk de hele terugreis aan het vloeken, schelden en dreigen tegen 2 mannen die samen met mijn moeder de tram instapten (ze kent die mannen niet).
Ze kwamen dus binnen met een gesloten milkshake beker (met voor de zekerheid de hand erop), en die trambestuurder zei dat er niet gedronken mocht worden in de tram. Sorry maar net zoals die mannen dus zeiden, zag je nergens een sticker met dat er niet gedronken mag worden (wel eentje met dat de hond niet op een stoel mag zitten).
Ok das nog niet zo erg, maar de manier waarop hij tekeer ging tegen die mannen, was gewoon echt erg!
Zo van: "ja als ik dadelijk iets op de stoelen zie dan sleur ik jullie gezichten erdoor heen!" en allemaal andere dingen die niet verstaan konden worden maar duidelijk tegen hun gericht waren (o.a: "ja ik ken jullie wel!"¿)
Mijn moeder was gelijk helemaal geschrokken en voelde zich natuurlijk niet meer op haar gemak.
Ik heb ook zoiets met dezelfde bestuurder meegemaakt:
Ik zit lekker in de tram met mn vriend te praten, hoor ik opeens door tram (schreeuwend): Blijf met je ***** vingertjes van de deur af!!!
Niet eens een waarschuwing naar die kleine meisjes.
Ik was het toen zat, die man zit het voor de rest van de trambestuurders te verpesten, want de anderen zijn hardstikke aardig!
Dus ik stuur een klachten-formulier in naar de HTM (via e-mail) met mijn klacht, krijg ik de volgende avond een e-mail terug:
"ja we kunnen niet de hele tram vol met stickers beplakken"
en allemaal andere gegevens die ik heb ingevuld die niet zouden kloppen (klopt zeker weten wel), en dingen die ik niet heb ingevuld maar die niet relevant waren voor de klacht. Verder krijg ik NIKS te horen zoals "we zullen het in behandeling nemen" of "excuses voor het ongemak". Ik heb nu niet de e-mail voor me omdat ik niet thuis ben, dus kan het niet kopieren en plakken.
Waar kun je klachten over de klachtenservice heensturen?
Groetjes,
Nancy
Mijn moeder kwam van de week binnen en begon te klagen over de trambestuurder die zij op de terugreis had. Hij was namelijk de hele terugreis aan het vloeken, schelden en dreigen tegen 2 mannen die samen met mijn moeder de tram instapten (ze kent die mannen niet).
Ze kwamen dus binnen met een gesloten milkshake beker (met voor de zekerheid de hand erop), en die trambestuurder zei dat er niet gedronken mocht worden in de tram. Sorry maar net zoals die mannen dus zeiden, zag je nergens een sticker met dat er niet gedronken mag worden (wel eentje met dat de hond niet op een stoel mag zitten).
Ok das nog niet zo erg, maar de manier waarop hij tekeer ging tegen die mannen, was gewoon echt erg!
Zo van: "ja als ik dadelijk iets op de stoelen zie dan sleur ik jullie gezichten erdoor heen!" en allemaal andere dingen die niet verstaan konden worden maar duidelijk tegen hun gericht waren (o.a: "ja ik ken jullie wel!"¿)
Mijn moeder was gelijk helemaal geschrokken en voelde zich natuurlijk niet meer op haar gemak.
Ik heb ook zoiets met dezelfde bestuurder meegemaakt:
Ik zit lekker in de tram met mn vriend te praten, hoor ik opeens door tram (schreeuwend): Blijf met je ***** vingertjes van de deur af!!!
Niet eens een waarschuwing naar die kleine meisjes.
Ik was het toen zat, die man zit het voor de rest van de trambestuurders te verpesten, want de anderen zijn hardstikke aardig!
Dus ik stuur een klachten-formulier in naar de HTM (via e-mail) met mijn klacht, krijg ik de volgende avond een e-mail terug:
"ja we kunnen niet de hele tram vol met stickers beplakken"
en allemaal andere gegevens die ik heb ingevuld die niet zouden kloppen (klopt zeker weten wel), en dingen die ik niet heb ingevuld maar die niet relevant waren voor de klacht. Verder krijg ik NIKS te horen zoals "we zullen het in behandeling nemen" of "excuses voor het ongemak". Ik heb nu niet de e-mail voor me omdat ik niet thuis ben, dus kan het niet kopieren en plakken.
Waar kun je klachten over de klachtenservice heensturen?
Groetjes,
Nancy
Re: Trambestuurder en HTM klachtenservice
Jeetje dat is ook niet echt normaal van die trambestuurder.
Ik ben zoiets nog niet tegengekomen, gelukkig maar, want ik laat me doorgaans niet zoiets zeggen.
Ik ben zoiets nog niet tegengekomen, gelukkig maar, want ik laat me doorgaans niet zoiets zeggen.
Misschien heeft die trambestuurder wel Gilles de la Tourette. Een aandoening waarbij je zonder aanwijsbare oorzaak zomaar begint te schelden.
Tuurlijk.....en dan laten ze je lekker op de tram zitten en lekker schelden en/of schreeuwen. Dat zal de trammaatschappij echt niet doen, hoor. Dat risico nemen ze niet als je met klanten omgaat!
Begrijp me goed: ik heb niets tegen mensen met deze aandoening!
Begrijp me goed: ik heb niets tegen mensen met deze aandoening!
En dan vragen ze zich af waarom er zo nu en dan eentje lekgestoken wordt.
Het e-mailtje:
Quote:
Ten tweede is het passagiers
verboden drink en etenswaren mee te nemen en te nuttigen in onze voertuigen.
Dagelijks wordt HTM geconfronteerd gemorste dranken en etenswaren waarvan de
passagiers hinder van ondervinden omdat dit op hun kleding terecht komt. HTM
wordt dan wel aansprakelijk gesteld. Het is een ondoenelijke zaak om de
voertuigen vol met stickers te hangen over het feit wat allemaal niet mag.
HTM rekent op het gezonde verstand van zijn passagiers die hopelijk zelf in
kunnen schatten wat logischerwijs toelaatbaar is.
Vertrouwend u hiermee enigszins te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
Consumentenlijn
HTM Personenvervoer NV
--------------
En er staat niks over zn gedrag zoals ik al zei.
dus dat zou betekenen dat als iemand drinken meeneemt in de tram, de trambestuurder hem gelijk mag uitschelden? aangezien hij niets over het gedrag van de bestuurder zegt.
Ik zal me maar voortaan tot de bestuurder zelf richten denk ik...
Quote:
Ten tweede is het passagiers
Dagelijks wordt HTM geconfronteerd gemorste dranken en etenswaren waarvan de
passagiers hinder van ondervinden omdat dit op hun kleding terecht komt. HTM
wordt dan wel aansprakelijk gesteld. Het is een ondoenelijke zaak om de
voertuigen vol met stickers te hangen over het feit wat allemaal niet mag.
HTM rekent op het gezonde verstand van zijn passagiers die hopelijk zelf in
kunnen schatten wat logischerwijs toelaatbaar is.
Vertrouwend u hiermee enigszins te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
Consumentenlijn
HTM Personenvervoer NV
--------------
En er staat niks over zn gedrag zoals ik al zei.
dus dat zou betekenen dat als iemand drinken meeneemt in de tram, de trambestuurder hem gelijk mag uitschelden? aangezien hij niets over het gedrag van de bestuurder zegt.
Ik zal me maar voortaan tot de bestuurder zelf richten denk ik...
Volgens mij is het redelijk algemeen dat je in de Tram niet mag eten en drinken of iig met mate. Kan me vaag een sticker met een ijsje en een zakje patat herinneren.
Ten tweede een tramchaffeur is ook maar een mens, heeft hij net een kutdag of de dag ervoor net iemand gehad die een milkshake door de tram laat stuiteren kan ik het best begrijpen.
Ten tweede een tramchaffeur is ook maar een mens, heeft hij net een kutdag of de dag ervoor net iemand gehad die een milkshake door de tram laat stuiteren kan ik het best begrijpen.
Er zal vast wel meer voorgevallen zijn. Misschien hebben die gasten lelijk gedaan tegen die chauffeur?? Gaat ie toch niet zomaar doen!
Maarrruuuhh, hoe is je moeder er aan toe? Durft ze alweer de tram in?
Maarrruuuhh, hoe is je moeder er aan toe? Durft ze alweer de tram in?
Beste gast van 10 juli.
Al eens gedacht dat het hier een integratie-project voor mensen met een geestelijke handicap kan betreffen ?
Al eens gedacht dat het hier een integratie-project voor mensen met een geestelijke handicap kan betreffen ?
Ach, die trambestuurders en buschauffeurs van de HTM, de RET of het Amsterdams vervoerbedrijf, die hebben nooit een cursus klantvriendelijkheid gevolgd.
Hagenezen zijn een apart slag mensen
Hagenezen zijn een apart slag mensen
Wel eens gedacht J.H om zelf een cursus te volgen van waarde en normen ???Het zou je niet misstaan,want dat is wat jij hard nodig hebt.!!!!!!!!!!!!!!!
Nou gast dan mag jij ook meedoen aan die cursus. Een beetje fatsoen siert je door in te loggen onder je geregistreerde gebruikersnaam Lekker anoniem zo he met al die "gasten"
Leve de massa, als een kudde makke schapen achter elkaar aan !
Om die reden reageer ik dus omdat er zoveel "gasten" reageren !!!
Leve de massa, als een kudde makke schapen achter elkaar aan !
Om die reden reageer ik dus omdat er zoveel "gasten" reageren !!!
Dat is nu net het leuke ervan.Ik ga altijd met de kudd mee.
-
De klacht zoals in het eerste bericht omschreven, is op zijn zachtst gezegd niet erg tactvol door de bestuurder aangepakt. Ik kan mij er echter wel wat bij voorstellen. Sommige mensen vinden het een sport om zich niet aan de regels te houden. Dat er geen etenswaren en andere dingen genuttigt mogen worden is niet van vandaag of gisteren, maar behoort toch algemeen bekend te zijn. Zelf ben ik lid van een groep OV hobbyïsten en ken ook verschillende bestuurders in dienst bij de HTM. Ook hoor ik verhalen van wat deze mensen dagelijks mee maken. Zelf heb ik een voorval mee gemaakt in de tram, waarbij een paar jongeren het nodig vonden om zich asociaal te gedragen. Bij iedere halte werden onnodig de deuren geopend, steeds vlak voor het vertrek, waardoor er gewoon onnodige vertraging ontstond. Nadat de bestuurder tot 2 maal toe netjes had verzocht om er mee op te houden, ging men toch gewoon door. Hierop stormde de bestuurder naar achteren, greep één van de knapen in zijn kladden en zette hem resoluut buiten de deur met de mededeling; Ga jij maar eens fijn een stukje lopen! Hierop volgde nummer twee en was de rust weergekeerd. Als een ieder gewoon doet en zich aan de voorschriften houdt, is dit voor het dienst doende personeel wel zo prettig en ook zal hierdoor het gedrag van de bestuurder positief worden beïnvloed en daarmee het contakt naar de reiziger.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
tuurlijk, nee, jij komt er niet in want je hebt en tas met boodschappen stel je eens voor dat je dat gaat nuttigen. Niemand verbied mij om eet en of drinkwaren mee te nemen in de bus, tram, trein of waar dan ook.Ten tweede is het passagiers
Nuttigen van die waren is een ander verhaal!
Algemene voorwaarden + common sense. Er staat ook niet dat je niet op de stoelen mag schijten. Doe je dat toch, dan kan je problemen verwachten.Sorry maar net zoals die mannen dus zeiden, zag je nergens een sticker met dat er niet gedronken mag worden
-
Laten we hier nou geen Amerikaanse toestanden creëren. Ik ga er van uit dat een gemiddelde Nederlander toch wel weet waar zich aan te houden. Je stopt toch ook geen hondje in de magnetron om te drogen omdat niet in de gebruiksaanwijzing vermeld staat dat het niet kan? Als je een geluidseffect processor koopt van Amerikaans fabrikaat, dan staat er letterlijk in dat het een electrisch apparaat is en niet is geschikt om het onder de douche of in het bad te gebruiken! Zo kunnen we natuurlijk het gehele forum vol schrijven, maar ik ga nog steeds uit van een klein beetje gezond verstand. Overigens dwalen we op deze manier af van het onderwerp, on topic blijven.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.