LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TRANSLINK & Intrum Justitia

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
icegodd

TRANSLINK & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door icegodd »

kreeg een brief van Intrum Justitia of ik €60 (€20+€40) wilt betalen. geen andere waarschuwing/brief.

€20 was van een mislukt auto opladen van reissaldo. en BELACHELIJK €40 aan administratie kosten van Intrum Justitia.

incasso van translink ?? van automatisch opladen. bv van telecom dat kan ik dat begrijpen want je heb een contract en je neemt een dienst van hun af per maand.

bij translink heb ik geen abbo, contract en verplichting. ik heb machtiging gegeven voor overboeking als mn kaart onder x bedrag komt. als boeking mislukt is dan wordt er geen geld bijgeschreven. auto opladen = prepaid bellen.

vanavond is ook mn kaart geblokkeerd met saldo €38. en oja had los NS kaartje gekocht met €1 TOESLAG. :evil:

Hugovanluijk

Re: TRANSLINK & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Hugovanluijk »

Ik heb zelf ook een zeer vervelende ervaring met het tekortschieten in communicatie omtrent mislukte incasso's van Trans Link Systems en Intrum Justitia:

- Communicatie voorafgaand aan de klacht:

Vorige week was het voor mij opeens niet meer mogelijk om met mijn persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen in te checken.
Volgens 2 conducteurs stond er echter nog genoeg saldo op mijn OV-chipkaart en was er verder niks raars te zien volgens hun OV-chipkaartreader.
De conducteurs verwezen mij daarom door naar de informatiebalie op het treinstation.
Deze “informatiebalie” bleek echter niets meer te zijn dan een soort ANWB praatpaal, met een medewerker die mij ook niet kon helpen en mij doorverwees naar de telefonische klantenservice van OV-chipkaart (onderdeel van Trans Link Systems).

De telefonische klantenservice van OV chipkaart deed het af als een defect van mijn OV-chipkaart, wat ik erg raar vond, aangezien de conducteur en de kaartautomaat op het station mijn kaart nog gewoon kon lezen.

Vervolgens heb ik zelfstandig maar contact opgenomen met de telefonische helpdesk van de Nederlandse Spoorwegen.
Na de vele keuzemenu’s, doorverbindingen en het plotseling verbreken van de verbinding, kreeg ik dan eindelijk een medewerker aan de lijn.
Het betrof wederom een medewerker van OV-chipkaart, terwijl ik toch echt de klantenservice van de NS had gebeld.
Het werd nog mooier toen meneer mij adviseerde om contact op te nemen met de NS, op exact hetzelfde telefoonnummer waarop ik de beste man zojuist te pakken had gekregen.
Tot slot attendeerde de klantenservice medewerker mij erop dat mijn OV-chipkaart over een maand gaat verlopen.

Aangezien ik door mijn Dal Voordeelurenabonnement (waar ik dus het gehele klachttraject geen gebruik van kon maken) recht zou hebben op een gratis nieuwe OV chipkaart, besloot ik op de nieuwe OV chipkaart te wachten.
Volgens Trans Link System was immers een defecte OV-chipkaart de oorzaak van mijn probleem.

– Klacht:

Omdat het mij toch niet helemaal lekker zat, en ik gebruik wilde maken van mijn Dal Voordeelurenabonnement, besloot ik om nogmaals langs een NS kaartautomaat te gaan.
Ondanks dat de kaartautomaat aangaf dat er al voldoende tegoed op mijn OV chipkaart stond (€20,40), probeerde ik meer saldo op mijn kaart te zetten.
Doordat zelfs dit niet ging, werd het daadwerkelijke probleem eindelijk duidelijk: mijn OV-chipkaart saldo was blijkbaar geblokkeerd.
Tijdens al het voorgaande (telefonische) contact kon niemand van de klantenservice dit aan mij melden!

Na weer gebeld te hebben met de klantenservice van OV-chipkaart werd duidelijk dit kwam doordat men 2 opladingen van elk €20,- niet kon afboeken.
Als gevolg hiervan heb ik €80,- (waarvan €40,- incassokosten) aan incassobureau Intrum Justitia overgemaakt.
Ik heb echter op geen enkele wijze een aanmaning van Trans Link Systems of Intrum Justitia ontvangen.
Blijkbaar hadden ze deze brieven naar mijn oude adres gestuurd.
Ik ging er destijds van uit dat een adreswijziging van mijn NS account voldoende zou zijn (niet dus!).

Afgezien van het gegeven dat volgens de klantenservice de adreswijziging mijn verantwoordelijkheid was, vind ik het zeer kwalijk dat ik op geen enkele andere manier (telefonisch, hetzij email) benaderd ben over de openstaande incasso’s!

Waarom is het in dit digitale tijdperk niet mogelijk/voldoende om een adreswijziging bij 1 centraal OV loket door te geven??
De communicatie tussen zowel Trans Link Systems en de Nederlandse Spoorwegen, als Trans Link Systems en de consument laat zwaar te wensen over! Waar ik tussen de klantenservices van beide bedrijven juist wel weer over en weer werd doorgeschakeld. Met wie doe ik eigenlijk zaken bij het inchecken op een NS-incheckpaal: NS of Trans Link Systems?

Schandalige gang van zaken, en ik ben blij als ik niet meer afhankelijk ben van Trans Link Systems!

edm

Ongelezen bericht door edm »

Onrechtmatige inschakeling van incasso & frauduleuze automatische afschrijving

Translink systems heeft zonder toestemming automatische incasso toegepast op een persoonlijke OV chipkaart terwijl deze als handmatig oplaadbaar is aangevraagd.
Nadat de afschrijving eenmalig niet kon plaatsvinden is de vordering direct naar een incasso bureau gegeven zonder communicatie richting kaarthouder.
Nu is het originele bedrag van E 10 verhoogd naar E 50 en de kaart geblokkeerd.
Translink systems gedraagt zich onrechtmatig en frauduleus.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

edm schreef:Onrechtmatige inschakeling van incasso & frauduleuze automatische afschrijving

Translink systems heeft zonder toestemming automatische incasso toegepast op een persoonlijke OV chipkaart terwijl deze als handmatig oplaadbaar is aangevraagd.
Nadat de afschrijving eenmalig niet kon plaatsvinden is de vordering direct naar een incasso bureau gegeven zonder communicatie richting kaarthouder.
Nu is het originele bedrag van E 10 verhoogd naar E 50 en de kaart geblokkeerd.
Translink systems gedraagt zich onrechtmatig en frauduleus.
Dus, zij proberen te incasseren zonder machtiging?
Dat is incassofraude / poging daartoe - ik zou hiervan aangifte doen (bij je bank, en politie) en aan de incassocowboy vragen om een kopie van het contract / aanvraag en kopie van machtiging tot incasso..
Blij dat ik geen OV kaart nodig heb - wat een hoofdpijndossier is dat zeg.

marjam

Ongelezen bericht door marjam »

Ook ik heb een vervelende ervaring met translink en de 40 euro extra kosten.
dit is mij geschiedenis:
Ik heb de correspondentie hier naast me liggen:

op 3 december heb ik een brief ontvangen waarin gesteld wordt dat ik 20 euro moest betalen vanwege een mislukte incasso.
Aangezien ik zelf rond dat tijdstip ook 20 euro op de kaart had gezet ben ik er vanuit gegaan dat er sprake was van een misverstand.
Ik heb geprobeerd op de site te kijken, maar ik was niet bekend op de site en kon dus nergens iets zien.
Ik besloot dit verder uit te zoeken na mijn bezoek aan Milaan.

Op 15 december 2014 ben ik naar Milaan gegaan en daar is de eerste dag mijn portemonnee gestolen met daarin o.a. mijn ov kaart.
Hiervan heeft mijn zoon onmiddellijk melding gedaan. Zelf heb ik gebeld bij terugkomst. Er werd mij verteld dat ik nog een tegoed had op mijn kaart wat naar mijn rekening zou worden gestort.
Hierdoor ben ik er van uit gegaan dat ik zelf dus niets verschuldigd was.

Op 18 december heb ik mijn nieuwe ov kaart ontvangen.

Op 24 december heb ik een brief ontvangen met daarin de mededeling dat ik 20 euro moest betalen plus 2,50 kosten.
Ik heb me hierover verbaasd maar heb verder geen actie ondernomen omdat ik had gehoord dat ik juist 23,05 zou terugkrijgen.

Op 29 december heb ik een brief ontvangen met daarin de mededeling dat ik 23,05 tegoed had.
Op deze dag is dit bedrag ook bijgeschreven op mijn rekening.

Ik dacht dat hiermee de zaak uit de wereld was.

Tot mijn stomme verbazing en boosheid ontving ik 14 januari 2015 een brief met een acceptgiro van 60 euro!!! (ook de 20 euro en de 40 euro kosten)
Ik heb dit onder protest betaald en een uitgebreide correspondentie met de klantenservice gevoerd,

Zij stellen echter alleen maar dat ik dan maar contact had moeten opnemen als dingen niet duidelijk waren.
Dat heb ik dus inderdaad niet gedaan.Dat klopt.
Toch denk ik dat het heel vreemd is dat ik eerst een brief krijg dat ik iets moet betalen, dan een brief krijg dat ik iets terugkrijg (wat ik dan ook daadwerkelijk heb ontvangen) en ik vervolgens een brief krijg met een acceptgiro dat ik 60 euro moet betalen. (200% boete)

Ik heb aangeboden dat ik het eens ben met de 20 euro als er bewezen kon worden dat er 20 euro automatisch op mijn rekening is gezet, maar dat ik de 40 euro toch graag teruggestort zou zien.Er is op zijn minst niet duidelijk is gecommuniceerd.
Echter, men vindt het mijn fout.

Wat machteloos sta je tegenover zo'n monopolie positie als dit soort bedrijven.
Mijn automatisch opladen heb ik uiteraard zo snel mogelijk stopgezet.
ik heb geen idee meer wat ik nu nog kan doen. Iemand anders?

Gesloten