LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uit de taxi gezet Connexxion AOV

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jose.van-vliet-al-kurdi
Contacteer:

Uit de taxi gezet Connexxion AOV

Ongelezen bericht door jose.van-vliet-al-kurdi »

Mijn dementerende moeder is vanmiddag door de chauffeur van Connexxion uit de taxi gezet, niet voor haar huisadres maar ergens onderweg. Mijn moeder kreeg het aan de stok met de chauffeur en moest van haar achterin zitten, dat weigerde mijn eigenwijze dementerende moeder en bleef zitten waar ze zat. De chauffeur was het daar niet mee eens en verzocht mijn moeder de taxi te verlaten, waarop mijn moeder weigerde en zij dat ze dan de politie maar moest bellen. Gelukkig zijn die ook gekomen en hebben mijn moeder dan ook thuis afgezet. Wie weet waar ze anders in haar paniek terecht had gekomen. Ik weet dat mijn moeder lastig gedrag kan vertonen daarom reist ze ook beschermd van deur tot deur. Maar had de chauffeur niet zo wijs moeten zijn te negeren hoe moeilijk ook?En mijn moeder van Amsterdam naar Oostzaan moeten rijden. Ze weten bij Connexxion toch dat je met ouderen te maken krijgt en dat daar ook mensen met dementie tussen zitten. Ik heb een klacht ingediend en hoop ook dat Connexxion dat serieus neemt, want wat als mijn moeder door de stad had gaan dwalen?
Laatst gewijzigd door jose.van-vliet-al-kurdi op 07 feb 2017 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Re: Uit de taxi gezet Connexxion AOV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Met alle respect: ook een eigenwijze demente oudere kan zich niet onbeperkt misdragen. Als zij over de grens gaat en aanwijzingen van de vervoerder niet opvolgt, houdt het een keer op. We zijn er niet bij geweest, dus echt beoordelen kunnen wij het niet - evenmin als jij.

Mijn advies: stop geen energie in klagen, maar zoek naar een manier waarop dit mogelijk voorkomen kan worden. Als ze een eigenwijze, demente, lastige oudere is, is alleen reizen misschien gewoon niet meer mogelijk.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, zoals Moneyman ook al aangeeft, er zijn grenzen in gedrag. Hoe dit gedrag ontstaat (bv door Dementie) is hierbij niet zo belangrijk.
Een Taxichauffeur is geen zorgverlener, maar iemand welke de klant veilig moet vervoeren. Dat is helaas bij "afwijkend gedrag" niet altijd mogelijk.

Niet in de Taxi, maar bv ook niet in het Openbaar Vervoer.
Neem aan dat de taxichauffeur de politie heeft gebeld, dus deze heeft goed een adequaat gehandeld in een ook voor hem/haar moeilijke situatie.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Neem me niet kwalijk, maar als je moeder aan het dementeren is, waar is dan de begeleiding? Je kan wel alles op het bordje van Connexion willen schuiven, maar wat anderen hier boven ook al schreven: dat is gewoon een vervoersonderneming en verder niks.

Wat dat 'negeren' betreft: uit je verhaal maak ik op dat je moeder naast de chauffeur zat, en dat die wilde dat ze achterin ging zitten. Zat je moeder soms aan het stuur te sjorren, of de versnellingspook alle kanten op te duwen, om eens wat te noemen? Of de radio steevast op standje 100 zetten? Dan valt er niet zoveel te negeren weet je.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2017 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: op de man spelen, offtopic

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb begrepen dat (sommige?) gemeenten werken met een vervoerspas voor AOV, en op die pas staan de voorwaarden en diensten waar de houder van die pas conform de beschikking recht op heeft. Ik weet niet of dat hier ook zo is, maar als dat zo is, lijkt het me wel handig om eea aan te passen via de gemeente, zodat je dementerende moeder een vervoersoplossing kan krijgen die past bij haar behoeftes.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

Gesloten