LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verdwijnen 5 retourenkaart?
Verdwijnen 5 retourenkaart?
Ik las van het weekend iets over dat de 5 retourenkaart ook zou verdwijen? Weet iemand hier iets van, ik heb er helemaal niks over gehoord.
Zou dat ook weer echt belachelijk vinden. Ik werk bij een bedrijf waar we een 4-daagse werkweek hebben. Zelf heb ik wel een abonnement omdat het tevens voor de bus is, waar ik prive ook veel gebruik van maak.
Maar veel collega's gebruiken de 5 retourenkaartjes, dat is voor hun veel voordeliger. Dat zou betekenen dat ze straks toch een abonnement moeten nemen, terwijl ze geen extra vergoeding krijgen (die is op basis van een jaartrajectkaart) en dus duurder uit zijn.
Zou dat ook weer echt belachelijk vinden. Ik werk bij een bedrijf waar we een 4-daagse werkweek hebben. Zelf heb ik wel een abonnement omdat het tevens voor de bus is, waar ik prive ook veel gebruik van maak.
Maar veel collega's gebruiken de 5 retourenkaartjes, dat is voor hun veel voordeliger. Dat zou betekenen dat ze straks toch een abonnement moeten nemen, terwijl ze geen extra vergoeding krijgen (die is op basis van een jaartrajectkaart) en dus duurder uit zijn.
Re: Verdwijnen 5 retourenkaart?
Volgens mij inderdaad iets in het kader van NS bezuinigingen. De 5 retourenkaart werd volgens hen te weinig gebruikt om rendabel te zijn. Hoe zou dat nou toch komen.....
De NS site zegt er zelf dit over :
De NS site zegt er zelf dit over :
afschaffing van de extra (quantum-)korting op de 5-Retourkaart; wel blijft de mogelijkheid bestaan om deze zowel op basis van vol als gereduceerd tarief aan te schaffen;
Oh...nu snap ik er nog niks van. Wat houdt de extra korting dan in?
Nou ja..ik zie het volgend jaar allemaal wel, voor mij is dit niet van belang eigenlijk.
Nou ja..ik zie het volgend jaar allemaal wel, voor mij is dit niet van belang eigenlijk.
De korting houdt in dat als je die 5 kaarten tegelijk koopt, dat goedkoper is dan dat je 5 losse kaartjes gaat kopen. Die korting vervalt dus, het nemen van 5 kaarten ineens heeft dus geen voordelen meer t.o.v. het nemen van 5 losse kaartjes.
Dan hoeven ze het ook geen 5 retourenkaart meer te noemen. En wordt het dus voor mijn collega's wel duurder. Yes......lange leve de NS.
Precies jij hebt hem door, Je noemt het hetzelfde en vangt er toch meer geld voor. Slimme truc toch? De NS is gewoon een rotbedrijf en zal dat ook altijd blijven.
Yep, ben ik het helemaal mee eens, helaas.
Je bedoelt zeker : de 5-retourenkaart wordt te veel gebruikt waardoor de managers het idee krijgen dat ze meer kunnen vangen.
Zo ging dat toen ook met het avondretour ...
Ik zie het nog gebeuren dat de 'voordeel-uren'-kaart en de 65-plus pas worden afgeschaft omdat ze 'niet genoeg' gebruikt worden.
Zo ging dat toen ook met het avondretour ...
Ik zie het nog gebeuren dat de 'voordeel-uren'-kaart en de 65-plus pas worden afgeschaft omdat ze 'niet genoeg' gebruikt worden.
dat avondretour van vroeger gebruikte ik veel, was erg aantrekkelijk qua prijs.... maar de ns maakte blijkbaar nog niet genoeg winst. Zal altijd wel zo blijven, altijd moet men méér méér, méér verdienen.
Schaf eerst dat vele kantoorpersoneel maar af. (niet ontslaan, maar bij vertrek geen nieuwe meer aannemen)
Ze hebben wel goede marketingfiguren in dienst, die zijn steengoed het het netjes en fatsoenlijk formuleren van een verandering die zonder dat je het eigenlijk goed doorhebt jou op kosten jagen.
Net als de OV-kaart: Nu niet meer in 12 termijnen betalen, maar in 10! U reist dus twee maanden GRATIS!!!Lijkt dat niet geweldig?
Helaas wordt de maandtermijn wel veel hoger zodat je nu in 10 maanden betaalt wat je voorheen in 12 maanden neerlegde. Uiteindelijk is er dus niks gratis. Misleiding ten top toch? Velen denken er verder neit bij na en denken dat ze voordelig uit zijn.
Schaf eerst dat vele kantoorpersoneel maar af. (niet ontslaan, maar bij vertrek geen nieuwe meer aannemen)
Ze hebben wel goede marketingfiguren in dienst, die zijn steengoed het het netjes en fatsoenlijk formuleren van een verandering die zonder dat je het eigenlijk goed doorhebt jou op kosten jagen.
Net als de OV-kaart: Nu niet meer in 12 termijnen betalen, maar in 10! U reist dus twee maanden GRATIS!!!Lijkt dat niet geweldig?
Helaas wordt de maandtermijn wel veel hoger zodat je nu in 10 maanden betaalt wat je voorheen in 12 maanden neerlegde. Uiteindelijk is er dus niks gratis. Misleiding ten top toch? Velen denken er verder neit bij na en denken dat ze voordelig uit zijn.