LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde ingangsdatum NS voordeelurenkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
pfarholly

Verkeerde ingangsdatum NS voordeelurenkaart

Ongelezen bericht door pfarholly »

Beste iedereen,

Gisteren heb ik een dalvoordeelurenkaart via NS.nl besteld.
De eerste stap was de datum ingeven, die ik op de dag van toen (15-04-2014) heb ingesteld.
Na het doorlopen van alle stappen en de betaling voltooid was, kreeg ik per mail een bevestiging dat het abonnement op 29-04-2014 in zou gaan..

(ik probeer het zo kort en bondig mogelijk te vertellen)

Ik meteen bellen.. (a 10ct per minuut plus gebruikelijke kosten). Ze konden er niks aan doen, dus pech. Ik er niet mee eens, doorverbonden met de technische dienst, ook daar konden ze niks doen. Ik moet t afwachten en over een week terugbellen om het dan op te zeggen. Kan nu niet. Opgehangen.

Meteen op Twitter @NS_online het probleem voorgelegd, maar ook hier kunnen ze me niet helpen.

Mijn vraag is..
Ik heb toch recht om mijn bestelling direct te annuleren en mijn geld terug te krijgen? :cry:

Rot NS.. :(

Shine

Re: Verkeerde ingangsdatum NS voordeelurenkaart

Ongelezen bericht door Shine »

U hebt nagelaten om het vraagteken achter de datum te lezen. Of u hebt het genegeerd!
Standaard staat namelijk de datum met ongeveer 14 dagen vooruit. U hebt dit aangepast naar de 15e.

De toelichting behelst de volgende opmerking op de NS website.
. Toelichting ingangsdatum

Sluit dit menu
Let op! De ingangsdatum staat standaard 14 dagen in de toekomst, omdat het maken en toesturen van een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart 2 weken duurt. Mocht u al een persoonlijke OV-chipkaart bezitten, dan kunt u een eerdere ingangsdatum kiezen.
https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct? ... l-voordeel

Kortom, het klopt dus allemaal, de NS handelt correct.

pfarholly

Ongelezen bericht door pfarholly »

Beste Shine,

Klopt. Maar waarschijnlijk is er toch iets mis gegaan in het versturen van het formulier, want ik heb de dag zeker weten op 15 april gezet.

En zo netjes handelt de NS niet, want in de support kunnen ze goed reageren, maar een oplossing verzinnen op het probleem is te moeilijk voor ze.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

pfarholly schreef:Beste Shine,

Klopt. Maar waarschijnlijk is er toch iets mis gegaan in het versturen van het formulier, want ik heb de dag zeker weten op 15 april gezet.

En zo netjes handelt de NS niet, want in de support kunnen ze goed reageren, maar een oplossing verzinnen op het probleem is te moeilijk voor ze.
Volgens mij snap je niet goed wat Shine schrijft.
Als je het abonnement in aanvraagt op 15-04-2014,dan kan je het abonnement NIET inlaten gaan per die datum.
Dan moet de datum minimaal 14 dagen verder zijn,zoals ook in Shine`s post staat.
De NS is dus niet verkeerd bezig maar je hebt zelf een fout gemaakt.
Dus in plaats van te klagen dat de NS niet klantvriendelijk is,fout is etc moet je jezelf aanspreken op het niet goed lezen van de voorwaarden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

gilas schreef: Volgens mij snap je niet goed wat Shine schrijft.
Als je het abonnement in aanvraagt op 15-04-2014,dan kan je het abonnement NIET inlaten gaan per die datum.
Dan moet de datum minimaal 14 dagen verder zijn,zoals ook in Shine`s post staat.
De NS is dus niet verkeerd bezig maar je hebt zelf een fout gemaakt.
Dus in plaats van te klagen dat de NS niet klantvriendelijk is,fout is etc moet je jezelf aanspreken op het niet goed lezen van de voorwaarden.
Wat persoon probeerde is ook niet mogelijk.
Want het abonnement kan pas ingaan nadat deze fysiek (het kaartje/pasje) is gemaakt - en daarvoor is tijd nodig. Vandaar de standaard twee weken.
Daarnaast - Stel, je besteld en betaald per 10e, en krijg het kaartje op de 24e - gaan mensen klagen over de 14 dagen die ze hun duur betaalde abonnement niet hebben kunnen gebruiken.
Want, zo redeneert men dan, ik krijg hem later dan besteld, dus zijn de NS oplichters...

Gesloten