bodejosm43
Niet geboren, wel getogen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vernielzucht
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Vernielzucht
toch zit daar wel wat in, vriendelijkheid bij het personeel leidt al tot een heel andere houding bij de reizigers. Mijn stekels gaan ook al overeind staan bij een chagareinige chauffeur of conducteur. Een beetje uitstraling van het werkplezier doet wonderen!
Re: Vernielzucht
Inderdaad ,
gisteren in de bus werdt een meisje van 16 zomaar zonder reden totaal denegrerend afgekraakt door de chauffeur hier.
En dat meisje begroette de chauffeur wél en sprak hem met U aan,De bus stond nog stil en ze vroeg alleen wat informatie en kreeg alleen maar cinische snauwen als; "wat is het vrouwke. ben de tegen mij aan het praten?"wa bedoelde, beetje duidelijker he, " ik ben geen informatiebord hé, ga nou maar zitten...."
En als de inhoud van de topics van openbaar vervoer een beetje een weerspiegeling is van de houding t.o.v. het voorgenomen wereldbeeld is deze zeer negatief.
Ik las hier al dingen als "buschauffeurs zitten aan de frontlinie van het geweld", terwijl er in 2006 evenveel geweldsdelicten zijn geweest in het openbaar vervoer als in de supermarkten.
De "frontlinies" lagen in 2006 bij de hulpverlenende diensten.
En waneer zelfs hier nog even met het grootste gemak krantenberichten aangepast worden door er nog een schepje bovenop te doen en zomaar te veranderen van lichte verwordingen en kleerscheuren naar een vreselijk bloederige steekpartij vind ik dat ook zeer smakeloze olie op het vuur en zou wat zelfkritiek hierin ook geen kwaad kunnen.
Waarom moeten de dingen dan nog net even erger gemaakt worden dan daadwerkelijk vermeld is?
On-begrijpelijk vind ik zoiets en zeer smakeloos
gisteren in de bus werdt een meisje van 16 zomaar zonder reden totaal denegrerend afgekraakt door de chauffeur hier.
En dat meisje begroette de chauffeur wél en sprak hem met U aan,De bus stond nog stil en ze vroeg alleen wat informatie en kreeg alleen maar cinische snauwen als; "wat is het vrouwke. ben de tegen mij aan het praten?"wa bedoelde, beetje duidelijker he, " ik ben geen informatiebord hé, ga nou maar zitten...."
En als de inhoud van de topics van openbaar vervoer een beetje een weerspiegeling is van de houding t.o.v. het voorgenomen wereldbeeld is deze zeer negatief.
Ik las hier al dingen als "buschauffeurs zitten aan de frontlinie van het geweld", terwijl er in 2006 evenveel geweldsdelicten zijn geweest in het openbaar vervoer als in de supermarkten.
De "frontlinies" lagen in 2006 bij de hulpverlenende diensten.
En waneer zelfs hier nog even met het grootste gemak krantenberichten aangepast worden door er nog een schepje bovenop te doen en zomaar te veranderen van lichte verwordingen en kleerscheuren naar een vreselijk bloederige steekpartij vind ik dat ook zeer smakeloze olie op het vuur en zou wat zelfkritiek hierin ook geen kwaad kunnen.
Waarom moeten de dingen dan nog net even erger gemaakt worden dan daadwerkelijk vermeld is?
On-begrijpelijk vind ik zoiets en zeer smakeloos
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Vernielzucht
Sensatie. Alleen voor sensatie. Dat levert geld op, want dan koopt iedereen de krant. Wat heeft iemand aan een saaie krant... Niets toch en ook hier geld dat zij moeten concureren en dat doen zij door er een schepje er boven op te doen. Weet de krantlezer nu veel wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Bij mij in de bus durfde iemand mij op de vingers te tikken over een verkeerssituatie. Het betrof een rotonde. Er stonden geen voorrangsborden dus al het verkeer dat de rotonde op wilde rijden heeft gewoon voorrang. Ineens klonk er een claxon, een middelvinger en een grote bek vanuit een auto. Ik trok mij er niets van aan er reed verder. Een klant die dit gezien had, vertelde mij dat al het verkeer op de rotonde voorrang heeft. Dit zou gelden voor alle rotondes. Ik vroeg van wie zij dat heeft, want er staan geen borden of andere verkeerstekens die dat doen besluiten. Zij had het uit de plaatselijke krant. Hierin zou hebben gestaan dat tegenwoordig al het verkeer op de rotonde voorrang heeft en iedere bestuurder die dus de rotonde wilt oprijden alle overige bestuurders op de rotonde voor moet laten gaan. Ik heb dat verhaal bij haar ontkrachtigd door te zeggen dat er geen (rechtsgeldige) borden staan die dat bevestigen en dus dat wat in de krant staat verkeerd gelezen of begrepen is.
Dit zijn typisch mensen die denken dat de krant altijd gelijk heeft. Deze zelfde soort mensen geloven dus ook dat iemand na een aanrijding met ernstig letsel is afgevoerd met de ambulance, terwijl er enkelt een schrammetje op het been zichtbaar was. In weze wordt het slachtoffer bij twijfel door de verpleegkundige voor nader onderzoek dan meegenomen naar het ziekenhuis om deze goed te laten doorlichten door artsen. Hij of zij is dan van de verantwoording van het slachtoffer af en geeft deze door aan de artsen.
Bij mij in de bus durfde iemand mij op de vingers te tikken over een verkeerssituatie. Het betrof een rotonde. Er stonden geen voorrangsborden dus al het verkeer dat de rotonde op wilde rijden heeft gewoon voorrang. Ineens klonk er een claxon, een middelvinger en een grote bek vanuit een auto. Ik trok mij er niets van aan er reed verder. Een klant die dit gezien had, vertelde mij dat al het verkeer op de rotonde voorrang heeft. Dit zou gelden voor alle rotondes. Ik vroeg van wie zij dat heeft, want er staan geen borden of andere verkeerstekens die dat doen besluiten. Zij had het uit de plaatselijke krant. Hierin zou hebben gestaan dat tegenwoordig al het verkeer op de rotonde voorrang heeft en iedere bestuurder die dus de rotonde wilt oprijden alle overige bestuurders op de rotonde voor moet laten gaan. Ik heb dat verhaal bij haar ontkrachtigd door te zeggen dat er geen (rechtsgeldige) borden staan die dat bevestigen en dus dat wat in de krant staat verkeerd gelezen of begrepen is.
Dit zijn typisch mensen die denken dat de krant altijd gelijk heeft. Deze zelfde soort mensen geloven dus ook dat iemand na een aanrijding met ernstig letsel is afgevoerd met de ambulance, terwijl er enkelt een schrammetje op het been zichtbaar was. In weze wordt het slachtoffer bij twijfel door de verpleegkundige voor nader onderzoek dan meegenomen naar het ziekenhuis om deze goed te laten doorlichten door artsen. Hij of zij is dan van de verantwoording van het slachtoffer af en geeft deze door aan de artsen.
Re: Vernielzucht
Vandaag in de telegraaf;
Hoofddorp- Een 43-jarige buschauffeur uit hoofddorp is in de nacht van zaterdag op zondag bewustenloos geslagen door twee passagiers.
De politie trof de chauffeur omstreeks 01.15 buiten bewustzijn in zijn bus aan, ter hoogte van Spaarnepoort, aldus de politie kennemerland.
De chauffeur verklaarde te zijn aangevallen door twee jongens van ongeveer 16 á 17 jaar.
De jongens wilden naar Haarlem, maar de bus ging niet verder dan Hoofddorp. Hierdoor zouden zij kwaad zijn geworden en daarom hebben besloten de buschauffeur te mishandelen.
De chauffeur is voor onderzoek en behandeling overgebracht naar het ziekenhuis.
Doe men precies wat er in de dienstregeling staat...is het nog niet goed???
Hoofddorp- Een 43-jarige buschauffeur uit hoofddorp is in de nacht van zaterdag op zondag bewustenloos geslagen door twee passagiers.
De politie trof de chauffeur omstreeks 01.15 buiten bewustzijn in zijn bus aan, ter hoogte van Spaarnepoort, aldus de politie kennemerland.
De chauffeur verklaarde te zijn aangevallen door twee jongens van ongeveer 16 á 17 jaar.
De jongens wilden naar Haarlem, maar de bus ging niet verder dan Hoofddorp. Hierdoor zouden zij kwaad zijn geworden en daarom hebben besloten de buschauffeur te mishandelen.
De chauffeur is voor onderzoek en behandeling overgebracht naar het ziekenhuis.
Doe men precies wat er in de dienstregeling staat...is het nog niet goed???
Re: Vernielzucht
Wij kunnen bepaalde incidenten doorgeven op een besloten internetpagina van het vervoersbedrijf.
Of er iets mee gebeurd blijft de vraag...voor de statistieken is het wel mooi, het blijft binnenshuis, en de media zodoende buitenschot.
Maar ook vervoersbedrijven komen er niet meer omheen, en geven toe dat ze immers een onderdeel van een maatschappij zijn die verhardt.
Of er iets mee gebeurd blijft de vraag...voor de statistieken is het wel mooi, het blijft binnenshuis, en de media zodoende buitenschot.
Maar ook vervoersbedrijven komen er niet meer omheen, en geven toe dat ze immers een onderdeel van een maatschappij zijn die verhardt.