Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over vervolgschade?
Ik heb vorige maand door vertragingen tussen A'dam Centraal en Schiphol (15min wordt 1.5 uur) mijn vlucht gemist en heb bovenop mijn waardeloos geworden ticket een nieuwe moeten kopen voor 450 euro.
Het probleem is eigenlijk vooral dat er voortdurend door NS personeel en de speakers werd gezegd dat er 'zo een trein zou komen' en dat werd steed maar later en die trein werd uiteindelijk ook opgeheven. De volgende had halverwege ook weer allerlei vertragingen. Als ik goed geinformeerd was, had ik op tijd voor ander vervoer kunnen zorgen.Voor de duidelijkheid: tussen A'dam en Schiphol konden gewoon treinen rijden. Alleen was de internationale trein omgeleid omdat er bij schiphol een wisselstoring was.
Kost het 450 euro als je de instructies van het NS personeel serieus neemt? (minus 1,60; guess what: ik krijg mijn treinkaartje vergoed)
Kunnen de NS zich eigenlijk wel zomaar aan alle verantwoordelijkheden onttrekken door zich in te dekken tegen vervolgschade? Ze hebben toch bewust gekozen om de internationale trein om te leiden en er geen andere trein voor in de plaats in te zetten?
Ik hoor graag commentaar, hopelijk ook van de redactie.
Bij voorbaat dank
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervolgschade
Re: Vervolgschade
misschien is dit interessant voor je: via www.sgc.nl (Stichting Geschillencommissie) is een uitspraak te raadplegen over een soortgelijk geval. Te vinden onder kopje Openbaar Vervoer/uitspraken/"vliegtuig gemist door vertraging". Niet helemaal een soortgelijk geval, maar toch.. Bij blijvend verschil van mening is voorlegging aan SGC wellicht de moeite waard? Neem aan dat je meerkosten meer waren dan de 20 euro klachtengeld die SGC vraagt..
Heeft de NS niet aangeboden een taxi voor u te regelen? Dat is wel gebruikelijk voor mensen die hun vliegtuig dreigen te missen. Zelfs voor ritten naar Dusseldorf doet de NS niet moeilijk. Ik sprak laatst een taxichauffeur die een door de NS betaalde rit naar vliegveld Kloten heeft gemaakt.
Ikzelf heb eens een taxi moeten nemen om op tijd te komen voor een solicitatiegesprek. De NS heeft deze 8 tientjes keurig terugbetaald.
Wat is het standpunt van de NS om u de 450 euro niet terug te betalen?
Ikzelf heb eens een taxi moeten nemen om op tijd te komen voor een solicitatiegesprek. De NS heeft deze 8 tientjes keurig terugbetaald.
Wat is het standpunt van de NS om u de 450 euro niet terug te betalen?
Ik bestel altijd een taxi als ik heb gedronken en declareer dat bij de NS lukt iedere week weer.