LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Tieneplein, voor het geval dat, ik behoor ook niet tot de chagrijnige al zeg ik het zelf...integendeel.
Het aantal klachten over onbehoorlijk gedrag zijn nihil (zonder mezelf op de borst te kloppen, dat is niet mijn opzet)
Het is een rol die me heel goed afgaat, zonder mezelf daarbij uit het oog te verliezen.
Jou vergelijking met een kassa-of winkelbediende gaat in deze ook volledig mank. Er komt zo veel meer op je af, weinig tijd en hectische situatie's, je bent als buschauffeur een duizendpoot, je doet veel dingen tergelijk, je aandacht op de juiste punten verdelen.
Maar dit gaat te ver...je ziet alleen je eigen belang, en jouw belang (en van vele reizigers) hangt nu aan een zijde draadje, hopelijk hebben we dit duidelijk kunnen maken.
En vaste klanten zoals jou hebben we graag, een teken dat je toch wel enigzins tevreden over ons bent.
Het aantal klachten over onbehoorlijk gedrag zijn nihil (zonder mezelf op de borst te kloppen, dat is niet mijn opzet)
Het is een rol die me heel goed afgaat, zonder mezelf daarbij uit het oog te verliezen.
Jou vergelijking met een kassa-of winkelbediende gaat in deze ook volledig mank. Er komt zo veel meer op je af, weinig tijd en hectische situatie's, je bent als buschauffeur een duizendpoot, je doet veel dingen tergelijk, je aandacht op de juiste punten verdelen.
Maar dit gaat te ver...je ziet alleen je eigen belang, en jouw belang (en van vele reizigers) hangt nu aan een zijde draadje, hopelijk hebben we dit duidelijk kunnen maken.
En vaste klanten zoals jou hebben we graag, een teken dat je toch wel enigzins tevreden over ons bent.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
ik blijf erbij dat er wel heel snel naar het stakingsmiddel wordt gegrepen, je hoort al 2 weken niks anders in het OV. Binnen geen enkele sector van de samenleving hoor je zo veel van stakingen dan in het OV. Want ja, die komen het hardste aan he. En iedereen moet hier maar begrip voor opbrengen, ook al ben je als reiziger die geen andere vorm van vervoer heeft, 2 uur bezig om op je werk te komen. Maar daar mogen we het niet over hebben. Er zijn honderderdduizenden mensen die betere arbeidsvoorwaarden kunnen hebben, die staken ook niet
Dan ben je beslist niet de enige, dat is in zoveel banen zo, je bent geen uitzondering.Jou vergelijking met een kassa-of winkelbediende gaat in deze ook volledig mank. Er komt zo veel meer op je af, weinig tijd en hectische situatie's, je bent als buschauffeur een duizendpoot, je doet veel dingen tergelijk, je aandacht op de juiste punten verdelen.
alleen je eigen belang? het zijn de reizigers nu juist die de dupe zijn, de chauffeurs komen voor hun belangen op.Maar dit gaat te ver...je ziet alleen je eigen belang, en jouw belang (en van vele reizigers) hangt nu aan een zijde draadje, hopelijk hebben we dit duidelijk kunnen maken.
ik zou ze maar tevreden houden, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze geen enkele keus hebben qua vervoer.En vaste klanten zoals jou hebben we graag, een teken dat je toch wel enigzins tevreden over ons bent.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Martin, dat zou allemaal best wel kunnen.
Feit blijft dat het nu wel zijn vruchten gaat afwerpen...dus ook voor de reiziger indirekt.
Feit blijft dat het nu wel zijn vruchten gaat afwerpen...dus ook voor de reiziger indirekt.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ik had het opgegeven, maar ik probeer het nog 1 keer. Chauffeurs komen niet alleen voor hun eigen belangen op. De marktwerking is voor reizigers en personeel nadelig. Dus als er gestaakt wordt n.a.v. die marktwerking (en dat zijn dus nagenoeg alle stakingen), dan is die staking niet alleen voor het personeel.het zijn de reizigers nu juist die de dupe zijn, de chauffeurs komen voor hun belangen op.
Openbaar vervoer wordt alleen maar minder, minder lijnen, minder ritten enz. Maar blijkbaar wil je dat niet zien. Als je over een paar jaar nog langer over jouw traject doet (als je uberhaupt nog op dat traject OV hebt), ben je daar dan blij mee? Had je dan niet graag gewild dat er gestaakt was zodat het niet zou gebeuren? Je moet niet alleen naar nu kijken, je moet ook naar de toekomst kijken!!!
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Jongens, ik houd er mee op. Jullie willen gewoon niet nadenken over wat ik zeg en ondertussen wordt mij van alles verweten. Daar heb ik echt geen zin meer in.
Jullie maken van mij je tegenstander, terwijl ik alleen maar wil meedenken over hoe je zowel de reiziger van dienst kan zijn en ook het OV op een goed peil kan blijven houden. Daar komen alleen maar koppige reacties op terug. Jammer. Fijne dag nog!
Overigens wil ik nog even kwijt dat ook kassawerk niet zonder stress en tijdsdruk gaat. Jullie zijn heus niet zieliger dan anderen, doe nou niet alsof je de zwaarste baan ter wereld hebt.
Zodra je met klanten te maken krijgt, zijn er veel vervelende tussen. Het kan dan moeilijk zijn om vrolijk en vriendelijk te blijven. Toch moet dat en ik kan het zeer waarderen wanneer een winkelier of buschauffeur dat doet. (En zelfs dat soort opmerkingen verdraaien jullie nog zodat het lijkt alsof je niet gewaardeerd wordt. Dan houdt het voor mij op.)
Jullie maken van mij je tegenstander, terwijl ik alleen maar wil meedenken over hoe je zowel de reiziger van dienst kan zijn en ook het OV op een goed peil kan blijven houden. Daar komen alleen maar koppige reacties op terug. Jammer. Fijne dag nog!
Overigens wil ik nog even kwijt dat ook kassawerk niet zonder stress en tijdsdruk gaat. Jullie zijn heus niet zieliger dan anderen, doe nou niet alsof je de zwaarste baan ter wereld hebt.
Zodra je met klanten te maken krijgt, zijn er veel vervelende tussen. Het kan dan moeilijk zijn om vrolijk en vriendelijk te blijven. Toch moet dat en ik kan het zeer waarderen wanneer een winkelier of buschauffeur dat doet. (En zelfs dat soort opmerkingen verdraaien jullie nog zodat het lijkt alsof je niet gewaardeerd wordt. Dan houdt het voor mij op.)
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ik houd ook ermee op. Ik begrijp de chauffeurs op zich wel, maar vind de middelen verkeerd. Je gaat niet de reiziger (= je doelgroep) pakken als je wat wilt bereiken. Natuurlijk hoop ik wel dat ze een bevredigend antwoord krijgen van hun werkgevers en dat ze met plezier hun beroep kunnen uitoefenen want, zoals terecht opgemerkt, daar profiteren wij als reizigers ook van!
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Wordt je niet door een kefhondje speels gebeten, danwel door de pit-bull..wat zich overheid noemt.
Die benadelen de passagiers het meest en hards..onder het motto "alles wat geld kost moet vermeden worden"
Wij vangen de verwijten wel op..dus een gemeende sorry voor de overlast.
Misschien wordt er straks minder gesneden in het lijnenpakket, en dan geef je de politieke beleidsmakers maar een pluim.
Die strijken de eer wel op, of het nu wel of niet op hun conto geschreven mag worden.
Het laatste uiteraad!!
Die benadelen de passagiers het meest en hards..onder het motto "alles wat geld kost moet vermeden worden"
Wij vangen de verwijten wel op..dus een gemeende sorry voor de overlast.
Misschien wordt er straks minder gesneden in het lijnenpakket, en dan geef je de politieke beleidsmakers maar een pluim.
Die strijken de eer wel op, of het nu wel of niet op hun conto geschreven mag worden.
Het laatste uiteraad!!
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Martin, blijkbaar snap je nog steeds niet waar het om draait... er is GEEN conflicht met de werkgevers...Natuurlijk hoop ik wel dat ze een bevredigend antwoord krijgen van hun werkgevers
Nu er in Brabant overeenstemming is bereikt krijgen de betreffende chauffeurs in elk geval zekerheid over wie hun werkgever gaat worden...
én er wordt een landelijke actie aangekondigd
Landelijke actie buschauffeurs tegen marktwerking
Gepubliceerd op woensdag 25 oktober 2006
UTRECHT (ANP) - Chauffeurs in het streek- en stadsvervoer houden op 15 november, vermoedelijk in Utrecht, een landelijke actiedag tegen de marktwerking in het openbaar vervoer. Vertegenwoordigers van alle stadsvervoersbedrijven en van de meeste streekvervoerders hebben dat in Utrecht besloten.
,,We proberen die dag te laten verlopen zonder te veel hinder voor de reizigers. Maar ze zullen er zeker last van hebben'', zei bestuurder Andries van den Berg van FNV Bondgenoten.
,,Iedereen is doodziek van de marktwerking. We willen dat de politiek stevig onder de neus wrijven. We zitten in verkiezingstijd en dan zien we wel of ze meegaan met ons of tegen ons zijn'', concludeerde Van den Berg.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
drie bedrijven hoeven alvast niet mee te doen:
BBA, HTM en Ret. Zij hebben al geprotesteerd tegen de marktwerking. Kunnen de reizigers ook weer normaal reizen....
BBA, HTM en Ret. Zij hebben al geprotesteerd tegen de marktwerking. Kunnen de reizigers ook weer normaal reizen....
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Buschauffeur niet het zwaarste beroep ter wereld.... Vergis je niet hoor in de zwaarte van het beroep. Jij, Tienepien, vergelijkt ons werk met jouw kassawerk. Bij ons komt er veel meer bij kijken dan jij je kunt voorstellen. Waarom denk jij dat wij lichamelijk en psychisch gekeurd moeten worden?? Dat komt bij jou op je werktaak niet voor.
Wij willen heus echt waar wel nadenken, maar alles wat jij zegt en bedenkt dat is in de afgelopen jaren al behandeld geweest. Je doet net alsof elke staking los staat van de marktwerking. Zoals ik al aangaf dit is al bezig vanaf het begin van de aangekondigde marktwerkingen in het OV. Vanaf toen waren er al acties en die zijn er dus nu nog steeds.
Eh BBA, RET, HTM niet meer staken...... Jij denkt verder ook verkeerd RoRo. Wel degelijk dat deze binnenkort weer gaan staken. Waarschijnlijk gaat HEEL het land plat. Daar wordt onder andere in Utrecht nu over onderhandelt.
Wij willen niemand tegenstander maken, maar we poberen hier jullie ons beeld te geven en het waarom erachter. Dat zijn de dingen die jullie als reziger niet te zien of te horen krijgen. Dat daar op den duur harde woorden mee gaan vallen is erg logisch. Je hebt een discussie. Vergeet niet dat het op papier anders overkomt als dat het tijdens een discussie onder ogen wordt verteld.
Wij snappen jullie dondersgoed. Ook wij zijn in het verleden reiziger geweest en ook nu reizen wij vaak nog met het OV. Op het moment dat wij als reiziger reizen dan zien en horen ook wij jullie irritaties. Vaak wordt dit doorgegeven op kantoor die er vervolgens weer naar kijken of er iets aan gedaan kan worden. Zelfs dan zijn wij als reiziger nog bezig met ONS werk, het OV en de daarbij behorende reizigers. Ook dit zien jullie NIET, omdat jullie dat niet willen zien, omdat je daar niet toe geïntresseerd bent.
Wij willen heus echt waar wel nadenken, maar alles wat jij zegt en bedenkt dat is in de afgelopen jaren al behandeld geweest. Je doet net alsof elke staking los staat van de marktwerking. Zoals ik al aangaf dit is al bezig vanaf het begin van de aangekondigde marktwerkingen in het OV. Vanaf toen waren er al acties en die zijn er dus nu nog steeds.
Eh BBA, RET, HTM niet meer staken...... Jij denkt verder ook verkeerd RoRo. Wel degelijk dat deze binnenkort weer gaan staken. Waarschijnlijk gaat HEEL het land plat. Daar wordt onder andere in Utrecht nu over onderhandelt.
Wij willen niemand tegenstander maken, maar we poberen hier jullie ons beeld te geven en het waarom erachter. Dat zijn de dingen die jullie als reziger niet te zien of te horen krijgen. Dat daar op den duur harde woorden mee gaan vallen is erg logisch. Je hebt een discussie. Vergeet niet dat het op papier anders overkomt als dat het tijdens een discussie onder ogen wordt verteld.
Wij snappen jullie dondersgoed. Ook wij zijn in het verleden reiziger geweest en ook nu reizen wij vaak nog met het OV. Op het moment dat wij als reiziger reizen dan zien en horen ook wij jullie irritaties. Vaak wordt dit doorgegeven op kantoor die er vervolgens weer naar kijken of er iets aan gedaan kan worden. Zelfs dan zijn wij als reiziger nog bezig met ONS werk, het OV en de daarbij behorende reizigers. Ook dit zien jullie NIET, omdat jullie dat niet willen zien, omdat je daar niet toe geïntresseerd bent.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Yes.....15 november landelijke staking!!! Er wordt een zondagdienst gereden. Jammer, ik had zelf liever gezien dat de boel helemaal plat ging, maar goed, zo kunnen sommige toch nog reizen. Ikzelf niet, ik zal vrij moeten nemen. Maar geen probleem, want als reiziger én als partner van een buschauffeur sta ik hier 100 % achter. Ik hoop dat er ook bij de regering nu eens een lampje gaat branden.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Zie je nu wel dat we echt wel naar een oplossing zoeken, maar wanneer de regering nu niet luistert dan bestaat er wel een grote kans dat het land plat gaat. We doen dit niet alleen voor ons, maar ook jullie belang.
Waarschijnlijk gaan we volgens Zondagdienst rijden. Mensen houdt er rekening mee dat er dan geen sneldiensten zullen rijden en de wel rijdende bussen overvol zijn vanwege bijvoorbeeld de spits .Hierdoor zal het gaan gebeuren dat uit veiligheidsoverwegingen volle bussen doorrijden. Dit houd dus in dat, wanneer je hierdoor benadeelt wordt, je op de volgende bus mag gaan wachten welke een half uurof een heel uur later komt. De bus rijdt dus niet regelmatig om bijvoorbeeld de 10 of 15 minuten en ook zullen er geen volgwagens zijn om de reiziger alsnog op te halen bij de bushalte.
Het is wederom nu ruim van te voren bekend. De media licht je er nu al over in. ZORG DUS DAT JE EEN ALTERNATIEF ZOEKT OM OP JE WERK OF SCHOOL TE KOMEN, WANT WIJ RIJDEN WEL MAAR NEMEN GEEN RISICO'S.
Dus last ga je zeer zeker hebben.
Deze actie is voortgekomen uit een gesprek tussen de vakbonden en hogere managers van OV bedrijven en zal nog verder worden uitgewerkt.
Waarschijnlijk gaan we volgens Zondagdienst rijden. Mensen houdt er rekening mee dat er dan geen sneldiensten zullen rijden en de wel rijdende bussen overvol zijn vanwege bijvoorbeeld de spits .Hierdoor zal het gaan gebeuren dat uit veiligheidsoverwegingen volle bussen doorrijden. Dit houd dus in dat, wanneer je hierdoor benadeelt wordt, je op de volgende bus mag gaan wachten welke een half uurof een heel uur later komt. De bus rijdt dus niet regelmatig om bijvoorbeeld de 10 of 15 minuten en ook zullen er geen volgwagens zijn om de reiziger alsnog op te halen bij de bushalte.
Het is wederom nu ruim van te voren bekend. De media licht je er nu al over in. ZORG DUS DAT JE EEN ALTERNATIEF ZOEKT OM OP JE WERK OF SCHOOL TE KOMEN, WANT WIJ RIJDEN WEL MAAR NEMEN GEEN RISICO'S.
Dus last ga je zeer zeker hebben.
Deze actie is voortgekomen uit een gesprek tussen de vakbonden en hogere managers van OV bedrijven en zal nog verder worden uitgewerkt.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Kijk, en dat soort acties kan ik dan wel weer waarderen. Toch nog vervoer, zij het met vertraging, maar ook een mogelijkheid tot actie. Zie je wel dat het kan
Ik kan het overigens niet laten om nog even te zeggen dat je bij een vergelijking geen identieke situaties hoeft te hebben. Je kan ook vergelijken op een onderdeel.
Dat is wat ik deed toen ik werken achter de kassa vergeleek met het te woord staan van klanten door de buschauffeur. Beiden komen in aanraking met klanten die zo hun wensen en eisen hebben en het lieft zouden zien dat je die gisteren al vervuld had. Helaas is er gewoon een groep klanten die zich onbeschoft gedraagt en daardoor blijft het lastig om altijd maar vrolijk en vriendelijk te zijn. Ik heb erg veel waardering voor mensen, of het nu winkeliers of chauffeurs zijn, die dit doen.
De inhoud van het verdere werk zou ik niet willen vergelijken en dat doet in dit geval ook niet ter zake.
Ik kan het overigens niet laten om nog even te zeggen dat je bij een vergelijking geen identieke situaties hoeft te hebben. Je kan ook vergelijken op een onderdeel.
Dat is wat ik deed toen ik werken achter de kassa vergeleek met het te woord staan van klanten door de buschauffeur. Beiden komen in aanraking met klanten die zo hun wensen en eisen hebben en het lieft zouden zien dat je die gisteren al vervuld had. Helaas is er gewoon een groep klanten die zich onbeschoft gedraagt en daardoor blijft het lastig om altijd maar vrolijk en vriendelijk te zijn. Ik heb erg veel waardering voor mensen, of het nu winkeliers of chauffeurs zijn, die dit doen.
De inhoud van het verdere werk zou ik niet willen vergelijken en dat doet in dit geval ook niet ter zake.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 26 okt 2006 15:38
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
ik vind het best
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Wat wij allemaal al zeiden. We denken echt wel na en proberen zo goed als mogelijk een oplossing te zoeken, maar geloof niet dat het zo blijft gaan, want op den duur en ik voorspel uiterlijk volgend jaar, dat het OV WEL volledig plat gaat. Overigens jij spreekt over vertraging, maar ga er maar rustig van uit, ook door de drukte op de weg, dat er ok ritten gaan vervallen dus het wordt echt geen pretje voor jullie hoor. Juich niet te vroeg. Wanneer een chauffeur een rit laat vervallen dan wordt deze echt niet opgevangen door een andere dienst. Dat houd dus in dat wanneer er in een uurs dienst een rit vervalt de reiziger 2 uur staat te wachten tot er een bus komt, want we nemen toch echt onze pauzes. Of er dan een rit vervalt ja of nee, want dat is gewoon jammer. Er zijn zelfs plaatsen waar geen OV gaat rijden daar er op zondag geen bussen rijden.
Nogmaal juich niet te vroeg!!!!!!!!
Nogmaal juich niet te vroeg!!!!!!!!
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
ach ja de eene na de andere directeur loopt met miljoenen euro,s onder zijn arme door de draai deur op het vasten land.
clayden 2 miljoen rijker.
van benekom zit met haar oprot premie ook op een eiland boekjes te schrijven ( hoe naai ik mijn collega,s zonder gepakt te worden )
wat ik ook raar vind is er is 30+ miljoen euro pleite bij de R.E.T en de bovenstaande personen zijn daar over gehoord en sindsdien zijn ze ineens weg bij de R.E.T.
ze wisten niet waar het geld was maar zijn wel zeer snel opgestapt bij de R.E.T
trix zit zelfs in het buitenland .
dan hebben we het ook nog eens over 20+ citadisen die spiksplinter nieuw staan weg te rotten ivm kapote assen en die worden gekanibaliseerd om andere citadisen op de rails te houden .
wie verzint dat ?
wie is er verantwoordlijk voor dit wanbeleid binnen de R.E.T.
en dan heb ik het nogeneens over de viespeukerij binnen de opgeheven afdeling WBL die gasten konden hun handen niet van de vrouwtjes houden en beloofde promotie in ruil voor sex.
deze chefs werken nu dus wel op de afdeling conducteurs.
je zal maar met zo,n vent getrouwd zijn
ben benieuwd of ze deze keer hun handen kunnen thuis houden ...
clayden 2 miljoen rijker.
van benekom zit met haar oprot premie ook op een eiland boekjes te schrijven ( hoe naai ik mijn collega,s zonder gepakt te worden )
wat ik ook raar vind is er is 30+ miljoen euro pleite bij de R.E.T en de bovenstaande personen zijn daar over gehoord en sindsdien zijn ze ineens weg bij de R.E.T.
ze wisten niet waar het geld was maar zijn wel zeer snel opgestapt bij de R.E.T
trix zit zelfs in het buitenland .
dan hebben we het ook nog eens over 20+ citadisen die spiksplinter nieuw staan weg te rotten ivm kapote assen en die worden gekanibaliseerd om andere citadisen op de rails te houden .
wie verzint dat ?
wie is er verantwoordlijk voor dit wanbeleid binnen de R.E.T.
en dan heb ik het nogeneens over de viespeukerij binnen de opgeheven afdeling WBL die gasten konden hun handen niet van de vrouwtjes houden en beloofde promotie in ruil voor sex.
deze chefs werken nu dus wel op de afdeling conducteurs.
je zal maar met zo,n vent getrouwd zijn
ben benieuwd of ze deze keer hun handen kunnen thuis houden ...
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Dit beleid wordt niet verzonnen door de RET. Dit beleid is in overeenstemming bereikt. Laten we het even voorop houden dat het hier in dit forum over het staken gaat en niet over het interne beleid. Wanneer je daar op doelt dan stel ik voor dat je maar eens iets beter je neus in het bedrijf moet gaan steken om te zien hoe het daar aan toe gaat. Dit gebeurd namelijk bij elk bedrijf.
Die Citaro's waar jij over spreekt hebben inderdaad problemen. Dit worden ook wel kinderziektes of aanloopproblemen genoemd. Dat is normaal.
Gebroken assen is mij nooit iets over bereikt en lijkt mij ook erg sterk. Ik weet niet of jij weet hoe de opbouw van een bus eruit ziet maar echte assen hebben deze niet. Het zijn namelijk onafhankelijke ophangingen. Achter is dit precies eende alleen met dien verschil dat er steekassen richting het differentieël lopen voor de aandrijving. Het lijkt mij erg sterk dat deze breken, want die dingen zijn in diameter ruim 9 cm dik en zijn van gehard staal.
De storingen zijn over het algemeen elektrische en of lichte mechanische storingen. Alles wordt tegenwoordig computergestuurd in een voertuig en als daar iets mis in gaat of als er een sensor niet of niet goed functioneerd dan houdt het systeem er mee op of het systeem gaat over in back-up oftewel de noodvoorziening. Wanneer dat back-up systeem het laat afweten of er voor die storing niet is dan sta je echt stil.
Zelf hebben wij ook citaro's rondrijden met dergelijke storingen, maar gebroken assen in die zin hebben wij nooit gehad en wij hebben ze toch langer als de RET. Nu wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk is, want dat kan namelijk altijd, maar de ernst hoe jij het stelt is letterlijk erg overdreven. Er staan er maar een aantal stil en dat is over het algemeen door kleine soms zelfs zeer moeilijke of irritante "kinderziektes".
Het feit dat er onderdelen uit een stilstaand voertuig worden gehaald om de andere bus met "kleine"storing weer zo snel mogelijk op de weg te krijgen is normaal. Dat gebeurd altijd en overal. Op zo'n moment is het onderdeel niet op voorraad. Terwijl dit onderdeel besteldt is, wordt de bus met "kleine" storing gerepareerd en kan deze meteen de weg weer op. Dit voorkomt onnodig lange stilstand van een bus wat erg veel geld kost.
Dit weghalen van onderdelen bij een bus gebeurd overigens alleen als zeker is dat het onderdeel of onderdelen voor de reeds stilstaande bus langer dan normaal op zich laat wachten. Zo'n bus heeft veelal een flinke schade of een "flinke" storing. Bij beide komt het garantieplaatjes telkens om de hoek kijken, want voor garantie moet je originele onderdelen gebruiken en is het wel garantie en zo ja: bij wie legt deze garantie. Allemaal zaken die reparatie helaas lang kunnen ophouden. Voor deze zaken heb je reserve (oudere) wagens welke dan ingezet worden, zodat de dienstregeling er niets van merkt en jullie als passagiers gewoon netjes vervoerd kunnen worden. Dus jullie merken hier niets van. Het gedemonteerde onderdeel is veelal binnen 48 uur geleverd. Zo kan de al lang stilstaande bus later als alle onderdelen binnen zijn ook weer in 1 keer rijklaar gemaakt worden en weer de weg op. Dat lijkt omslachtig, maar het is uiteindelijk goedkoper, efficienter en slim.
Als je niet weet hoe zaken werken, vraag dan eerst het waarom ipv anderen te geloven en achterna te spreken.
OV is meer dan mensen vervoeren alleen en niet alleen de bus, tram, metro, trein, veerponden, lightrail, randstadrail etc etc etc, maar ook de medewerkers op kantoor, de technische dienst, de controleurs, conducteurs, centrale verkeersleiding, de werkplaatsmagazijnen, de schoonmakers of aftankers etc etc etc. Zonder deze mensen rijdt het OV ook niet of zitten jullie in smerige voertuigen, maar ja ook dat zien jullie niet als reiziger, omdat dit namelijk achter de schermen is. Jullie zien alleen het tastbare en geloven op woord een ander die vaak zelf ook niet weet hoe het werkelijk zit.
Die Citaro's waar jij over spreekt hebben inderdaad problemen. Dit worden ook wel kinderziektes of aanloopproblemen genoemd. Dat is normaal.
Gebroken assen is mij nooit iets over bereikt en lijkt mij ook erg sterk. Ik weet niet of jij weet hoe de opbouw van een bus eruit ziet maar echte assen hebben deze niet. Het zijn namelijk onafhankelijke ophangingen. Achter is dit precies eende alleen met dien verschil dat er steekassen richting het differentieël lopen voor de aandrijving. Het lijkt mij erg sterk dat deze breken, want die dingen zijn in diameter ruim 9 cm dik en zijn van gehard staal.
De storingen zijn over het algemeen elektrische en of lichte mechanische storingen. Alles wordt tegenwoordig computergestuurd in een voertuig en als daar iets mis in gaat of als er een sensor niet of niet goed functioneerd dan houdt het systeem er mee op of het systeem gaat over in back-up oftewel de noodvoorziening. Wanneer dat back-up systeem het laat afweten of er voor die storing niet is dan sta je echt stil.
Zelf hebben wij ook citaro's rondrijden met dergelijke storingen, maar gebroken assen in die zin hebben wij nooit gehad en wij hebben ze toch langer als de RET. Nu wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk is, want dat kan namelijk altijd, maar de ernst hoe jij het stelt is letterlijk erg overdreven. Er staan er maar een aantal stil en dat is over het algemeen door kleine soms zelfs zeer moeilijke of irritante "kinderziektes".
Het feit dat er onderdelen uit een stilstaand voertuig worden gehaald om de andere bus met "kleine"storing weer zo snel mogelijk op de weg te krijgen is normaal. Dat gebeurd altijd en overal. Op zo'n moment is het onderdeel niet op voorraad. Terwijl dit onderdeel besteldt is, wordt de bus met "kleine" storing gerepareerd en kan deze meteen de weg weer op. Dit voorkomt onnodig lange stilstand van een bus wat erg veel geld kost.
Dit weghalen van onderdelen bij een bus gebeurd overigens alleen als zeker is dat het onderdeel of onderdelen voor de reeds stilstaande bus langer dan normaal op zich laat wachten. Zo'n bus heeft veelal een flinke schade of een "flinke" storing. Bij beide komt het garantieplaatjes telkens om de hoek kijken, want voor garantie moet je originele onderdelen gebruiken en is het wel garantie en zo ja: bij wie legt deze garantie. Allemaal zaken die reparatie helaas lang kunnen ophouden. Voor deze zaken heb je reserve (oudere) wagens welke dan ingezet worden, zodat de dienstregeling er niets van merkt en jullie als passagiers gewoon netjes vervoerd kunnen worden. Dus jullie merken hier niets van. Het gedemonteerde onderdeel is veelal binnen 48 uur geleverd. Zo kan de al lang stilstaande bus later als alle onderdelen binnen zijn ook weer in 1 keer rijklaar gemaakt worden en weer de weg op. Dat lijkt omslachtig, maar het is uiteindelijk goedkoper, efficienter en slim.
Als je niet weet hoe zaken werken, vraag dan eerst het waarom ipv anderen te geloven en achterna te spreken.
OV is meer dan mensen vervoeren alleen en niet alleen de bus, tram, metro, trein, veerponden, lightrail, randstadrail etc etc etc, maar ook de medewerkers op kantoor, de technische dienst, de controleurs, conducteurs, centrale verkeersleiding, de werkplaatsmagazijnen, de schoonmakers of aftankers etc etc etc. Zonder deze mensen rijdt het OV ook niet of zitten jullie in smerige voertuigen, maar ja ook dat zien jullie niet als reiziger, omdat dit namelijk achter de schermen is. Jullie zien alleen het tastbare en geloven op woord een ander die vaak zelf ook niet weet hoe het werkelijk zit.
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Ter info:
Arriva-personeel boycot actiedag
Het personeel van Arriva doet niet mee aan de landelijke actie in het openbaar vervoer op 15 november.
Er wordt op die dag geprotesteerd tegen de privatisering van het openbaar vervoer in het westen en zuiden. Het Arriva-personeel vroeg 8 jaar geleden bij de privatisering van het vervoer in Noord Nederland om steun van hun collega's in de rest van het land. Omdat deze toen weigerden, zullen de Arriva-medewerkers nu ook niet solidair zijn met hen.
Arriva-personeel boycot actiedag
Het personeel van Arriva doet niet mee aan de landelijke actie in het openbaar vervoer op 15 november.
Er wordt op die dag geprotesteerd tegen de privatisering van het openbaar vervoer in het westen en zuiden. Het Arriva-personeel vroeg 8 jaar geleden bij de privatisering van het vervoer in Noord Nederland om steun van hun collega's in de rest van het land. Omdat deze toen weigerden, zullen de Arriva-medewerkers nu ook niet solidair zijn met hen.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Hulde aan Arriva!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Wat vindt U van de RET-staking van maandag 25sep2006 ?
Jeetje Martin1976.
Ik kan zien dat jij niet kan lezen.
Jij leest voor de helft. Jij leest enkelt dat Arriva niet mee actie voert. Voor de rest ben je wederom blind.
Arriva staat wel degelijk achter de acties, maar hun willen ons nu terugpakken omdat wij toen niet met hun mee actie voerde. Als wij dat destijds wel hadden gedaan, waren hun ook nu mee gaan doen met actie voeren. De volgende keer doen hun net zo hard weer mee.
Dus dat hulde aan arriva klopt niet erg.
Ik kan zien dat jij niet kan lezen.
Jij leest voor de helft. Jij leest enkelt dat Arriva niet mee actie voert. Voor de rest ben je wederom blind.
Arriva staat wel degelijk achter de acties, maar hun willen ons nu terugpakken omdat wij toen niet met hun mee actie voerde. Als wij dat destijds wel hadden gedaan, waren hun ook nu mee gaan doen met actie voeren. De volgende keer doen hun net zo hard weer mee.
Dus dat hulde aan arriva klopt niet erg.