Begin December heb ik voor mijn dochter een persoonlijke OV chipkaart besteld.
Na ontvangst hebben we online €119,- betaald, met de bedoeling om de kaart z.s.m.op te waarderen.
Het opwaarderen was niet mogelijk omdat de kaart waarschijnlijk defect was.
vervolgens hebben we gebeld met het 0900 nr van de OVchipkaart aanbieder.
Hier werd gemeld dat de kaart even moest worden uitgelezen bij een "servicepunt", echter deze was 30 km verder in Assen.Daar konden we tercht tot 15.00.
Daar eenmaal aangekomen,bleek dat het "servicepunt "die dag gesloten was....
(lees; 60 km voor niets gereden,Ik zal u niet melden hoe ik mij toen voelde.....)
Na veel bellen blijkt dat de kaart inderdaad defect is.
Deze zal moeten worden opgestuurd naar het bedrijf dat de OV chipkaart produceert.
Deze hebben we dus maar via het officiele formulier geretourneerd.
We zijn nu bijna 3 weken verder en we hebben nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen.
Na gebeld te hebben met het OV chipkaart bedrijf, blijkt de kaart op de afdeling "nacontrole"te liggen.(....) en kunnen we deze binnen 2 weken verwachten.
Op de vraag of er enige vorm van tegemoetkoming is i.v. met de extra gemaakte kosten stuurt men je van het ov chip bedrijf naar de vervoerder en vice versa.
Al met al zijn we behoorlijk gedupeerd door ons prachtige openbaar vervoersbedrijf!
Normaliter betaal je €119,- voor een zgn. maandkaart, nu zijn we dagelijks €13,50 kwijt voor een ritje Stadskanaal naar Groningen.
een kleine rekensom maakt duidelijk dat we i.p.v. €119,- nu €270,- per maand kwijt zijn.
En ondertussen hebben we nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen...
Ik ben het hele OV dan ook spuugzat!
overigens wel vreemd dat er zo veel klachten over het OV zijn, en dat er niets aan word gedaan.
Ik hoop dat men van RADAR hier wat aandacht aan gaat besteden.
vr. groet ;
Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zwaar gedupeerd vanwege defect geleverde OVchipkaart.
-
Re: zwaar gedupeerd vanwege defect geleverde OVchipkaart.
Er is een klachten website van Groen Links. Daarnaast kun je hier juridisch nog wel wat mee, maar dan moet je melden bij de partij met wie je de overeenkomst hebt gesloten tot de levering van de OV jaarkaart.
-
Re: zwaar gedupeerd vanwege defect geleverde OVchipkaart.
eindelijk de nieuwe OV chipkaart, ontvangen!!!
en of we direkt even nogmaals €7,50 willen overmaken.
Voor het vervangen van de kaart die ze notabene zelf defect hebben geleverd....
ach, dat kan er ook nog wel bij,...het heeft ons onderhand al zoveel geld gekost deze maand.
Je word er onderhand een beetje moedeloos van....
we zullen er wel weeeeer achter aan gaan bellen...
en of we direkt even nogmaals €7,50 willen overmaken.
Voor het vervangen van de kaart die ze notabene zelf defect hebben geleverd....
ach, dat kan er ook nog wel bij,...het heeft ons onderhand al zoveel geld gekost deze maand.
Je word er onderhand een beetje moedeloos van....
we zullen er wel weeeeer achter aan gaan bellen...