LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arriva Amsterdam en Ov chip abonnementen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Badboy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2009 20:06

Arriva Amsterdam en Ov chip abonnementen

Ongelezen bericht door Badboy1 »

Hoi,

Ik woon en werk in Amsterdam en zoals velen van jullie misschien wel zullen weten wordt het Ov-chipkaart gebruik in Amsterdam enorm gestimuleerd.
Enerzijds door een hoog bedrag voor een los kaartje als je even geen strippenkaart bij je hebt en anderzijds doordat reizen met de metro alleen nog maar met een Ov chipkaart kan..

Nu reis ik ook vaak met Arriva die tussen Amsterdam Centraal Station en Purmerend rijd. Nu heeft Arriva ook van die automaten om in- en uit te checken alleen is dit niet te gebruiken voor abonnementhouders!!
Als je een abonnement op je chipkaart hebt staan (zoals ik)wordt dit niet herkend en wordt alles van je saldo afgehaald..

Ik ben niet van plan om 2 vervoersbewijzen naast elkaar te kopen en gebruiken voor Arriva (en waardoor ik weer duurder uit ben)
Omdat ze aangeven dat dit tot ergens eind 2009 niet mogelijk is, zijn ze van mening dat ze dit niet hoeven te compenseren..Ik ben van mening dat dit wel moet omdat ze anders nog helemaal niet mee moeten doen met de Ov chip..En ze rijden op Amsterdam waar het gebruik al redelijk normaal is.

Wat vinden jullie hiervan?

Gesloten