LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De prijs van privatisering.....
De prijs van privatisering.....
Dit stond vandaag in de spits. http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/208 ... rnhem.html
Jammer...jammer, De hoofdschuldiger zitten, en zaten lekker (hoog) en droog in het Haagse pluch.
Dank je wel Mai Wegge, Nelie Smith kroes, Jorritsma (die een dure mercedes als Ministersauto voor haar te min vond..de eerste beste pooier rijdt volgens haar in een betere)
Bedankt voor jullie luchtballonnen.
Jammer...jammer, De hoofdschuldiger zitten, en zaten lekker (hoog) en droog in het Haagse pluch.
Dank je wel Mai Wegge, Nelie Smith kroes, Jorritsma (die een dure mercedes als Ministersauto voor haar te min vond..de eerste beste pooier rijdt volgens haar in een betere)
Bedankt voor jullie luchtballonnen.
Re: De prijs van privatisering.....
Privatisering hoeft niet per definitie verkeerd te zijn, maar in dit soort gevallen wordt er wel flink misbruik van gemaakt.
Re: De prijs van privatisering.....
Tuurlijk...het is nooit genoeg, steeds meer de strop aanhalen.
Is de ene target gehaald, op weg naar de volgende, een nog moeilijke haalbare target opleggen.
Geld is wat telt..de rest is bijzaak.
En de Heren Politici hebben schijnbaar nog steeds erg honger, want het er moet meer en meer bezuinigd worden. Behalve hun 30% salaris verhoging is verder geen enkele probleem. (wel ons belastinggeld)
Is de ene target gehaald, op weg naar de volgende, een nog moeilijke haalbare target opleggen.
Geld is wat telt..de rest is bijzaak.
En de Heren Politici hebben schijnbaar nog steeds erg honger, want het er moet meer en meer bezuinigd worden. Behalve hun 30% salaris verhoging is verder geen enkele probleem. (wel ons belastinggeld)
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De prijs van privatisering.....
Dit gebeurt niet alleen in Almere Kampvuur. Dat weet jij net zo goed als ik. Dit gebeurd binnen heel Connexxion.
Targets en bezuinigen is het enige wat voor ons management geldt. We moeten niet vergeten dat zij dit vanuit Hiversum krijgen opgelegd.
Verder laat ik mij daar niet over uit. Dit onderwerp is te gevaarlijk.
Targets en bezuinigen is het enige wat voor ons management geldt. We moeten niet vergeten dat zij dit vanuit Hiversum krijgen opgelegd.
Verder laat ik mij daar niet over uit. Dit onderwerp is te gevaarlijk.
Re: De prijs van privatisering.....
Dit gebeurt binnen het hele OV.Dit gebeurd binnen heel Connexxion.
Saillant detail: Connexxion heeft er wél geld voor over om PP'ers bij andere bedrijven weg te kopen.
Re: De prijs van privatisering.....
Ja Maarten dat weet ik. En nog bedankt
En het onderwerp is idd. "een glad ijs" verhaal waar we onze vingers beter niet aan kunnen snijden.
En het onderwerp is idd. "een glad ijs" verhaal waar we onze vingers beter niet aan kunnen snijden.
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: De prijs van privatisering.....
Even een misverstandje recht zetten over die dienstauto, dat was geen Mercedes maar een Ford Scorpio. Wat zij wilde was een Mercedes.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: De prijs van privatisering.....
Je hebt gelijk, was alweer een tijdje geleden dat dit zich afspeelde.
Ging om een Ford Scorpio in een Chia uitvoering, maar zelfs belangrijke lieden van het Koningshuis reden zelfs in Fords rond...eerst de Granada's later ook de Scorpio's.
Geen misselijke auto overigens.
Ging om een Ford Scorpio in een Chia uitvoering, maar zelfs belangrijke lieden van het Koningshuis reden zelfs in Fords rond...eerst de Granada's later ook de Scorpio's.
Geen misselijke auto overigens.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De prijs van privatisering.....
Mee eens Kiz dat het binnen heel het OV gebeurd, maar gezien dat dit specifiek over Connexxion ging, liet ik mij hier even over uit.
Het is gewoon te belachelijk voor woorden. De reactie van een oud medewerker in de spits vond ik ook mooi, maar ja we gaan zien wat het uithaalt.
Misschien begrijpen nu ook de verschllende reizigers eens dat wij niet zo maar ons werk neerleggen, maar dat er meer speelt dan hun denken. Helaas zal ook dat tegen dovenmans oren zijn gericht, want natuurlijk mogen wij niet staken van hen om onze eigen arbeid te beschermen.
Nogmaals I rest my case.
Het is gewoon te belachelijk voor woorden. De reactie van een oud medewerker in de spits vond ik ook mooi, maar ja we gaan zien wat het uithaalt.
Misschien begrijpen nu ook de verschllende reizigers eens dat wij niet zo maar ons werk neerleggen, maar dat er meer speelt dan hun denken. Helaas zal ook dat tegen dovenmans oren zijn gericht, want natuurlijk mogen wij niet staken van hen om onze eigen arbeid te beschermen.
Nogmaals I rest my case.
Re: De prijs van privatisering.....
Heb het artikel en de reactie ook gelezen in de Spits en dacht van,goh,lijkt de RET wel.
Daar zijn ze ook op het oorlogspad.
Zolang het hoofd nog niet gescheiden is van de romp kan je gewoon werken denken ze daar nu.
Het ontgaat de bazen van de diverse OV-bedrijven schijnbaar dat we tijdens ons werk de verantwoording dragen over de mensen die we vervoeren.
Het binnen halen van een consessie betekent meer voor ze dan het klantgericht en personeelgericht denken.
Het ontgaat ze nog steeds dat wij het geld ophalen.
Vanwege de bezuinigingen werden er op het hoofdkantoor functies opgeheven en prompt werd er voor de desbetreffende persoon een kamer verderop een andere functie gecreeërd.
Een kantoormedewerker die,terwijl wij een cursus hadden,4 uur lang met zijn achtergrond en schermbeveiliging heeft lopen spelen vind dat heel normaal.
Randstadbus,ook zo'n mooie,ineens liep er een oud topman van Connexxion bij ons als opperhoofd bus.
Volgens de geruchten zou oud wethouder Hulman directeur worden van Randstadbus,werkte hij niet bij Connexxion in het verleden?
Het zou beter zijn als de regering inziet dat OV een sociaal gebeuren is,een plicht van de overheid.
Misschien een idee om ipv geld te pompen in deelname in het midden-oosten aan allerlei amerikaanse belangen,dat geld te gebruiken voor oa een goed OV.
Bussie
Daar zijn ze ook op het oorlogspad.
Zolang het hoofd nog niet gescheiden is van de romp kan je gewoon werken denken ze daar nu.
Het ontgaat de bazen van de diverse OV-bedrijven schijnbaar dat we tijdens ons werk de verantwoording dragen over de mensen die we vervoeren.
Het binnen halen van een consessie betekent meer voor ze dan het klantgericht en personeelgericht denken.
Het ontgaat ze nog steeds dat wij het geld ophalen.
Vanwege de bezuinigingen werden er op het hoofdkantoor functies opgeheven en prompt werd er voor de desbetreffende persoon een kamer verderop een andere functie gecreeërd.
Een kantoormedewerker die,terwijl wij een cursus hadden,4 uur lang met zijn achtergrond en schermbeveiliging heeft lopen spelen vind dat heel normaal.
Randstadbus,ook zo'n mooie,ineens liep er een oud topman van Connexxion bij ons als opperhoofd bus.
Volgens de geruchten zou oud wethouder Hulman directeur worden van Randstadbus,werkte hij niet bij Connexxion in het verleden?
Het zou beter zijn als de regering inziet dat OV een sociaal gebeuren is,een plicht van de overheid.
Misschien een idee om ipv geld te pompen in deelname in het midden-oosten aan allerlei amerikaanse belangen,dat geld te gebruiken voor oa een goed OV.
Bussie