LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV-Jaarkaart & OV-Chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
bertcusters06061959

OV-Jaarkaart & OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door bertcusters06061959 »

Ik rijd geen auto, ben afhankelijk van het openbaar vervoer en heb 'voor het gemak' een OV-Jaarkaart.
Als Amsterdammer heb je nu al enige tijd te maken met de poortjes bij de Metro en het verplichte in- en uitchecken in bus en tram. Als bezitter van een OV-Jaarkaart heeft dit gedoe al een ernstige reductie van 'het gemak' tot gevolg.
Laatst stond ik voor zo'n poortje en gebeurde er niets toen ik mijn kaart ervoor hield. Mijn kaart was 'dood'. En dan kun je opeens niets meer. Ik heb toen bij NS een vervangende kaart aangevraagd en na 1,5 week gekregen. Aangezien de NS nog met zichtcontrole werkt kon ik de kaart nog gebruiken in de trein. Voor het overige vervoer moest ik kaartjes kopen. Deze zijn (eenmalig, want dat gebeurt bij hoge uitzondering wordt gemeld) door NS vergoed.
Mijn nieuwe kaart geeft alweer wat problemen. Soms moet ik naar een ander poortje lopen waar dat dan tot op dit moment nog wel lukt om in- of uit te checken. Voor de goede orde. Een OV-Jaarkaart is een abonnement waarmee je voor een vast bedrag per jaar het hele jaar met nagenoeg alle OV in Nederland kunt reizen. Dus elke rit die ik maak is vooruit betaald!! Ik sta nu nerveus bij een metro-poortje te hopen dat het opengaat en weet eigenlijk niet hoe ik kan voorkomen dat mijn kaart het niet meer doet resp. hoe in zo'n situatie te reizen. Ik heb geen vermogen bij me om opeens kaartjes te gaan kopen, maar moet ook naar mijn werk, opdrachtgevers en klanten. Ik heb geen enkele fiducie in dit technisch gedrocht en hoop dat we snel weer terugkeren naar het systeem dat we hadden. Zwartrijders zijn er nog steeds want die lopen achter me aan door de poortjes zonder in of uit te checken. Controle is er zelden tot nooit. Volgens mij zijn we hier niets mee opgeschoten.

witte angora

Re: OV-Jaarkaart & OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk eens op dit topic (niet dat je er mee geholpen bent, maar je bent niet de enige):

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=111572

Gesloten