Nu wil het geval dat je in Oosterwolde een RRR halte taxi moet bestellen: dat kan alleen via de app of telefonisch, en minimaal een uur van tevoren. Helaas kan betalen alleen via de app - en betalen moet dus via de telefoon. Een andere optie is er niet, de OV-chipkaart wordt niet geaccepteerd. Niet alleen dat: vanwege de vele vertragingen bij de NS is het ondoenlijk om zeker te weten hoe laat je in Nunspeet bent, en van daar uit de bus naar Doornspijk kunt pakken - tel daar twee uur lopen bij op, en je hebt van tevoren geen idee hoe laat je bij de halte kunt zijn.
Ik heb via een formulier aangegeven dat het voor mensen die niet via de telefoon kunnen betalen of wat dan ook, het onmogelijk is van deze vorm van OV gebruik te maken. Reactie van [email protected]:
Dus ja - hoe nu verder? Kan en mag een vervoerder dit wel zo regelen? Voor nu is de enige optie omlopen via Oldebroek en daar de reguliere bus pakken. Komt er een kilometer lopen bij. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen die mobiel niet vaardig zijn, of die geen betaalapp op de telefoon willen of kunnen hebben, ineens niet meer van het OV gebruik kunnen maken? En mag een vervoerder de OV-chipkaart wel weigeren? De OV-chipkaart is in feite een betaalmiddel voor het OV, of mis ik iets?Bedankt voor je feedback.
Alle wensen welke wij ontvangen noteren wij op een wensenlijst en nemen wij mee ter verbetering van de app en website. Of en wanneer deze opties beschikbaar komen, is nog niet bekend.