LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trein naar schiphol.

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
pfennings
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2007 13:50

trein naar schiphol.

Ongelezen bericht door pfennings »

Hallo. ik zoek reizigers die op maandag 24 april 2006 met de trein nr 3548 vanuit eindhoven om 13.57 uur vertrokken naar schiphol aankomst om 15.19uur.
Maar de trein in utrecht moesten verlaten vanwege een defect,en toen naar verschillende perrons werden gestuurd,met iedere keer weer een andere vertrektijd wegens vertraagde treinen richting Duivendrecht - schiphol.
Ik en een chinese man en zijn vrouw,hebben daardoor het vliegtuig gemist naar china.
De N.S zegt dat er geen vertragingen waren.
Er waren met ons een 15 tal reizigers die ook naar schiphol moesten,waaronder een mevrouw waarvan de dochter ook een vlucht had vanaf schiphol.
Herkend u zich? u heeft nog met ons staan te praten en meegelopen van perron naar perron. Reageer alstublieft.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: trein naar schiphol.

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

De schipholsite zegt:
Wij bevelen de volgende inchecktijden voor uw vlucht aan:

* twee uur voor vertrek als u naar een Europese bestemming vliegt
* drie uur voor vertrek als u naar een bestemming buiten Europa vliegt

Verder is het natuurlijk niet goed te praten over die vertraging maar 1/2 uurtje (en mischien zelfs nog korter)en daardoor een vlucht missen heb je toch iets niet goed gedaan.

MVG,
_-MdJ-_

pfennings
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2007 13:50

Re: trein naar schiphol.

Ongelezen bericht door pfennings »

Als de trein niet was uitgevallen,dan waren wij om 15.19 uur op schiphol geweest, op tijd om het vliegtuig met vertrektijd 17.15 uur te halen.
Wij kwamen om 14.50 in utrecht aan,en omdat er pas om 15.46 door verschillende vertragingen een trein naar Duivendrecht vertrok welke door werkzaamheden aan het spoor langzamer ging rijden en daardoor de aansluiting naar schiphol misten,kwamen wij pas om 16.40 uur op schiphol aan.
De N.S ontkent glashard dat er vertragingen waren,en daarom zoek ik die medereizigers.
Vr gr Pfennings.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: trein naar schiphol.

Ongelezen bericht door tienepien »

Dus als ik het goed begrijp hebben diverse treinen richting Schiphol niet gereden en had de trein die wel reed vertraging?

Dan neem ik aan dat er veel meer mensen zijn geweest die die vertraging hadden, aangezien dat niet echt een rustig traject is. Succes in dat geval.

Zijn er vanaf Utrecht trouwens geen andere mogelijkheden om op Schiphol te komen? (Stoptrein of sprinter oid?)


Overigens is die 2 uur marge die u had niet echt ruim, wanneer je bedenkt dat Schiphol aanraad om 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Wanneer je dan ook nog met de trein gaat, zou ik nog een extra half uur of uur rekenen, zodat ik in geval van vertraging nog optijd zou zijn.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: trein naar schiphol.

Ongelezen bericht door Fiore »

twee uur is tegenwoordig gewoon te krap, op schiphol, als je een beetje pech hebt. Er staat vaak al een flinke rij bij het inchecken (electronisch inchecken kan niet altijd en niet bij iedere maatschappij), en als het dan nog lang duurt bij de douane.. laatst waren wij bijna drie uur van tevoren aanwezig op een buitenlands vliegveld, dacht dat ik dan nog een beetje kon shoppen, nou mooi niet, ruim twee uur over het inchecken en douane gedaan, en dan heb je het nog niet eens over dat eind lopen naar de gate wat er bij kan komen. Vroeger kwam ik ook altijd op het laatste nippertje aanrennen, maar dat doe ik de laatste tijd toch maar niet meer.
Het blijft vervelend van de NS, als ze het glashard ontkennen (weet trouwens niet of je ze daarvoor aansprakelijk kunt stellen..) maar je moet gewoon echt vroeger vertrekken! werkzaamheden aan het spoor zijn ook van tevoren bekend.

treinreiziger
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:29

Re: trein naar schiphol.

Ongelezen bericht door treinreiziger »

Je zou het volgende kunnen doen: een uitdraai vragen vanuit het VerKeersLeiding (VKL) systeem waarmee NS aan moet tonen dat er geen vertraging was. Want dat wordt bijgehouden, en die gegevens kloppen. (Zie http://www.treinreiziger.nl/punctualite ... liteit.php)

Er is altijd ook nog de geschillencommsie OV.

Maar ...

Realiseer je wel dat NS niet aansprakelijk is voor gevolgschade ontstaan door vertraging. Alleen de regeling Geld terug bij Vertraging geldt.

Gesloten