LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwartrijden

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Saffraantje

Zwartrijden

Ongelezen bericht door Saffraantje »

Ik vraag mij wel eens af als ik hier op dit forum iets lees wat mensen bezielt als ze van de controleurs of politie een bekeuring krijgen als ze zwartrijden.
Ze denken dat zij de onschuld zelf zijn.
Het openbaar vervoer wordt nu al helemaal leeg geknepen en dan zijn er van die malloten die denken dat ze het zaakje wel even verder uitknijpen ( malloten zijn hier dus zwartrijders ).
Per 1 january moet men zich ook nog vanaf het 14 de levenjaar legimenteren.Tja dan hebben er een heleboel mensen een probleem, want er zijn genoeg mensen die helemaal geen persoonsbewijs in hun bezit hebben.
Dus is zwartrijden dan ook gedaan, want als je je niet kan legimenteren dan hebben al deze personen een probleem erbij.......Snappievoe :roll:

Jeanne

Re: Zwartrijden

Ongelezen bericht door Jeanne »

Nee, ik snap het niet. Wat is legimenteren? Zoiets als dementeren?

Je moet wel heel dom zijn om na 1 januari nog zwart te rijden want als je gesnapt wordt moet je nu je echte naam opgeven, omdat je een legitimatiebewijs (!) moet kunnen laten zien.

Gast

Re: Zwartrijden

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, dementeren is als je per 1 januari je legimentatiebewijs vergeet... :wink:

Gesloten