En dat gezeik begint dus al bij dit topic.
Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
-
- Berichten: 32887
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Als ik het volgende lees op de website heb je denk gewoon teveel gemist in de communicatie en denk ik dat procederen totaal geen zin heeft. Zeker ook als ze terugsturen nog hebben aangeboden na de 30 dagen.
De meeste van onze producten zijn lossen munten of herdenkingsuitgiften, zonder vervolgleveringen. Wanneer een product wel onderdeel is van een collectie met automatische vervolgleveringen, dan maken we dit altijd extreem duidelijk:
U kunt nooit per ongeluk een munt bestellen met ‘reserveringsservice’. Tijdens het bestelproces vragen we u altijd te bevestigen dat u op de hoogte bent van de vervolgleveringen door dit aan te vinken
In de omschrijving van het product wordt altijd onze ‘Reserveringsservice’ vermeld. De details van de reserveringsservice kunt u altijd terugvinden op het tabje “reserveringsservice”:
Op productpagina’s wordt de reserveringsservice ook nog extra aangegeven met een button “start van een reeks”. U vindt deze boven de voorraadstatus
Zelfs als u al deze communicatie zou missen, dan zit u nooit ergens aan vast.
Een reserveringsservice is een vrijblijvende dienst welke wij bovendien kosteloos leveren.
Dankzij de gratis reserveringsservice ontvangt u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte behorende bij uw verzameling thuis. Het is de meest gemakkelijke manier om vrijblijvend een verzameling compleet te maken.
Iedere keer als u een vervolglevering ontvangt heeft u 30 dagen om te besluiten of de ontvangen uitgifte aan uw verzameling wenst toe te voegen of niet.
Als u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Denk dat nu alles er wel over gezegd is, refereer nog even aan mijn eerdere korte post: Zo snel mogelijk betalen en verder met het leven.
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12942
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Mogelijheid tot terugsturen is weliswaar een mooie escape, maar verandert niets aan het al dan niet op misleidende wijze tot stand komen van de overeenkomst.
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Ja maar is dat wel zo?
Volgens mij is de website duidelijk. Bekijk deze "reeks" eens.
Wat zie je bij deze munt?
https://www.muntenhuis.nl/goud/vergulde/usa-roadtrip
Zet hem in je winkelwagen en ga naar kassa. Wat zie je dan?
Ik zie geen onduidelijkheden.
Volgens mij is de website duidelijk. Bekijk deze "reeks" eens.
Wat zie je bij deze munt?
https://www.muntenhuis.nl/goud/vergulde/usa-roadtrip
Zet hem in je winkelwagen en ga naar kassa. Wat zie je dan?
Ik zie geen onduidelijkheden.
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Daar valt geen misleiding te bespeuren.PGros schreef: ↑12 dec 2022 14:41Wat zie je bij deze munt?
https://www.muntenhuis.nl/goud/vergulde/usa-roadtrip
Zet hem in je winkelwagen en ga naar kassa. Wat zie je dan?
Maar dit lijkt niet op het "korting-vinkje" waar TS het over had
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Ik denk dat zijn melding ongeveer hetzelfde was. Hij schrijft:
Als je denkt dat de opmerking niet nageleefd wordt door het bedrijf hoef je niets te lezen.Een bijkomstigheid van het akkoord gaan met deze korting was blijkbaar het accepteren van "vrijblijvende" vervolgleveringen van voorgestelde/aangeraden producten. Ik vond dit vaag omschreven en was mij dus ook niet zo zeer bewust van de mate waarin dit nageleefd zou worden door het bedrijf
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Het proces wordt ook heel duidelijk omschreven op de website:
Maar als je niets leest, nergens op reageert, niets terugstuurt en alles negeert. tsja, dan komt het niet goed natuurlijk.De meeste van onze producten zijn lossen munten of herdenkingsuitgiften, zonder vervolgleveringen. Wanneer een product wel onderdeel is van een collectie met automatische vervolgleveringen, dan maken we dit altijd extreem duidelijk:
U kunt nooit per ongeluk een munt bestellen met ‘reserveringsservice’. Tijdens het bestelproces vragen we u altijd te bevestigen dat u op de hoogte bent van de vervolgleveringen door dit aan te vinken
In de omschrijving van het product wordt altijd onze ‘Reserveringsservice’ vermeld. De details van de reserveringsservice kunt u altijd terugvinden op het tabje “reserveringsservice”:
Op productpagina’s wordt de reserveringsservice ook nog extra aangegeven met een button “start van een reeks”. U vindt deze boven de voorraadstatus
Zelfs als u al deze communicatie zou missen, dan zit u nooit ergens aan vast.
Een reserveringsservice is een vrijblijvende dienst welke wij bovendien kosteloos leveren.
Dankzij de gratis reserveringsservice ontvangt u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte behorende bij uw verzameling thuis. Het is de meest gemakkelijke manier om vrijblijvend een verzameling compleet te maken.
Iedere keer als u een vervolglevering ontvangt heeft u 30 dagen om te besluiten of de ontvangen uitgifte aan uw verzameling wenst toe te voegen of niet.
Als u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 dec 2022 18:51
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Beste allen,
Wederom bedankt voor de reacties. Mijn ervaring was toch wel degelijk anders dan de voorwaarden die jullie opgezocht hebben op de betreffende website.
Er werd een "kennismakingskorting" gepresenteerd, deze diende aangevinkt te worden om er gebruik van te maken. Daar stond bij vermeld dat mij vrijblijvende aanbiedingen gedaan zouden worden. Over de wijze waarop stond niets vermeld. Het hadden ook E-Mails kunnen zijn met aanbiedingen.
Het kwam vergelijkbaar over met bijvoorbeeld het automatisch aangemeld worden voor een nieuwsbrief bij een willekeurige webshop, na een bestelling gedaan te hebben. Gewoon een poging tot het behouden van klanten.
Natuurlijk heeft het Muntenhuis hier vele klachten over gehad, en hebben zij dus netjes op hun website gezet dat het allemaal heel duidelijk zou moeten zijn voor de klant. Zo kunnen zij daar altijd naar verwijzen als er weer een klacht binnenkomt. Echter, deze manier van verkopen (een abonnement verkappen als een korting voor nieuwe klanten) is wel degelijk gewoon een smerige truc. Om nog maar te zwijgen over de dubieuze herkomst en legitimiteit van de aangeboden producten, maar dat is hier verder niet relevant.
Wat jullie op de website gelezen hebben is zeer zeker niet vaag, daar ben ik het mee eens.
Mijn eigen ervaring, maanden geleden, was dat wel.
Maar goed, ik begrijp de frustratie van sommigen.
Wederom zie ik verdere reacties graag tegemoet.
Wederom bedankt voor de reacties. Mijn ervaring was toch wel degelijk anders dan de voorwaarden die jullie opgezocht hebben op de betreffende website.
Er werd een "kennismakingskorting" gepresenteerd, deze diende aangevinkt te worden om er gebruik van te maken. Daar stond bij vermeld dat mij vrijblijvende aanbiedingen gedaan zouden worden. Over de wijze waarop stond niets vermeld. Het hadden ook E-Mails kunnen zijn met aanbiedingen.
Het kwam vergelijkbaar over met bijvoorbeeld het automatisch aangemeld worden voor een nieuwsbrief bij een willekeurige webshop, na een bestelling gedaan te hebben. Gewoon een poging tot het behouden van klanten.
Natuurlijk heeft het Muntenhuis hier vele klachten over gehad, en hebben zij dus netjes op hun website gezet dat het allemaal heel duidelijk zou moeten zijn voor de klant. Zo kunnen zij daar altijd naar verwijzen als er weer een klacht binnenkomt. Echter, deze manier van verkopen (een abonnement verkappen als een korting voor nieuwe klanten) is wel degelijk gewoon een smerige truc. Om nog maar te zwijgen over de dubieuze herkomst en legitimiteit van de aangeboden producten, maar dat is hier verder niet relevant.
Wat jullie op de website gelezen hebben is zeer zeker niet vaag, daar ben ik het mee eens.
Mijn eigen ervaring, maanden geleden, was dat wel.
Maar goed, ik begrijp de frustratie van sommigen.
Wederom zie ik verdere reacties graag tegemoet.
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Kan je op enige wijze bewijzen dat er toen iets anders stond?
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Wat Moneyman ook al zegt: wat kan je bewijzen? Bij gelijk krijgen gaat het vooral om wat je kan bewijzen.Melle58284 schreef: ↑12 dec 2022 17:00Mijn ervaring was toch wel degelijk anders dan de voorwaarden die jullie opgezocht hebben op de betreffende website.
Er werd een "kennismakingskorting" gepresenteerd, deze diende aangevinkt te worden om er gebruik van te maken. Daar stond bij vermeld dat mij vrijblijvende aanbiedingen gedaan zouden worden. Over de wijze waarop stond niets vermeld. Het hadden ook E-Mails kunnen zijn met aanbiedingen.
-
- Berichten: 32887
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Eerlijk gezegd lees ik weer een heel verhaal om toch een ontsnappingsroute te kunnen vinden. Of om jezelf te kunnen rechtvaardigen, dat kan ook.
Ik wil je best het voordeel van de twijfel geven, want ik weet dat er in het verleden precies zo werd gedaan als je hebt omschreven. Het zou zomaar kunnen dat tussen jouw bestelling en de dag van vandaag een en ander ingrijpend is gewijzigd. Dat zag je, als ik het me goed herinner (moet even heel diep in mijn geheugen graven) ook bij Lecturama. Dat bedrijf werd terug gefloten, en besloot toen, na verzending van het eerste deel, complete series van stripverhalen in één keer aan te bieden. Dus ja, een verandering van aanbieden zou niet voor het eerst zijn, zeker niet als er vele klachten over zijn geweest.
Desalniettemin, ook al is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk, er waren voldoende momenten waarop duidelijk werd wat de bedoeling was, en hoe je van die vervolgzendingen af kon komen. Sterker nog: je had eerder exact hetzelfde meegemaakt. Je moet volgens mij dus heel goed hebben beseft wat de bedoeling was.
Ik blijf bij mijn advies: als geld het probleem niet is, maak er dan verder geen probleem van en betaal gewoon.
Ik wil je best het voordeel van de twijfel geven, want ik weet dat er in het verleden precies zo werd gedaan als je hebt omschreven. Het zou zomaar kunnen dat tussen jouw bestelling en de dag van vandaag een en ander ingrijpend is gewijzigd. Dat zag je, als ik het me goed herinner (moet even heel diep in mijn geheugen graven) ook bij Lecturama. Dat bedrijf werd terug gefloten, en besloot toen, na verzending van het eerste deel, complete series van stripverhalen in één keer aan te bieden. Dus ja, een verandering van aanbieden zou niet voor het eerst zijn, zeker niet als er vele klachten over zijn geweest.
Desalniettemin, ook al is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk, er waren voldoende momenten waarop duidelijk werd wat de bedoeling was, en hoe je van die vervolgzendingen af kon komen. Sterker nog: je had eerder exact hetzelfde meegemaakt. Je moet volgens mij dus heel goed hebben beseft wat de bedoeling was.
Ik blijf bij mijn advies: als geld het probleem niet is, maak er dan verder geen probleem van en betaal gewoon.
juliomariner
, Erthanax
, Moneyman
, moederslink
en kuklos
vinden dit leuk
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Ik ben in ieder geval helemaal niet gefrustreerd. En zij hebben u toch vrijblijvende aanbiedingen gedaan? U hebt ze alleen gehouden, dus betalen.
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
De bewijslast ligt hier bij de verkoper, omdat die zich beroept op het rechtsgevolg van het bestaan van een overeenkomst met bepaalde inhoud. Ik neem aan dat TS nog niets heeft betaald.
Er is op deze pagina een probleem met de prijsvermelding en de knop. De prijs van de drie munten is een tientje. Er staat niet wat betaald moet voor de vervolgzendingen. De knop maakt niet duidelijk dat er een betaalverplichting is (hierover is jurisprudentie).
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Aangezien ik niet weet wat TS heeft gekocht, weet ik ook niet wat het aanbod is. Los daarvan stelt TS dat de omschrijvingen ten tijde van zijn koop heel anders waren dan wat er nu te zien is. Ik ben ook op de huidige site niet verder gegaan dan de eerste pagina’s (ik ga me niet registreren…), dus of er voor het sluiten van de overeenkomst voldoende duidelijk gemaakt wordt dat er een betaalverplichting is weet ik niet. Ik blijf dus maar even weg van conclusies.
En daarom stelde ik ook de vraag aan TS: wat kan je bewijzen?
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Je kan inderdaad geen conclusies trekken zonder het aanbod te kennen. Ik wil alleen een aantal indrukken temperen die kunnen ontstaan door het lezen van dit topic.
In het bestelproces moet je nu aanvinken dat je ook nog € 78,95 voor 6 munten moet betalen, maar aan de pagina waarmee je daadwerkelijk de bestelling doet mankeert vervolgens weer van alles.
In het bestelproces moet je nu aanvinken dat je ook nog € 78,95 voor 6 munten moet betalen, maar aan de pagina waarmee je daadwerkelijk de bestelling doet mankeert vervolgens weer van alles.
- Bijlagen
-
- screencapture-muntenhuis-nl-kassa-2022-12-13-10_12_26.png
- (119.54 KiB) 94 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Dit is nu juist geen vrijblijvend aanbod.
Of er is een rechtsgeldig contract, en dan geldt de retourtermijn, of er is een vernietigbaar contract, en dan is er sprake van een ongevraagde toezending
Re: Het Nederlandse Muntenhuis - Ongewenste vervolgleveringen & incassobureau ingeschakeld
Mijn indruk is dat je op deze pagina besteld. De volgende pagina is immers de bevestiging van je bestelling.