Retourbeleid online bedrijf ook herroepingsrecht
Retourbeleid online bedrijf ook herroepingsrecht
Ik heb schoenen besteld via FB bij ComfyZone(https://www.comfyzone.nl/). Schoenen zijn gearriveerd echter ben ik niet tevreden met kwaliteit (plastic uit China) en maat (veel te klein). Ik wil ze terugsturen maar krijg 3 opties van de klantenservice (alleen online bereikbaar):
OPTIE A: 100% Store Credit Voucher + Product houden
Wij betalen u 100% van het bedrag terug in de vorm van een store credit. Dit betekent dat u een persoonlijke coupon ontvangt die u kunt gebruiken op onze website om alles wat u wilt gratis te kopen.
OPTIE B: 50% tegoedbon + opnieuw een nieuw artikel sturen + het product houden
Ik stuur je gratis een nieuw artikel terug. En om het ongemak dat dit voor u heeft veroorzaakt goed te maken, geef ik u graag 50% van het bedrag dat u in rekening is gebracht als tegoedbon.
OPTIE C: Volledige terugbetaling bij succesvolle terugzending naar het magazijn
Je moet het artikel terugsturen naar ons magazijn in China (de meeste mensen vermijden deze optie omdat het ongeveer 10,00 - 17,00 EUR kost om het terug te sturen). Zodra wij uw retourpakket in ons magazijn in China hebben ontvangen, sturen wij u uw geld terug (de gemiddelde verzendtijd is 21 werkdagen).
Is het herroepingsrecht in deze situatie ook van toepassing? Of ander recht? Ik heb direct bij ontvangst schoenen aangegeven dat ik ze terug wil sturen. Heb nu al 3 keer gemaild maar krijg geen retourformulier die volgens hen noodzakelijk is voor retour sturen. Volgens mij mag ik ze zonder opgaaf van reden terugsturen? Mogen ze deze 3 opties geven of moeten ze gewoon mijn geld terugstorten bij ontvangst. Ook staat er op hun website : “makkelijk retour sturen” . Sprake van misleiding naar mijn idee. En ze rekenen nog 10
Euro voor inspectie schoenen bij retourontvangst staat op hun website. Ze handelen vanuit diverse namen op FB. Alvast dank.
OPTIE A: 100% Store Credit Voucher + Product houden
Wij betalen u 100% van het bedrag terug in de vorm van een store credit. Dit betekent dat u een persoonlijke coupon ontvangt die u kunt gebruiken op onze website om alles wat u wilt gratis te kopen.
OPTIE B: 50% tegoedbon + opnieuw een nieuw artikel sturen + het product houden
Ik stuur je gratis een nieuw artikel terug. En om het ongemak dat dit voor u heeft veroorzaakt goed te maken, geef ik u graag 50% van het bedrag dat u in rekening is gebracht als tegoedbon.
OPTIE C: Volledige terugbetaling bij succesvolle terugzending naar het magazijn
Je moet het artikel terugsturen naar ons magazijn in China (de meeste mensen vermijden deze optie omdat het ongeveer 10,00 - 17,00 EUR kost om het terug te sturen). Zodra wij uw retourpakket in ons magazijn in China hebben ontvangen, sturen wij u uw geld terug (de gemiddelde verzendtijd is 21 werkdagen).
Is het herroepingsrecht in deze situatie ook van toepassing? Of ander recht? Ik heb direct bij ontvangst schoenen aangegeven dat ik ze terug wil sturen. Heb nu al 3 keer gemaild maar krijg geen retourformulier die volgens hen noodzakelijk is voor retour sturen. Volgens mij mag ik ze zonder opgaaf van reden terugsturen? Mogen ze deze 3 opties geven of moeten ze gewoon mijn geld terugstorten bij ontvangst. Ook staat er op hun website : “makkelijk retour sturen” . Sprake van misleiding naar mijn idee. En ze rekenen nog 10
Euro voor inspectie schoenen bij retourontvangst staat op hun website. Ze handelen vanuit diverse namen op FB. Alvast dank.
-
Re: Retourbeleid online bedrijf ook herroepingsrecht
Uiteraard hebt u rechten. Recht hebben is echter iets anders dan het recht krijgen. Er staat wel een KVK nummer op hun site, maar of UTH Events iets met Comfyzone te maken heeft betwijfel ik. Geen enkele malafide dropshipper die bij Radar voorbij gekomen is heeft zijn eigen gegevens gebruikt. U kunt het altijd proberen daar. Anders is het ook voor u duur en zuur leergeld.
Op basis van de website denk ik dat je mag verwachten dat het product naar Nederland of België teruggestuurd moet worden en dat een daarom sprake is van een misleidende handelspraktijk.
-
Allemaal leuk en aardig, misleidende handelspraktijk, Hoe wilt u dit bedrijf dan aanpakken als er geen adresgegevens op de site staan? Daarnaast zal deze dropshipper de site na een paar maanden (als de buit binnen is en internet vol staat met waarschuwingen) sluiten. Hoe wil je zo'n bedirjf aanpakken als je niet eens weet met wie je zaken doet?
Edit, ergens in de voorwaarden staat wel een adres genoemd maar of je deze B.V. aan kunt pakken lijkt me sterk.
Edit, ergens in de voorwaarden staat wel een adres genoemd maar of je deze B.V. aan kunt pakken lijkt me sterk.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 20 dec 2022 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
rwolters
vindt dit leuk
Houder van het domein is: UTH Events Holding B.V
KVK 71168524
Vestigingsnr. 000039376834
Boezemlaan 53
J3034 XD Rotterdam
1 minuut werk.
KVK 71168524
Vestigingsnr. 000039376834
Boezemlaan 53
J3034 XD Rotterdam
1 minuut werk.
-
Er van uit gaande dat UTH er iets mee te maken heeft. Zoals al gezegd, er is nog geen malafide dropshipper hier voorbij gekomen die zijn eigen gegevens gebruikt. Ook is er al een topic voorbij gekomen van een persoon wiens adres misbruikt werd hiervoor.
Daar kom je maar op een manier achter. Overigens is het altijd mogelijk om de geldstromen te volgen. De vraag is dan alleen hoeveel tijd en energie je er in wilt steken.
Ik zeg doen. Als jij voor de hooivorken zorgt, dan zorg ik voor de mensen