Daarbij wat jij laat zien is dat je gewoon om de brei heen draait met nietszeggende onzin.
Ik constateer slechts dat de vraagsteller klaagt over een onduidelijke brief en dat vrijwel iedereen hem uitlegt wat waarschijnlijk bedoeld is (prima) en hem vertelt dat de brief dus duidelijk is.
Die brief kennen we niet. Het is dus mogelijk dat die brief niet duidelijk is.
Ik maak bezwaar tegen sneren als troll en nietszeggende onzin. Die zijn in strijd met het fatsoen en de forumregels.
Joris heeft wel een punt want u haalt er van alles bij en adviseert in een veel eerder bericht om bij Essent weg te gaan en de door u veel aangehaalde consumentenbond te raadplegen maar daar vraagt Ts helemaal niet om en doet dus ook niet terzake.
Als u een beetje door de regels van de vraag heen leest is er verwarring over het woord 'flexibel' ontstaan en ook over wat de tarieven na afloop van het contract gaan worden.
Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
Inhoudelijk heeft u geen antwoord op de vraag van Ts gegeven vind het ook maar een warrige vraag en zodra een forumlid uitleg geeft waar u blijkbaar ook niets van begrijpt of niet wil begrijpen blijft u maar antwoorden geven en als u dan een reactie krijgt die u niet bevalt gaat u bezwaar maken.
Wat is u doel uw gelijk halen of niet kunnen accepteren dat u geen gelijk heeft?.
Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
De oorspronkelijke vraag is een stuk duidelijker dan uw verwarde commentaar. Ik heb helemaal niet geadviseerd om weg te gaan bij Essent. Mijn suggestie was slechts dat vraagsteller volgende keer (na afloop van die drie jaar) beter een vergelijker kan gebruiken als hij zich niet prettig voelt bij de bestaande leverancier.
De rest van uw commentaar zal ik maar negeren, want anders wordt dit topic nooit afgerond.
Is het niet bij u opgekomen dat u dit topic in stand houdt.
Off topic, als u mijn reactie verwarrend vind en u zich aangevallen voelt dan is dat maar zo.
Ik vermoed hier ook een duistere zaak van Essent als ik uw verhaal lees. Essent kan uw 1 jarig contract gewoon vanaf de aflopende datum verlengen tegen een nieuw contractvoorstel, wat u waarschijnlijk al van hun gekregen heeft.
Tip!
Ga kijken naar een ander energiebedrijf voor een goedkoper contract en over te stappen. Een nieuw 1 jarig vast-contract elk jaar is het voordeligst, is uit onderzoek gebleken. Maar om meer zekerheid te willen voor de aankomende jaren zijn nu ook goede 3-jarige contracten te vinden bij energiebedrijven met vaste prijzen en hoge WELKOMSTBONUSSEN.
Succes.
Als je een vast contract hebt gehad van een jaar of langer en je doet daarna niets, gaat het contract altijd over in een flexibel contract, wat maandelijks opzegbaar is.
Je kunt wel 25 jaar trouwe klant zijn van Essent, maar je bent dan wel een dief van je eigen portemonnee. Ieder jaar overstappen en een vast jaarcontract nemen is het meest gunstige.
Ik stap al minstens 18 jaar ieder jaar over, na de vergelijkingssites geraadpleegd te hebben en heb in al die jaren al bijna 10.000 euro terug ontvangen. Ik neem de energieleverancier die bovenaan staat op basis van mijn verbruik. Daarbij krijg je meestal nog een welkomstbonus. Tikt lekker aan, dat kan ik je wel zeggen. Ik ben eind vorige maand teruggekomen van een vakantie van het bedrag wat ik terugkreeg van de energiemaatschaatschappij.
Ik kan het iedereen aanraden.
Ik stap al minstens 18 jaar ieder jaar over, na de vergelijkingssites geraadpleegd te hebben en heb in al die jaren al bijna 10.000 euro terug ontvangen.
Als ik elk jaar €555,- terug zou krijgen, dan krijg ik ondertussen geld toe. Premies worden gewoon in de prijzen verwerkt en is een wassen neus. Maar het klinkt wel lekker om veel geld terug te krijgen. Maar nog lekkerder klinkt het om gewoon een lage prijs te betalen. Het gaat immers om de losse bedragen. Wat kost een kWh stroom, wat kost een kuub gas en wat zijn de maandelijkse vaste kosten.
Je vergeet de bonus die na 12 maanden uitbetaald wordt. Maar gelukkig neemt gaslicht.com dit ook mee in de berekening. Dus gewoon de bovenste.
Geen 555, maar gemiddeld toch zeker rond 200 bonus per jaar.
Ik vermoed hier ook een duistere zaak van Essent als ik uw verhaal lees. Essent kan uw 1 jarig contract gewoon vanaf de aflopende datum verlengen tegen een nieuw contractvoorstel, wat u waarschijnlijk al van hun gekregen heeft.
Tip!
Ga kijken naar een ander energiebedrijf voor een goedkoper contract en over te stappen. Een nieuw 1 jarig vast-contract elk jaar is het voordeligst, is uit onderzoek gebleken. Maar om meer zekerheid te willen voor de aankomende jaren zijn nu ook goede 3-jarige contracten te vinden bij energiebedrijven met vaste prijzen en hoge WELKOMSTBONUSSEN.
Succes.
Hoe kunt u de plank zo misslaan en dit advies geven?
TS heeft net een nieuw drie jarig vast contract afgesloten. Als TS uw advies volgt, kan hij een behoorlijke afkoopsom voor zijn kiezen krijgen als de tarieven inmiddels gedaald zijn. TS zit gewoon vast aan zijn net afgesloten drie jarige contract.
En nee, er is geen duistere zaak. Na afloop van het nieuwe driejarige contract kan TS zelf kiezen waar hij een nieuw contract sluit.
En daar komt nog bij dat je jaren geleden die hele overstap zelf moest regelen. Zelf afmelden , aanmelden, meterstanden doorgeven enz. Tegenwoordig is zo'n overstap heel simpel en kost je weinig "energie"!
Sinds 11 jaar maak ik mijn jaarlijkse overstap uitgezonderd 2 jaar geleden. De eerste 2 jaar deden ze nog moeilijk met de meterstanden. Ik moest ervoor bellen en een aparte mail met de meterstanden sturen. Er was een standaard formulier waar de teruglevering wel ff vergeten was terwijl ik wel een slimme meter had. Daarna is alles soepel verlopen. Gaslicht is meteen mijn partner geworden samen met Enelogic. Zij houden alles bij vanaf het begin voor ca 10 € per jaar. Ik kan nu nog elke dag in die hele periode bekijken.